Πατώντας δυνατά το γκάζι το Lexus LFA «φύσηξε» μέσα από τις τριπλές στρογγυλές του εξατμίσεις τα κεράκια στην τούρτα γενεθλίων του.
Το ιαπωνικό supercar λοιπόν γιορτάζει δέκα χρόνια ζωής και μας κάλεσε στο πάρτι του, όπου μας διηγήθηκε την ιστορία της δημιουργίας του. Όλα ξεκίνησαν το 2000 όταν η Lexus άρχισε να ερευνά την ανάπτυξη ενός supercar, το οποίο όμως θα έθετε νέα δεδομένα.
Το πρώτο LFA,σε πρωτότυπη μορφή, ολοκληρώθηκε το 2003, ενώ ένα χρόνο αργότερα έκανε γύρους στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ στη Γερμανία. Ενώπιων κοινού εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 2005 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ και πάλι όμως με πρωτότυπη μορφή, ενώ το 2007 η Lexus μας έδωσε μια πιο σαφή εικόνα του LFA, όπως θα κατέληγε στη γραμμή παραγωγής.
Lexus: Νέο ηλεκτρικό μοντέλο με ένα καινοτόμο σύστημα (video)
Βρισκόμαστε στο 2008 και η εξέλιξη του πολυαναμενομένου LFA συνεχίζεται, ωστόσο έδωσε τέσσερις φορές το «παρών» στον αγώνα αντοχής 24 Ωρών του Νίρμπουργκρινγκ. Τελικά το 2009 η Lexus, απόλυτα ικανοποιημένη με την απόδοση LFA, ανακοινώνει στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο ότι άναψε το πράσινο φως για την παραγωγή μόνο 500 αντιτύπων του.
Προς το τέλος του 2010 το εντυπωσιακό LFA αρχίζει να κατασκευάζεται στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο της Lexus που βρίσκεται στο Motomachi της Ιαπωνίας. Μόνο ένα LFA κατασκευάζονταν χειροποίητα την ημέρα, ενώ ένας τεχνικός αναλάμβανε τη φροντίδα του κινητήρα, πάνω στον οποίο τοποθετούνταν μια χαραγμένη πλάκα με τον αριθμό παραγωγής του αυτοκινήτου.
Στο σημείο αυτό πρέπει να μιλήσουμε για τον ατμοσφαιρικό V10 κινητήρα των 4.8 λίτρων, ο οποίος ήταν η «καρδιά» του νέου LFA. Αναπτύχθηκε σε συνεργασία της Lexus με την Yamaha, ενώ απέδιδε 560 ίππους και 480 Nm ροπής, επιτρέποντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα εντός 3,7 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 325 χλμ./ώρα.
Ο θηριώδης κινητήρας ήταν μπροστά τοποθετημένος, ενώ η μετάδοση της κίνησης γίνονταν στους πίσω τροχούς μέσω αυτόματου σειριακού ταχυτήτων 6 σχέσεων. Για το τέλος αφήσαμε τα μόλις 50 LFA που διέθεταν το πακέτο Νίρμπουργκρινγκ, το οποίο τα έκανε ακόμα πιο σκληροπυρηνικά.
Πιο αναλυτικά, η ισχύς αυξήθηκε στους 570 ίππους, η απόσταση του αμαξώματος μειώθηκε κατά 10 χλστ., τοποθετήθηκε σκληρότερη ανάρτηση, ελαφρύτεροι σφυρήλατοι τροχοί, νέο εμπρός splitter και μεγάλη σταθερή πίσω αεροτομή, ενώ το 2011 σημείωσε ρεκόρ χρόνου στη θρυλική γερμανική πίστα.