Το υδρογόνο κερδίζει διαρκώς έδαφος, όχι μόνο στα επιβατικά, αλλά και στα επαγγελματικά οχήματα.
Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες μέσα από σημαντικές επενδύσεις έχουν αποδείξει πόσο πιστεύουν στο υδρογόνο ως εναλλακτική μορφή ενέργειας. Βέβαια η ηλεκτροκίνηση είναι το μεγάλο στοίχημα που προσπαθούν να κερδίσουν σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές.
Τα οφέλη της υδρογονοκίνησης βλέπουμε να εκμεταλλεύεται για πρώτη φορά ένα όχημα έκτακτης ανάγκης. Ο λόγος για το καινοτόμο ασθενοφόρο Zerro. Η ονομασία είναι η συντομογραφία των λέξεων “Zero Emission Rapid Response Operations”. Σε ελεύθερη μετάφραση, ταχείας απόκρισης λειτουργίες με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Τη δημιουργία του Zerro ανέλαβε η εξειδικευμένη εταιρεία μετατροπών υδρογόνου Ulemco, η οποία ιδρύθηκε το 2014 και έχει έδρα το Λίβερπουλ. Βασικό της έργο είναι οι σχετικές μετατροπές σε οχήματα εμπορικών στόλων. Στόχος της όμως είναι ασχοληθεί και με άλλες κατηγορίες οχημάτων, καθώς επίσης να δημιουργήσει ένα δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου.
Ford Transit: Το πιο προηγμένο ασθενοφόρο (video)
Επανερχόμαστε όμως στο Zerro, το οποίο αναμένεται το ερχόμενο φθινόπωρο να ενταχθεί στο στόλο ασθενοφόρων του Λονδίνου. Οι κυψέλες καυσίμου του, με ονομαστική ισχύ 30 kW προέρχονται από την Ballard Power, ενώ ενσωματώνει στην οροφή του δεξαμενή 8 κιλών για την αποθήκευση υδρογόνου.
Η μπαταρία τώρα, χωρητικότητας 92 kWh, φέρει την υπογραφή της Promech Technologies. Διευκρινίζεται όμως ότι οι κυψέλες καυσίμου λειτουργούν ως επέκταση αυτονομίας του ασθενοφόρου, καθώς χρησιμεύουν για τη φόρτιση της μπαταρίας όταν είναι αναγκαίο. Επομένως το Zerro είναι κατά βάση ηλεκτροκίνητο.
Σημειώνεται ότι η αυτονομία που προσφέρει είναι περίπου 320 χλμ., ενώ η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει 145 χλμ./ώρα. Παράλληλα το Zerro έχει χαμηλό δάπεδο που διευκολύνει την είσοδο και έξοδο φορείου, ενώ το ωφέλιμο φορτίο του είναι τουλάχιστον 900 κιλά.