Μπορεί το Dacia Duster να μην προσφέρει κάποια εξηλεκτρισμένη έκδοση (υβριδική/plug-in υβριδική/ήπια υβριδική/αμιγώς ηλεκτροκίνητη) στη γκάμα του, ωστόσο χρησιμοποιεί μια άλλη εναλλακτική μορφή ενέργειας.
Αναφερόμαστε στο εργοστασιακό σύστημα υγραερίου κίνησης (LPG), το οποίο συνδυάζεται με το γνωστό «χιλιάρη» βενζινοκινητήρας TCe.
Ίδια εικόνα
Παρατηρώντας το κόκκινο Duster των φωτογραφιών δύσκολα θα βρει κάποια σχεδιαστική διαφορά θα σύγκριση με τις υπόλοιπες εκδόσεις. Θα πρέπει να σκύψεις κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα για να δεις ότι στη θέση της ρεζέρβας υπάρχει μια δεξαμενή, χωρητικότητας 34 λίτρων, για την αποθήκευση του υγραερίου κίνησης.
Επίσης αν ανοίξεις την τάπα για την πλήρωση καυσίμου θα διαπιστώσεις ότι υπάρχουν δυο στόμια. Το αριστερό είναι για το υγραέριο κίνησης και το δεξί για τη βενζίνη. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι το ρεζερβουάρ βενζίνης εξακολουθεί να έχει χωρητικότητα 50 λίτρων.
Το μυώδες αμάξωμα ξεχωρίζει με τα «φουσκωμένα» φτερά, ενώ τον περιπετειώδη χαρακτήρα του υπενθυμίζει το μαύρο πλαστικό περιμετρικό προστατευτικό, οι αλουμινένιες ποδιές εμπρός-πίσω και οι ράγες οροφής.
Στα εντός
Επόμενη στάση μας στο εσωτερικό του Duster, όπου και εκεί δεν υπάρχει σχεδόν καμία σχεδιαστική διαφοροποίηση.
Μοναδική εξαίρεση στα αριστερά του τιμονιού η ένδειξη με τη στάθμη του υγραερίου κίνησης και το κουμπί για τη χειροκίνητη εναλλαγή των δυο καυσίμων. Σημειώστε ότι σε άλλα μοντέλα με εναλλακτικές μορφές ενέργειας π.χ φυσικό αέριο δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα, καθώς η εναλλαγή στη βενζίνη γίνεται αυτόματα όταν εξαντληθεί το απόθεμα. Όταν η δεξαμενή υγραερίου κίνησης και το ρεζερβουάρ βενζίνης είναι γεμάτα η συνολική αυτονομία του Duster ξεπερνά τα 1.000 χλμ. προκαλώντας τον οδηγό για μακρινά ταξίδια.
Όλα τα πλαστικά στην καμπίνα του Duster είναι σκληρά, ενώ υψηλό βαθμό λαμβάνει η εργονομία. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων/πλοήγησης Media Nav Evo, το οποίο διακρίνεται για το εύκολο και κατανοητό μενού του.
Ο οδηγός κάθεται ψηλά και έχει αρκετά καλή περιμετρική ορατότητα, ενώ οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν ανετότατους χώρους για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.674 χλστ.). To πορτμπαγκάζ με το φαρδύ άνοιγμα εξακολουθεί να προσφέρει απλόχερα 445 λίτρα.
Καρδία
Επανερχόμαστε τώρα στον υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα TCe του 1.0 λίτρου, ο οποίος αποδίδει 100 ίππους (5.000 σ.α.λ.) και 170 Nm ροπής, ενώ συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων που έχει σχετικά αραιή κλιμάκωση.
Στην πράξη δεν αντιλαμβάνεσαι κάποια απώλεια δύναμης όταν κινείσαι με υγραέριο κίνησης, ενώ μικρές είναι οι διαφορές στα επίσημα νούμερα. Συγκεκριμένα, με βενζίνη η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται εντός 14,4 δευτ. και η μέγιστη ταχύτητα είναι 172 χλμ./ώρα. Με υγραέριο κίνησης τα αντίστοιχα νούμερα είναι 13,8 δευτ. και 168 χλμ./ώρα.
Προφανώς οι επιδόσεις δεν είναι ο βασικός στόχος του Duster, αλλά η οικονομία καυσίμου και η μεγάλη αυτονομία. Με βενζίνη καταγράψαμε μέση κατανάλωση 7,5 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 5,5 λίτρα/100 χλμ.) και με υγραέριο κίνησης 8,5 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 6,8-6,9 λίτρα/100 χλμ.). Αυτό όμως που πρέπει να τονιστεί είναι η συγκριτικά χαμηλότερη τιμή στο λίτρο βενζίνης 95 οκτανίων (1,422 ευρώ/λίτρο) και στο υγραέριο κίνησης (0,734 ευρώ/λίτρο).
Ειδικά στην πρωτεύουσα υπάρχει επαρκέστατο δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού υγραερίου κίνησης, επομένως ο οδηγός του Duster δε χρειάζεται να αγχώνεται για το θέμα αυτό. Να πούμε ακόμα ότι ο ανεφοδιασμός με υγραέριο κίνησης διαρκεί περίπου όσο και της βενζίνης.
Στο δρόμο
Γνώριμος ο οδηγικός χαρακτήρας του Duster με τα βασικότερα χαρακτηριστικά του να αφορούν τη μαλακή ανάρτηση με τη μεγάλη «διαδρομή», η οποία εξασφαλίζει άνεση, αλλά επιτρέπει λίγο εντονότερες κλίσεις στις στροφές (παίζει ρόλο και η αυξημένη απόσταση 210 χλστ. του αμαξώματος από το έδαφος),ωστόσο δεν αισθάνεσαι ότι γέρνει ανησυχητικά. Από το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση εισπράξαμε μέτρια αίσθηση, ωστόσο είναι σχετικά ελαφρύ και δεν κουράζει.
Συνοψίζοντας
Στη φαρέτρα του Duster παραμένει το βασικό του προσόν, η καλή αναλογία αξίας/τιμής, οι γενναιόδωροι χώροι, ενώ με το υγραέριο κίνησης οι μετακινήσεις γίνονται ακόμα πιο οικονομικές και η αυτονομία χτυπάει ταβάνι. Στην έκδοση Ambiance με τον 1.0 TCe βενζινοκινητήρα των 100 ίππων το Duster με το εργοστασιακό σύστημα υγραερίου κίνησης κοστίζει 15.780 ευρώ, ενώ ίδια τιμή έχει και με τον απλό βενζινοκινητήρα 1.0 ΤCe των 90 ίππων. Η απόφαση μπορεί να δείχνει ξεκάθαρη, αλλά παραμείνει δική σας…