Εάν έχετε οδηγήσει ένα καινούργιο αυτοκίνητο, θα παρατηρήσατε πως δεν παίρνει μπροστά εάν δεν έχετε πατημένο το συμπλέκτη όταν γυρνάτε το κλειδί στην μίζα. Κάτι που στα παλαιότερα αυτοκίνητα δεν ήταν απαραίτητο, μήπως όμως πρέπει να πατάμε;
ADVERTISEMENT
Η αλήθεια είναι πως κάθε φορά που πρόκειται να εκκινήσουμε ένα ι.χ. Πρέπει να πατάμε το πεντάλ του συμπλέκτη και ο λόγος είναι διπλός. ‘Ένας λογικής και ένας μηχανικής.
- Είναι πολύ εύκολο μέσα το πανικό, το πρωινό ξύπνημα και τις σκοτούρες της καθημερινότητας να έχουμε ξεχάσει πως έχουμε αφήσει ταχύτητα στο κιβώτιο με αποτέλεσμα μόλις βάλουμε μπροστά να κλωτσήσει απότομα και να σβήσει. Ακούγεται σχεδόν αστείο αλλά οι ασφαλιστικές λένε πως δεν είναι λίγες οι φορές που ένα τέτοιο συμβάν προκαλεί ζημιά στο μπροστά παρκαρισμένο όχημα με αποτέλεσμα να χρειάζεται μέχρι και δήλωση. Παραδεχτείτε το, και εσάς σας έχει σβήσει επειδή έχετε ξεχάσει ταχύτητα στο κιβώτιο.
- Στον τομέα της μηχανική τώρα, όταν θέτουμε σε λειτουργία τον κινητήρα, ακόμα και αν έχουμε τον λεβιέ στην Νεκρά, τα γρανάζια του κιβωτίου περιστρέφονται (χωρίς να μεταφέρουν κίνηση) προκαλώντας απώλειες ενέργειας και μεγαλώνοντας το έργο που πρέπει να φέρει εις πέρας η μίζα. Μάλιστα, εάν οι θερμοκρασίες είναι χαμηλές και το μοτέρ κρύο, έχετε πολλές περισσότερες πιθανότητες να βάλετε μπροστά το κινητήρα πατώντας το συμπλέκτη παράλληλα, παρά χωρίς. Δίνοντας την ευκαιρία να δοθεί όλη η ενέργεια εκεί που πρέπει και να μη χαθεί θερμική σε περιφερειακά που εκείνη την στιγμή είναι άχρηστα.