To νέο Enyaq iV δεν αισθάνεται περήφανο μόνο επειδή είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV παραγωγής της Skoda.
Υπάρχει ακόμα ένας λόγος που το κάνει να ξεχωρίζει. Ποιος είναι αυτός; Ο εξαιρετικά χαμηλός του συντελεστής οπισθέλκουσας, ο οποίος διαμορφώνεται στο Cd 0,257. Σύμφωνα με την τσέχικη εταιρεία η αεροδυναμική οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην πλατφόρμα του MEB. Αναπτύχθηκε από τον Όμιλο Volkswagen αποκλειστικά για τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα.
Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε ότι το νέο Enyaq iV είναι το μοναδικό στην Ευρώπη με τη συγκεκριμένη πλατφόρμα που κατασκευάζεται εκτός Γερμανίας. Η παραγωγή του πραγματοποιείται στο κεντρικό εργοστάσιο της Skoda που βρίσκεται στη Μλάντα Μπόλεσλαβ.
Όπως όλα τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα το νέο Enyaq iV διαθέτει μάσκα κλειστού τύπου. Αυτό διότι δεν υπάρχει κινητήρας εσωτερικής καύσης που να έχει την ανάγκη ψύξης. Ωστόσο στο μπροστινό του τμήμα ενσωματώνει ένα ενεργό ρολό ψύξης. Ανοιγοκλείνει ανάλογα με τις απαιτήσεις αέρα του ηλεκτρικού συστήματος, της μπαταρίας ιόντων λιθίου και του κλιματισμού.
Όταν αυτό είναι εντελώς κλειστό, ευνοείται η αεροδυναμική του Enyaq iV, ενώ ταυτόχρονα αυξάνεται η αυτονομία μέχρι και 7 χλμ. Επίσης οι εισαγωγές αέρα στη βάση του εμπρός προφυλακτήρα κατευθύνουν τον άνεμο κάτω από το όχημα, όπου ρέει ομαλά κατά μήκος της μιας ενιαίας επίπεδης επένδυσης για το αμάξωμα και τη μπαταρία. Οι μηχανικοί της Skoda γνωρίζοντας ότι οι τροχοί αντιπροσωπεύουν το 25% της αντίστασης του αέρα, τοποθετήσαν στο Enyaq iV αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες ζάντες αλουμινίου.
Αεροδυναμικά όπλα
Το δικό τους λιθαράκι στην αεροδυναμική αντίσταση και στο περιορισμό του θορύβου βάζουν και οι πλευρικοί καθρέπτες, χάρη στο σχήμα τους. Βοηθάει επίσης η τοποθέτηση τους χαμηλότερα και όχι στο τρίγωνο που σχηματίζεται στη βάση της εμπρός κολόνας και στο επάνω τμήμα της πόρτας.
Τέλος, το ρόλο της παίζει η επιμήκης γραμμή της οροφής, το κεκλιμένο εμπρός παρμπρίζ, ο πίσω διαχύτης και η αεροτομή με τα ενσωματωμένα πλευρικά πτερύγια.
Δείτε ακόμα