Μυθιστόρημα θα μπορούσε να γράψει το εμβληματικό Volkswagen Beetle για τις περιπέτειες που έχει περάσει μέχρι να φτάσει στο απόγειο της καριέρας του.
Σε λίγες μέρες συμπληρώνονται 75 χρόνια από την έναρξη της μαζικής παραγωγής του Beetle, η οποία ξεκίνησε μετά το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, όταν το ημερολόγιο έδειχνε 27 Δεκεμβρίου του 1945.
Mπορεί σε παγκόσμιο επίπεδο να έγινε γνωστό ως Beetle, όμως αρχικά αποκαλούνταν Type 1. H παραγωγή του το 1945 ξεκίνησε από την Volkswagenwerk GmbH, η οποία ελέγχονταν από τον Ιούνιο του ίδιου έτους από τη βρετανική στρατιωτική κυβέρνηση. Οι Βρετανοί σκόπευαν να χρησιμοποιήσουν το Volkswagen Type 1 για μεταφορές εντός της ζώνης κατοχής τους.
Volkswagen: Το άγνωστο σπορ Beetle GSR
Στη διάσωση του Beetle σημαντικό ρόλο έπαιξε ο Βρετανός μηχανικός Ιβάν Χιρστ, ο οποίος διακρίνονταν για τη διορατικότητα, το πάθος του για την τεχνολογία και τα αυτοκίνητα. Κατάφερε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να κάνει το εργοστάσιο στο Βόλσμπουργκ να κατασκευάζει και πάλι οχήματα αντί για στρατιωτικό εξοπλισμό όπως είχε επιβληθεί από το 1939. Σημειώνεται ότι το εργοστάσιο είχε υποστεί εκτεταμένες ζημιές κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου.
Σημάδι για την ανάσταση του εργοστασίου ήταν η παραγγελία 20.000 οχημάτων από τη βρετανική στρατιωτική κυβέρνηση τον Αύγουστο του 1945. Παράλληλα ακτίδα επιστροφής της δημοκρατίας αποτέλεσε η ψηφοφορία και η ανάδειξη του συμβουλίου εργατών του εργοστασίου, η οποία πραγματοποιήθηκε στις 27 Νοεμβρίου του 1945.
Ωστόσο υπήρχαν προβλήματα που αφορούσαν τη στέγαση και τη σίτιση του εργατικού δυναμικού, ενώ η παραγωγική διαδικασία εμποδίζονταν σημαντικά από την έλλειψη πρώτων υλών και ενεργειακού εφοδιασμού. Τελικά μετά τα Χριστούγεννα του 1945 το πρώτο όχημα κύλισε από τη γραμμή παραγωγής. Μέχρι το τέλος του 1945 είχαν κατασκευαστεί μόλις 55 οχήματα.
Σήμερα το Beetle είναι ένα από τα διασημότερα αυτοκίνητα στον κόσμο, ενώ κατέχει ρεκόρ για τη διάρκεια και τον όγκο παραγωγής του. Η Volkswagen το 2003 σταμάτησε να κατασκευάζει στο Μεξικό το Beetle, το οποίο αριθμούσε 21.529.464 αντίτυπα, ενώ περίπου 15,8 εκατομμύρια είχαν συναρμολογηθεί στη Γερμανία.