Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ορίσει ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει μέχρι το τέλος του 2020, να έχουν ρίξει τον μέσο όρο εκπομπών των αυτοκινήτων που πουλάνε σε τιμή μικρότερη ή ίση των 95 γρ./χλμ.
Άραγε πόσο κοντά ή μακριά βρίσκονται οι εταιρείες από αυτόν το στόχο;
Η Ευρωπαϊκή Αρχή Περιβάλλοντος δημοσίευσε στοιχεία σχετικά με τις εκπομπές των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται στις 27 χώρες της Ένωσης, αλλά και τη Βρετανία. Τα στοιχεία αφορούν το 2018 και δείχνουν ότι αντί να υπάρχει πτωτική τάση, συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο, καθώς παρατηρήθηκε αύξηση για δεύτερη συνεχή χρονιά, με τον μέσο όρο να διαμορφώνεται στα 120.8 γρ./χλμ., 2 μονάδες περισσότερες από το 2017.
Με αυτή την αφορμή η Ευρωπαϊκή Αρχή Περιβάλλοντος προειδοποιεί τις εταιρείες ώστε να εντείνουν τις προσπάθειές τους για επίτευξη του στόχου, σε διαφορετική περίπτωση θα επιβάλει πολύ μεγάλα πρόστιμα.
Οι αιτίες αύξησης του μέσου όρου των εκπομπών CO2 είναι δύο. Η πρώτη αφορά είναι το dieselgate, το οποίο μείωσε τις πωλήσεις πετρελαιοκίνητων μοντέλων και αύξησε εκείνες των βενζινοκίνητων (οι πετρελαιοκινητήρες εκπέμπουν λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα). Η δεύτερη αιτία είναι η συνε3χώς αυξανόμενη των SUV και crossover μοντέλων, τα οποία λόγω αυξημένου βάρους αλλά και αεροδυναμικών αντιστάσεων, καταναλώνουν εκ των πραγμάτων περισσότερο καύσιμο, άρα έχουν και περισσότερες εκπομπές.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση εξετάζει την επέκταση των μέτρων περιορισμού των αέριων ρύπων και στις οδικές μεταφορές, ώστε να προστατεύσει πιο αποτελεσματικά το περιβάλλον