Την AT02, το δεύτερο μονοθέσιο μετά την αλλαγή ονόματος από Toro Rosso σε AlphaTauri παρουσίασε η ιταλική ομάδα, λίγες μέρες μετά την αντίστοιχη παρουσίαση της McLaren η οποία άνοιξε το χορό για τα μονοθέσια του 2021.
Το οδηγικό δίδυμο που θα μπει στο κόκπιτ της AT02 είναι ο Πιερ Γκασλί και ο Γιούκι Τσουνόντα. Για τον Γάλλο είναι η τέταρτη χρονιά που θα βρίσκεται στην ομάδα, αν και το 2019 οδήγησε για εκείνη μόνο στο δεύτερο μισό, όταν άλλαξαν θέσεις με τον Άλμπον. Οι καλύτερες στιγμές αυτών των ετών ήταν, η δεύτερη θέση στη Βραζιλία του 2019 μετά από μια επική μάχη με τον Χάμιλτον στα τελευταία μέτρα του αγώνα και φυσσικά, η νίκη στη Μόντσα το 2020, η οποία ήρθε σε έναν αρκετά χαοτικό αγώνα.
Από την άλλη, για τον Ιάπωνα θα είναι η πρώτη φορά που τρέχει στη Formula 1, παίρνοντας τη θέση του Κβίατ. Αρχικά να αναφέρουμε ότι ο Τσουνόντα είναι ο πρώτος οδηγός της Formula 1 που είναι γεννημένος από το 2000 και μετά. Για την ακρίβεια, στις 11 Μαΐου του 2000. Το 2020 ο νεαρός οδηγός αγωνιζόταν στη Formula 2 με την ομάδα της Carlin. Κατά τη διάρκεια της σεζόν κατέκτησε τρεις νίκες και τέσσερα βάθρα, τερματίζοντας στην τρίτη θέση της βαθμολογίας με 200 βαθμούς, έναντι 215 του πρωταθλητή Μικ Σουμάχερ και 201 του δεύτερου, Κάλουμ Ίλοτ.
Όπως με όλα τα μονοθέσια φέτος, η AT02 αποτελεί συνέχεια της AT01 και όχι ένα νέο αυτοκίνητο. Αυτό έγινε ώστε να μειωθούν τα κόστη, αλλά και για να προετοιμαστούν οι ομάδες καλύτερα για το 2022, χρονιά για την οποία μεταφέρθηκαν οι μεγάλες αλλαγές που είχαν προγραμματιστεί να γίνουν στο άθλημα το 2021.
Formula 1-Κινητήρες Honda: Τα μεγάλα ερωτήματα
Μεταξύ των σημαντικών αλλαγών που έκανε η ομάδα είναι η αεροδυναμική μελέτη. Άλλωστε, πρόκειται για έναν από τους ελάχιστους τομείς όπου θα υπάρχει σχετική ελευθερία, οπότε όλες οι ομάδες επενδύουν πολλά εκεί. Ακόμα, αλλαγές έχουν γίνει στο πάτωμα και στους αεραγωγούς των φρένων, λόγω κάποιων νέων κανονισμών.
Αυτό που ήθελε να πετύχει η ομάδα με τις αλλαγές (εκτός από τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς) ήταν να αυξήσει και να βελτιώσει το παράθυρο λειτουργίας της AT02 όσο το δυνατόν περισσότερο.
Μία αλλαγή που η ομάδα μπορούσε βάσει κανονισμών να κάνει, αλλά επέλεξε να αγνοήσει, ήταν η χρήση της ανάρτησης που χρησιμοποιούσε η Red Bull το 2020. Αντίθετα, στη Φαένζα θέλησαν να κρατήσουν την ίδια διάταξη που είχαν και το 2020.
Εκεί που υπήρξε εξέλιξη και η ομάδα χρησιμοποίησε τα διαθέσιμα tokens, δηλαδή τη δυνατότητα να αλλάξει μόνο κάποια κομμάτια του μονοθεσίου, ήταν στο ρύγχος και σε κάποια εξωτερικά τμήματα της μπροστά ανάρτησης. Αυτό έφερε την υιοθέτηση στοιχείων από τη Red Bull Που έχουν να κάνουν με το σύστημα διεύθυνσης.
Όσο για τον κινητήρα, αυτή είναι η τελευταία χρονιά που πάνω στο μονοθέσιο θα δούμε την επωνυμία της Honda. Από το 2022 η Red Bull θα κατασκευάζει μόνη της τους κινητήρες, αφού οι Ιάπωνες αποφάσισαν να αποχωρήσουν.