Με 5.9 λίτρα/100 χλμ. μέση κατανάλωση στο πετρελαιοκίνητο Dacia Duster, του ταιριάζει απόλυτα ο τίτλος «Δρομέας μεγάλων αποστάσεων».
Αυτά τα «νούμερα» έδειξε το κομπιούτερ ταξιδιού στο Duster που κάτω από το μπροστινό καπό φιλοξενεί μια πολύ οικονομική μονάδα πετρελαίου, τον κινητήρα των 1.500 κ.εκ. απόδοσης 115 ίππων με 260 Nm ροπής που συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Επιπλέον με παραδοσιακό μοχλό χειρόφρενου και όχι με τα ηλεκτρικά μπουτόν, που δημιουργούν πονοκεφάλους σε διάφορες περιπτώσεις.
Πρόθυμος ο κινητήρας στις χαμηλές και μεσαίας στροφές, όπου μέσα από το σύστημα πολυμέσων με την 7 ιντσών κεντρική οθόνη και του προγράμματος Driving Eco σας μυεί στην οικονομική οδήγηση και σας επιβραβεύει για τον τρόπο που οδηγείτε.
Dacia Duster pick-up με… ερπύστριες! Αυτό κι αν είναι off road όχημα!
Επίσης σας δίνει και μερικές άλλες συμβουλές, όπως για την επιτάχυνση, αλλά και για την αλλαγή των λιπαντικών.
Το σύστημα πολυμέσων περιλαμβάνει και κάμερα οπισθοπορείας.
Πατάει δυνατά το Duster dCi 4X2 στο δρόμο. Δεν παρουσιάζει πλεύσεις, πολύ σημαντικό για την ασφαλή και απροβλημάτιστη συμπεριφορά, το τιμόνι δεν δημιουργεί ενστάσεις όπως και τα φρένα, παρά το γεγονός ότι για πίσω υπάρχουν ταμπούρα.
Στην οδική συμπεριφορά αυτοί είναι οι λόγοι που το Duster το χαρακτηρίζεις «τίμιο». Δεν σου «πουλάει» ακριβές κορδέλες και ακριβά περιτυλίγματα. Και επειδή είναι τίμιο για αυτό έχει και αυτή τη ζήτηση στην αγορά. Είτε ως 4Χ2 είτε ως 4Χ4.
Επιδόσεις
Να συμπληρώσουμε εδώ ότι η τελική ανέρχεται στα 183 χλμ./ώρα, ο χρόνος της επιτάχυνσης 0-100 είναι 10,2 δευτ. και οι εκπομπές ρύπων βάση του πρωτοκόλλου WLTP μεταξύ 126 γρ./χλμ. -132 γρ. χλμ.
Τα πλαστικά στο εσωτερικό είναι σκληρά, από πλευράς σχεδίασης δεν κερδίζει το πρώτο βραβείο, αλλά είναι αναπτυγμένο σχεδιαστικά με εργονομικό τρόπο.
Εξάλλου αυτό είναι που θέλει η Dacia, πρακτικότητα παρά φουτουριστική σχεδίαση, που ανεβάζει σε τελική ανάλυση και το κόστος.
Εξάλλου δεν απουσιάζει και τίποτα από αυτά που κάνουν το ταξίδι άνετο, ασφαλή και με πολύ καλή περιμετρική ορατότητα λόγω της σχεδίασης.
Εδώ να αναφέρουμε ότι ο χώρος των αποσκευών προσφέρει 445 λίτρα με στάνταρ τη ρεζέρβα ανάγκης.
Πολύ σημαντικό για ένα SUV όπως είναι το Duster καθώς με 210 χλστ. απόσταση του από το έδαφος σε προδιαθέτει να αφήσεις τη μουντή άσφαλτο και να συνεχίσεις τη διαδρομή διασχίζοντας χωμάτινα μέρη της ωραίας ελληνικής υπαίθρου.
Ένα άλλο στοιχείο είναι η έλλειψη προβόλων, που κάνει ακόμα πιο απροβλημάτιστες τις ήπιες διαδρομές σε χωματόδρομους.
Και λέμε ήπιες καθώς το Duster των φωτογραφιών φέρει την κίνηση στον μπροστινό άξονα.
Με το ίδιο ακριβώς αμάξωμα διατίθεται η 4κίνητη έκδοση, που αλλάζει εντελώς το παιχνίδι της αναζήτησης.
Να θυμίσουμε τις εξωτερικές διαστάσεις σε μήκος/πλάτος/ύψος 4.341 χλστ./1.803 χλστ./1.639 χλστ.
Ο καλός κινητήρας, η οικονομία καυσίμου που προσφέρει, οι χώροι και ο εξοπλισμός ο οποίος καλύπτει τα σημερινά θέλω (προσθέστε φώτα ημέρας LED και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών) το Duster δίκαια χαρακτηρίζεται ως δρομέας μεγάλων αποστάσεων.
Οι τιμές ξεκινούν από τα 19.480 ευρώ.
.
.