Mercedes EQA
Το γερμανικό μοντέλο πρόκειται να είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις. Η μία θα έχει μόνο έναν κινητήρα, τοποθετημένο στον μπροστά άξονα. Η άλλη θα έχει δύο κινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, οπότε θα είναι τετρακίνητη. Η Mercedes σχεδιάζει μέσα στο 2021 να παρουσιάσει τρία νέα ηλεκτρικά μοντέλα. Τα δύο είναι η EQA και η EQB, ενώ το τρίτο είναι η EQS, με την τελευταία να βασίζεται στην S-Class. Μέσα στο 2022 προγραμματίζεται να αποκαλυφθεί ακόμα ένα ηλεκτρικό μοντέλο, η EQE, η οποία θα είναι η ηλεκτρική εκδοχή της E-Class. Μέχρι στιγμής δεν έχουμε δει κάποιο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο από την AMG (εκτός από την SLS AMG electric του 2013). Ωστόσο, το τμήμα αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων της γερμανικής εταιρείας έχει αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο αυτό να αλλάξει, με κάποια ισχυρότερη και ταχύτερη έκδοση της EQA.
Ford Mustang Mach-E
Αρκούν μόλις δέκα λεπτά σύνδεσης του νέου Mustang Mach-E με ταχυφορτιστή του δικτύου ΙΟΝΙΤΥ και η αυτονομία του μπορεί να φτάσει τα 93 χλμ. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι η μέγιστη αυτονομία του πισωκίνητου Mustang Mach-E μπορεί να φτάσει τα 600 χλμ. (μέτρηση WLTP). Για το όνομα Mach-E, το οποίο έχει χρησιμοποιηθεί για ειδικά μοντέλα Mustang ήδη από τη δεκαετία του ’60, ενώ το Mach 1 ήταν ένα αυτοκίνητο που έδειχνε ότι μπορούσε να σπάσει το φράγμα του ήχου. Mε τη μεγαλύτερη μπαταρία ιόντων λιθίου (χωρητικότητας 98.8 kWh με 376 κελιά, ενώ η μικρότερη έχει χωρητικότητα 75.7 kWh και 288 κελιά) το νέο Mach‑E θα προσφέρει αυτονομία που αγγίζει τα 600 χλμ. (μέτρηση WLTP), ενώ ως τετρακίνητο θα έχει ισχύ 337 ίππων και ροπή 565 Nm. To ισχυρότερο τώρα νέο Mach-E GT θα μπορεί να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 5 δευτ., ενώ θα παράγει 465 ίππους και 830 Nm ροπής. Τα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης θα είναι τα “Whisper”, “Engage” και “Unbridled”.
Hyundai Tucson
Πλήρως εξηλεκτρισμένο το νέο Tucson, καθώς προσφέρεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, plug-in υβριδικό και υβριδικό. Ξεκινάμε με το υβριδικό Tucson, το οποίο παντρεύει έναν υπερτροφοδοτούμενο Smartstream βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού 1.6 T-GDI με ηλεκτροκινητήρα 44.2 kW και μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 1.49 kWh. Το αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός ή σε όλους τους τροχούς. Η ισχύς του νέου υβριδικού Tucson φτάνει τους 230 ίππους, επομένως προς το παρόν είναι το πιο δυνατό στη γκάμα. Συνεχίζουμε με το 48-Volt ήπιο υβριδικό σύστημα του Tucson. Οι συνδυασμοί είναι οι εξής: Με βενζινοκινητήρα 1.6 T-GDI Smartstream των 150 ίππων και μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς. Με τον ίδιο βενζινοκινητήρα, με ισχύ όμως 180 ίππων και προαιρετική τετρακίνηση, καθώς και με πετρελαιοκινητήρα 1.6 CRDi Smartstream, απόδοσης 136 ίππων και επίσης προαιρετική τετρακίνηση. Χωρίς τη χρήση του ήπιου υβριδικού συστήματος 48-Volt ο 1.6 T-GDI Smartstream βενζινοκινητήρας προσφέρει 150 ίππους με μηχανικό 6-τάχτο κιβώτιο και μετάδοση της κίνησης στους εμπρός ή σε όλους τους τροχούς. Αντίστοιχα χωρίς τη χρήση του ήπιου υβριδικού συστήματος 48-Volt ο 1.6 CRDi Smartstream πετρελαιοκινητήρας παράγει 115 ίππους, ενώ διαθέτει μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων που μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Toyota Yaris Cross
Σε σύγκριση με το Yaris είναι 240 χλστ. μακρύτερο, 90 χλστ. ψηλότερο και 20 χλστ. φαρδύτερο, ενώ είναι δομημένο πάνω στην πλατφόρμα GA-B, η οποία υπόσχεται ενισχυμένη ακαμψία αμαξώματος. Ο περιπετειώδης χαρακτήρας του νέου Yaris Cross «προδίδεται» από τη μεγαλύτερη απόσταση (+30 χλστ.) του αμαξώματος από το έδαφος. Θα εφοδιάζεται με ένα τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα κύκλου Άτκινσον 1.5 λίτρων που πετυχαίνει θερμική απόδοση 40%, έχει ισχύ 116 ίππων και χαμηλότατες εκπομπές C02 (κάτω από 90 γρ./χλμ για τις προσθιοκίνητες εκδόσεις και κάτω από 100 γρ./χλμ. για τις τετρακίνητες).
Volkswagen ID.4
Είναι δομημένο πάνω στην αρθρωτή πλατφόρμα MEB, την οποία χρησιμοποιεί ο Όμιλος Volkswagen για τα νέα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα του. Από το εσωτερικό του νέου ID.4 λάμπουν με την απουσία τους τα φυσικά κουμπιά και οι διακόπτες, καθώς έχει φροντίσει να τους «απορροφήσει» η κεντρική οθόνη αφής, ενώ ψηφιακός είναι ο πίνακας οργάνων με οθόνη 10 ή 12 ιντσών, στο επάνω δεξιό τμήμα της οποίας υπάρχει ένα χειριστήριο για την επιλογή των τρόπων οδήγησης.Στον πίσω άξονα του νέου ID.4 βρίσκεται ο ηλεκτροκινητήρα του, ο οποίος αποδίδει 204 ίππους και 310 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται με κιβώτιο ταχυτήτων μίας σχέσης. Ο πίνακας των επιδόσεων του αναγράφει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 8,5 δευτ. και τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα. Τοποθετημένη στο δάπεδο βρίσκεται η μπαταρία χωρητικότητας 77kWh και βάρους 493 κιλών, η οποία με μια πλήρη φόρτιση της υπόσχεται αυτονομία 520 χλμ./ώρα.
Nissan Qashqai
Το νέο μοντέλο της Nissan είναι το πρώτο ευρωπαϊκό αυτοκίνητο της ιαπωνικής εταιρίας που χρησιμοποιεί την πλατφόρμα CMF-C η οποία δίνει τη δυνατότητα για δύο εκδόσεις από πλευράς μετάδοσης. Με κίνηση μόνο στους μπροστινούς τροχούς με γόνατα McPherson και για τους τέσσερις τροχούς καθώς και 4Χ4 με γόνατα McPherson για μπροστά με πολλαπλών συνδέσμων για πίσω με ζάντες 19 και 20 ιντσών αναλόγως της έκδοσης. Στο θέμα των κινητήρων, σύνολο βενζίνης 1.3 λίτρων με δύο διαφορετικές ιπποδυνάμεις (δεν έχουν ανακοινωθεί) που πλαισιώνεται από ήπιο 12volt υβριδικό σύστημα τοποθετημένο κάτω από το δάπεδο θα είναι η βασική έκδοση.Το νέο Qashqai φέρει την πρώτη ανάπτυξη του καινοτόμου συστήματος e-Powerdrive της Nissan στην Ευρώπη. To σύστημα e-Power προσφέρει πλήρη κίνηση με την ηλεκτρογεννήτρια, πράγμα που σημαίνει ότι οι τροχοί κινούνται πλήρως από τον ηλεκτροκινητήρα.
Opel Mokka – Opel Mokka e
Για πρώτη φορά το Mokka θα διατίθεται και με αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση. Ο λόγος για το Mokka-e, το οποίο διαθέτει ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 136 ίππων, 260 Nm ροπής και μπαταρία χωρητικότητας 50 kWh. Από ταχυφορτιστή 100 kW DC η μπαταρία του μπορεί να φτάσει σε ποσοστό 80% εντός μόλις 30 λεπτών.Με μια πλήρη φόρτιση της υπόσχεται αυτονομία 322 χλμ. (μέτρηση WLTP), ενώ εξαρτάται ποιο πρόγραμμα οδήγησης είναι επιλεγμένο (Normal, Eco και Sport). Για την επίτευξη της μέγιστης αυτονομίας το νέο Mokka-e περιορίζει την τελική του ταχύτητα στα 150 χλμ./ώρα. Στη γκάμα θα υπάρχουν και αποδοτικοί κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, αλλά προς το παρόν δε γνωρίζουμε ποιοι θα είναι.