Ίσως στον τοίχο του παιδικού σας δωματίου να είχατε και εσείς κρεμασμένη την αφίσα της Lamborghini Diablo.
Τα χρόνια όμως δεν πέρασαν μόνο για εμάς αλλά και για την Diablo η οποία έγινε 30 χρονών, ωστόσο δεν έχει γεράσει καθόλου. Το ιταλικό supercar λανσαρίστηκε τον Ιανουάριο του 1990, όμως η ανάπτυξη της είχε ξεκινήσει το 1985. Αρχικά είχε την κωδική ονομασία Project 132, ενώ αποστολή της ήταν να αντικαταστήσει την Countach αποκτώντας το θρόνο στη γκάμα της Lamborghini.
H Lamborghini Sian FKP 37 μετατράπηκε σε μοτοσυκλέτα
Οι άκρως δυναμικές, μέχρι και σήμερα, γραμμές της αειθαλούς Diablo είχαν την υπογραφή του Μαρτσέλο Γκαντίνι, ενώ στο έργο του άποψη είχε και το σχεδιαστικό τμήμα της Chrysler, η οποία τότε ήταν ο πλειοψηφικός μέτοχος της Lamborghini.
Μόλις έκανε πρεμιέρα η Diablo κατέκτησε ένα βαρύτιμο τίτλο, αυτόν του ταχύτερου αυτοκινήτου παραγωγής στον κόσμο, καθώς η μέγιστη ταχύτητα που μπορούσε να αναπτύξει άγγιζε τα 325 χλμ./ώρα.
Η κεντριά τοποθετημένη «καρδία» ταύρου που διέθετε ήταν ένας V12 κινητήρας 5.7 λίτρων, ο οποίος απέδιδε 485 ίππους και 580 Nm ροπής. Τα περιθώρια δύναμης της Diablo όμως δεν εξαντλήθηκαν εδώ. Το 1993 ντεμπούτο έκανε η Diablo VT, η οποία ήταν η πρώτη τετρακίνητη Lamborghini, ενώ ταυτόχρονα απέκτησε μια σειρά μηχανικών βελτιώσεων και στιλιστικών αλλαγών που υιοθετήθηκαν σύντομα και από την πισωκίνητη Diablo.
Την ίδια χρονιά η Lamborghini γιόρτασε 30 χρόνια ζωής με την ειδική έκδοση SE30 της Diablo, η οποία είχε αυξήσει την ισχύ της στους 523 ίππους. Στο Σαλόνι της Γενεύης το 1995 αποκαλύφτηκε η πισωκίνητη Diablo SV των 510 ίππων με ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή. Το πρώτο V12 ανοιχτό μοντέλο παραγωγής της Lamborghini ήταν η τετρακίνητη Diablo VT Roadster, η οποία κυριολεκτικά έφερε άλλον νέο αέρα το Δεκέμβριο του 1995.
Κάτω από την «ομπρέλα» της Audi πλέον η Lamborghini σύστησε στο κοινό της το 1999 την ανανεωμένη Diablo SV, την οποία είχε επιμεληθεί ο Λουκ Ντόνκερβολκε, ενώ σειρά είχαν οι Diablo VT και VT Roadster. Ο θηριώδης κινητήρας απέδιδε πλέον 529 ίππους και 605 Nm ροπής.
Στη ζωή η Diablo παρέμεινε μέχρι το 2001 παραδίδοντας τη σκυτάλη στην Murcielago. Συνολικά η Lamborghini κατασκεύασε 2.903 Diablo, ενώ ήταν το μοντέλο της με το μεγαλύτερο όγκο παραγωγής.
Παρότι από τον εξοπλισμό της δεν απουσίαζαν οι δερμάτινες επενδύσεις, ο κλιματισμός, τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα και τα ηλεκτρικά παράθυρα, αρχικά ο σκληροτράχηλος χαρακτήρας της δεν επέτρεπε ηλεκτρονικά βοηθήματα οδήγησης ή υδραυλικό τιμόνι μέχρι το 1993.