Williams-Renault. Είναι ένας συνδυασμός που θα μπορούσαμε να ξαναδούμε;
Τη Renault το 2021 τη βρίσκει να δίνει κινητήρες μόνο σε μία ομάδα, την εργοστασιακή της συμμετοχή, δηλαδή την Alpine.
Αυτό προέκυψε μετά την απόφαση της Mclaren που ήταν η μοναδική πελατειακή ομάδα των Γάλλων, να στραφούν στη Mercedes για την προμήθεια των υβριδικών συνόλων.
Για έναν κατασκευαστή κινητήρων η μη ύπαρξη πελατειακών ομάδων δημιουργεί πολλαπλά προβλήματα. Ένα από τα βασικά είναι η μείωση των εσόδων. Όταν κατασκευάζεις τον κινητήρα που θα χρησιμοποιήσεις, δεν έχεις κάποιο οικονομικό όφελος από αυτό. Όμως όταν τον πουλήσεις σε κάποια άλλη ομάδα, τότε τα έσοδά σου αυξάνονται.
Όμως ακόμα ένα πρόβλημα, περισσότερο σημαντικό, είναι τα μειωμένα δεδομένα. Κάθε πελατειακή ομάδα μεταφράζεται σε δύο επιπλέον μονοθέσια. Κατά συνέπεια παράγονται περισσότερα δεδομένα, άρα ο προμηθευτής κινητήρων μπορεί να εντοπίσει και να διορθώσει προβλήματα νωρίτερα, ενώ οι μηχανικοί έχουν περισσότερα στοιχεία ώστε να εξελίσσουν με μεγαλύτερο ρυθμό το υβριδικό σύνολο.
Θέλοντας να αποκτήσει και πάλι πελατειακή ομάδα, η Renault στράφηκε στη Sauber, την ομάδα που βρίσκεται πίσω από το brand της Alfa Romeo. Σε πρώτη φάση η ομάδα με έδρα στην Ελβετία έλαβε σοβαρά υπόψιν της το ενδεχόμενο να κάνει τη μετάβαση στα γαλλικά μοτέρ. Βέβαια, Sauber και Ferrari έχουν συνεργασία που μετράει πολλά χρόνια. Αυτό έκανε τους ανθρώπους της να σκεφτούν πολύ πριν πάρουν κάποια οριστική απόφαση. Τελικά η κατεύθυνση στην οποία κατέληξαν ήταν ότι θα συνεχίσουν τη συνεργασία με τη Ferrari.
Μετά από αυτό, η Renault έπρεπε να σταφεί αλλού. Με την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στο grid αυτή τη στιγμή, η μόνη ρεαλιστική εναλλακτική είναι η Williams.
Formula 1: Ο Τζένσον Μπάτον επιστρέφει στη Williams
Η προσέγγιση από τους Γάλλους έγινε και πλέον είναι στο χέρι των Βρετανών να αποφασίσουν πώς θα πορευτούν στο μέλλον. Βέβαια υπάρχουν κάποιοι παράγοντες, οι οποίοι κάνουν τη στροφή από τη Mercedes στη Renault δύσκολη, όμως όχι ακατόρθωτη.
Ο πρώτος είναι ότι τα μονοθέσια του 2022 έχουν αρχίσει ήδη να σχεδιάζονται. Δεδομένων των πολύ μεγάλων αλλαγών που θα έρθουν του χρόνου στη Formula 1, οι ομάδες έχουν ξεκινήσει τη δημιουργία των μονοθεσίων τους από πολύ νωρίς. Έτσι, υπάρχουν δύο εναλλακτικές. Η μία είναι οι τελικές αποφάσεις να έρθουν μέσα στις επόμενες λίγες εβδομάδες, ώστε οι μηχανικοί και οι αεροδυναμιστές να πάρουν από τώρα τα δεδομένα για το γαλλικό μοτέρ και να φτιάξουν ανάλογα το μονοθέσιο. Η δεύτερη είναι η αλλαγή προμηθευτή κινητήρα να μεταφερθεί για ένα χρόνο αργότερα.
Ο δεύτερος παράγοντας που δυσκολεύει τη δημιουργία της Williams-Renault είναι η εκτεταμένη συνεργασία που έχει η Williams με τη Mercedes. Τον Ιανουάριο οι Βρετανοί ανακοίνωσαν ότι από το 2022 θα συνεργάζονται πιο στενά με τους Γερμανούς, με την προμήθεια περισσότερων τμημάτων. Έτσι, εκτός του κινητήρα, από τη Mercedes θα προέρχονται και στοιχεία όπως το κιβώτιο ταχυτήτων και κάποια υδραυλικά μέρη. Η Renault δεν έχει παίξει ποτέ αυτό το ρόλο, οπότε δεν ξέρουμε αν μπορεί να ανταπεξέλθει σε κάτι τέτοιο.
Μένει να δούμε τι αποφάσεις θα παρθούν και από τις δύο πλευρές.
Πάντως αν ευοδωθεί το σενάριο δε θα είναι η πρώτη φορά που θα δούμε το συνδυασμό Williams-Renault. Η βρετανική ομάδα έχει αγωνιστεί με τους κινητήρες των Γάλλων άλλες δύο φορές στο παρελθόν. Η πρώτη ήταν την περίοδο 1989-1997, με τον συνδυασμό να κατακτά τέσσερα πρωταθλήματα οδηγών (1992 Νάιτζελ Μάνσελ, 1993 Αλέν Προστ, 1996 Ντέιμον Χιλ, 1997 Ζακ Βιλνέβ) και πέντε κατασκευαστών (1992, 1993, 1994, 1996, 1997). Η δεύτερη ήταν τη διετία 2012-2013, με καλύτερο αποτέλεσμα να είναι η νίκη του Παστόρ Μαλντονάντο στη Βαρκελώνη το 2012.