Σε ανεπίσημη συμφωνία έχουν καταλήξει οι ομάδες σύμφωνα με τον επικεφαλής της Red Bull, Κρίστιαν Χόρνερ, ώστε να μη βρεθεί κάποιος κινητήρας με μεγάλο έλλειμμα ισχύος από το 2022 και έπειτα.
Λίγες μέρες νωρίτερα η F1 Commission, δηλαδή το σώμα που αποτελείται από τις ομάδες, τους προμηθευτές κινητήρων και τους επικεφαλής της Formula 1 έλαβε απόφαση το 2021 να είναι η τελευταία χρονιά που θα εξελίσσονται τα υβριδικά σύνολα που χρησιμοποιούνται αυτή τη στιγμή στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Οι λόγοι είχαν να κάνουν και με τη μείωση του κόστους, όμως η βασική αφορμή ήταν η απόφαση της Honda να εγκαταλείψει το άθλημα στο τέλος της τρέχουσας σεζόν. Επειδή αυτή η κίνηση των Ιαπώνων θα άφηνε τις Red Bull και AlphaTauri χωρίς προμηθευτή, η ομάδα των ενεργειακών ποτών συμφώνησε με την αυτοκινητοβιομηχανία να πάρει άδεια ώστε να μπορεί να συνεχίσει να χρησιμοποιεί τους υπάρχοντες κινητήρες, κατασκευάζοντάς τους μόνη της. Επειδή το κόστος της εξέλιξης, όμως, θα ήταν δυσθεώρητα μεγάλο για μια ομάδα χωρίς εργοστασιακή υποστήριξη, πάρθηκε η απόφαση για πάγωμα της εξέλιξης.
Formula 1-Κινητήρες Honda: Τα μεγάλα ερωτήματα
Πρόκειται για μία κίνηση που θα γινόταν έτσι κι αλλιώς, όμως ο αρχικός προγραμματισμός ήταν ότι αυτό θα γίνει το 2023, ώστε το 2026 να παρουσιαστεί η νέα γενιά κινητήρων. Τελικά με την επίσπευση του παγώματος το ίδιο θα γίνει και με τα νέα σύνολα, τα οποία θα δούμε το 2025.
Το πάγωμα των κινητήρων εκτός από τα θετικά, έχει το αρνητικό ότι οι συσχετισμοί δύναμης στην αρχή του 2022 θα παραμείνουν αμετάβλητοι για τρεις σεζόν. Γι’ αυτό το λόγο στην αρχική φάση των συζητήσεων οι Ferrari και Renault ήταν σκεπτικές απέναντι σε αυτό το ενδεχόμενο.
Τελικά η απόφαση προχώρησε, χωρίς μάλιστα να υπάρξει κουβέντα σχετικά με κάποιον προκαθορισμένο μηχανισμό που θα επέτρεπε στον κινητήρα που θα υστερούσε να εξελιχθεί για να έρθει πιο κοντά στα ισχυρότερα σύνολα.
Ωστόσο, ο Χόρνερ δήλωσε ότι οι διάφορες πλευρές κατάληξαν σε ανεπίσημη συμφωνία ώστε αν υπάρξει τέτοιο ζήτημα, να γίνουν οι κατάλληλες ενέργειες προκειμένου να υπάρξει ισορροπία στο grid. Άλλωστε, το να γνωρίζουμε για μια τριετία ότι κάποιο πιο αδύναμο μοτέρ δε θα έχει τη δυνατότητα να εξελιχθεί θα δημιουργούσε πάρα πολύ προβλέψιμες συνθήκες στο πρωτάθλημα, στοιχείο που μειώνει το θέαμα και το ενδιαφέρον των θεατών.
Βλέπουμε, λοιπόν, ότι η Formula 1 με τον καιρό γίνεται πιο ευέλικτη και δε μένει προσκολλημένη σε κάτι απλά και μόνο επειδή έτσι γράφουν οι κανονισμοί, στοιχείο που μόνο θετικό μπορεί να είναι.