Είτε τους καλοκαιρινούς μήνες για να δροσιστεί η καμπίνα, είτε τους χειμερινούς για να αλλάξει η ατμόσφαιρα χωρίς να κρυώσουν οι μπροστά επιβάτες, ανοίγουμε ένα από τα πίσω παράθυρα. Μπορεί τα νέα αυτοκίνητα με κλιματισμό να έχουν αλλάξει αυτούς τους κανόνες, όμως με τον στόλο της Ελλάδας να είναι στα 15 χρόνια, υποθέτουμε πως οι περισσότεροι δεν απολαμβάνουμε τέτοιες ανέσεις:
Γιατί δεν πρέπει να οδηγούμε μόνο με το πίσω παράθυρο ανοικτό;
Η αλήθεια είναι πως στις χαμηλές ταχύτητες δεν εμπεριέχετε κάποιος κίνδυνος, όταν όμως οι ταχύτητες ανεβούν και το αυτοκίνητο κινείται σε ανοικτό δρόμο, τα πράγματα αλλάζουν. Εκτός από το γεγονός πως με ανοικτά παράθυρα χαλάμε άρδην την αεροδυναμική του και ανεβάζουμε αισθητά την κατανάλωση, θα έχετε παρατηρήσει πως ακούγεται ένα έντονο βουητό, σα να φυσάτε το στόμιο ενός άδειου μπουκαλιού. Αυτός ο ήχος που όλοι έχουμε βιώσει (μερικοί τον περιγράφουν και ως έλικα από ελικόπτερο), μπορεί να προκαλέσει πόνο στα αυτιά, ακόμα και ίλιγγο ή “χάσιμο” των αισθήσεων του οδηγού.
Αποζημίωση 7.000 ευρώ για τροχαίο με καρτ!
Εάν οι πίσω επιβάτες επιμένουν για ανοικτό πίσω παράθυρο, τότε ανοίξτε έστω και λίγο ένα από τα μπροστινά για να υπάρχει σωστή ροή του αέρα και να αποφύγετε το συγκεκριμένο φαινόμενο.
Η επιρροή φυσικά αλλάζει ανάλογα με την ηλικία και την κατάσταση του οδηγού, αλλά κάποιος με ευαισθησία στα αυτιά είναι αποδεδειγμένα πιο ευάλωτος και δεν χρειάζεται να φτάσει στο σημείο να ζαλιστεί ενώ οδηγεί με πολλά χιλιόμετρα σε έναν ανοικτό δρόμο.