Η παραγωγή του Ford Escort δεύτερης γενιάς ξεκίνησε το 1974 και σταμάτησε το 1980. Αυτό σημαίνει ότι από τότε και μετά δεν υπάρχει πλέον κάποιο καινούριο μοντέλο, παρά μόνο μεταχειρισμένα. Όμως αυτό πρόκειται να αλλάξει.
Οι βρετανικές εταιρείες MST Cars και Motorsport Tools συνεργάζονται, ώστε να μπορεί κάποιος να αγοράσει και πάλι το αμερικανικό μοντέλο ως καινούριο.
Ουσιαστικά πρόκειται για continuation έκδοση, μία τάση που συναντάμε αρκετά συχνά τα τελευταία χρόνια. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκουν τα σχέδια από παλιά και σημαντικά μοντέλα της ιστορίας τους και στη συνέχεια τα κατασκευάζουν εκ νέου. Ένα από τα χαρακτηριστικότερα παραδείγματα είναι η Aston Martin. Οι Βρετανοί διαθέτουν τρία continuation μοντέλα στην γκάμα τους. Πρόκειται για τις DB4 G.T. Continuation, DB4 G.T. Zagato Continuation και την Goldfinger DB5 Continuation. Η τελευταία είναι το αυτοκίνητο που χρησιμοποιήθηκε στις πρώτες ταινίες του James Bond.
Επιστρέφοντας στο Ford Escort, τα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορήσουν και πάλι στους δρόμους βασίζονται στην αγωνιστική έκδοση που συμμετείχε στο Group-4. Μάλιστα, οι δύο εταιρείες κατάφεραν το τελικό αποτέλεσμα να μπορεί να κυκλοφορήσει νόμιμα και στους δημόσιους δρόμους της Βρετανίας.
Προκειμένου να δώσουν απτά αποτελέσματα, οι MST Cars και Motorsport Tools έκαναν γνωστό μέσω της σελίδας τους στο Facebook ότι το πρώτο αντίτυπο είναι ήδη έτοιμο και θα χρησιμοποιηθεί ως αυτοκίνητο δοκιμών, για τη βελτίωση των υπόλοιπων που θα παραχθούν.
Οι επιλογές στον τομέα του κινητήρα, για τον υποψήφιο αγοραστή, θα είναι τρεις.
Η πρώτη θα έχει ισχύ πάνω από 200 ίππους, από σύνολο Duratec στα 2.5 λίτρα. Η δεύτερη επιλογή θα είναι ο κινητήρας BDG στα 2.0 λίτρα με ισχύ άνω των 230 ίππων και η τρίτη θα είναι το Millington Diamond σύνολο των 2.5 λίτρων, το οποίο θα αποδίδει πάνω από 300 ίππους.
Κοιτώντας πέρα από τον κινητήρα, το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο με τις προδιαγραφές του Group 4, στο εσωτερικό περιλαμβάνεται roll cage, ενώ είναι εξοπλισμένο με φρένα της AP και αναρτήσεις της Bilstein.
Η τιμή του νέου Ford Escort δεύτερης γενιάς θα ξεκινάει από τις 65.000 λίρες (72.128 ευρώ). Ο αγοραστής θα μπορεί να το διαμορφώσει σύμφωνα με τα γούστα του σε μεγάλο βαθμό, ενώ η παραγωγή θα είναι περιορισμένη στις 12 μονάδες ανά έτος.
Το Escort δεύτερης γενιάς έχει γράψει χρυσές σελίδες στην ιστορία του ως αγωνιστικό. Στο τιμόνι του έχουν βρεθεί ονόματα όπως οι Τίμο Μάκινεν, Άρι Βατάνεν και Χάνου Μίκολα, ενώ από το 1975 μέχρι και το 1981 έχει κατακτήσει πάνω από 20 νίκες. Μεταξύ αυτών είναι και το ράλι Ακρόπολις τεσσάρων ετών. Τ 1977 και την τριετία 1979 – 1981.
Εκτός από το Ford Escort δεύτερης γενιάς οι MST Cars και Motorsport Tools δημιουργούν τη νέα έκδοση και του Escort πρώτης γενιάς.