Με τις καιρικές συνθήκες να πρωταγωνιστούν στις Ειδικές Διαδρομές των Άλπεων (χιόνι, πάγος, βροχή, κρύο) παρά το γεγονός ότι σε χλμ. ήταν το μικρότερο στην ιστορία του αγώνα, εντούτοις το φετινό ράλι Μόντε Κάρλο διατήρησε έστω και έτσι τον μοναδικό του χαρακτήρα.
Μεγάλοι νικητές οι Οζιέ-Ινγκρασιά που σημείωσαν την 8η νίκη τους στον αγώνα του πριγκιπάτου. Ήταν για ένα ακόμα αγώνα μια κλάση πάνω απ΄όλους παρά το όχι και τόσο καλό πλασάρισμα στο πρώτο σκέλος.
Στη συνέχεια όμως ήταν απλά ένα γαλλικό βέλος.
Πρίγκηπες στο Μόντε Κάρλο Οζιέ-Ινγκρασιά με Toyota Yaris WRC
Ο πιο άτυχος συνδυασμός στον αγώνα ήταν ο Σούνινεν με τον Μάρκουλα(νέος συνοδηγός) με το εργοστασιακό Ford Fiesta WRC.
Το πλήρωμα από τη Φινλανδία εγκατέλειψε στην πρώτη κιόλας Ειδική Διαδρομή από έξοδο, καταστρέφοντας το αυτοκίνητο.
Μέχρι της στιγμή εξόδου, στη βροχερή Ειδική Διαδρομή το πλήρωμα από τη Φινλανδία ήταν το ταχύτερο.
Όμως μετά από μια δεξιά στροφή το αυτοκίνητο γλίστρησε, βγήκε στους βράχους με την αριστερή μεριά και εξοστρακίστηκε στην απέναντι μεριά στο γκρεμό, όπου και καταστράφηκε ολοσχερώς.
Ήταν η πρώτη εγκατάλειψη για το 2021.
WRC, ράλι Μόντε Κάρλο: Η στιγμή της εγκατάλειψης των Παυλίδη-Χάριμαν (video)
Ποια άλλα όμως γεγονότα σημάδεψαν την πρεμιέρα του πρωταθλήματος σε ο,τι αφορά τις εργοστασιακές Ειδικές Διαδρομές
Πρώτα θα ξεκινήσουμε για την τιμωρία του Τάνακ. ο Τάνακ έχοντας δύο κλαταρίσματα σε δύο διαδοχικές Ειδικές Διαδρομές, με μια μόνο ρεζέρβα, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει. Έτσι αντι να περιμένει την ομάδα της Hyundai να βάλει το i20 WRC στην πλατφόρμα με προορισμό το servic-park, o Εσθονός προτίμησε να το οδηγήσει μόνος του μέχρι το service-park. Όμως βάση των κανονισμών, απαγορεύεται ένα αυτοκίνητο να κυκλοφορεί όταν δεν “κυλάει” και στα τέσσερα ελαστικά. Στην περίπτωση του Τάνακ τα ελαστικά ήταν 3 καθώς το ένα ήταν μόνο με ζάντα.
Ετσι ο Εσθονός “εισέπραξε” αποκλεισμό ενός αγώνα με αναστολή ενός έτους.
Να σημειωθεί οτι στο ραλι Ακρόπολις του 2006 ο Λεμπ βγαίνει από την Ειδική Διαδρομή της “Ψάθας” χωρίς πίσω αριστερό τροχό στη Citroen Xsara WRC, Μέσω Αττικής Οδού καταστρέφοντας το οδόστρωμα αλλά και σκορπίζοντας μέρη της ανάρτησης στο δρόμο προς κίνδυνο των επερχόμενων οδηγών, ο Γάλλος φτάνει στο Ολυμπιακό Στάδιο όπου ήταν το service-park. Oι οργανωτές και η αστυνομία έπρεπε να σταματήσουν στο δρόμο τον Λεμπ και να μην τον αφήσουν να συνεχίσει. μέχρι το ΟΑΚΑ. Στον αγώνα ο Λεμπ τερμάτισε 2ος και κατέκτησε με διαφορά ενός βαθμού τον παγκόσμιο τίτλο.
Αυτό το γεγονός στάθηκε η αφορμή στο να αλλάξει ο κανονισμός που αναφέρει ρητά ότι “το αυτοκίνητο πρέπει να κυλάει σε τέσσερα ελαστικά όπως ορίζει ο ΚΟΚ της κάθε χώρας”
Στιγμές
Οζιέ (Toyota Yaris WRC) πρόβλημα στα φρένα στην 1η και 2η Ειδική Διαδρομή
Κατσούτα (Toyota Yaris WRC) μεγάλο τετ-α-κε στη 2η Ειδική Διαδρομή με εμφανή τα σημάδια
Ροβάνπερα (Toyota Yaris WRC) ποινή 10 δευτ. στην 4η Ειδική Διαδρομή γιατί άργησε στο Σ.Ε.Χ (σταθμός ελέγχου χρόνου)
Νεβίλ (Hyundai i20 WRC) τετ-α-κε στην 5η Ειδική Διαδρομή
Οζιέ (Toyota Yaris WRC) κλατάρισμα ελαστικού και τετ-α-κε στην 6η Ειδική Διαδρομή
Ροβάνπερα (Toyota Yaris WRC) έξοδος στην 6η Ειδική Διαδρομή
Λουμπέ (Hyundai i20 WRC) έξοδος και εγκατάλειψη, συνέχισε με super rally μετά από μάχη των μηχανικών με τον χρόνο για να ετοιμάσουν το αυτοκίνητο
Τάνακ (Hyundai i20 WRC) κλατάρισμα στην 9η Ειδική Διαδρομή
Τάνακ (Hyundai i20 WRC) κλατάρισμα στην 10η Ειδική Διαδρομή και εγκατάλειψη καθώς δεν υπήρχε 2η ρεζέρβα, όσοι εγκαταλείψουν το Σάββατο, δεν εκκινούν με κανονισμό super rally για το 4ο και τελευταίο σκέλος
Ροβάνπερα (Hyundai i20 WRC) κλατάρισμα στην 12η Ειδική Διαδρομή.
Γκρίνισμιθ (Ford Fiesta WRC) τετ-α-κε στην 14η Ειδική Διαδρομή
Κατσούτα (Toyota Yaris WRC) τετ-α-κε στην 13η Ειδική Διαδρομή
Δείτε την έξοδο του Σουνίνεν στο video που ακολουθεί