Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα έχει κατά νου η Porsche, γι’ αυτό και τα τελευταία χρόνια επενδύει σημαντικά ποσά στην ανάπτυξη των συνθετικών καυσίμων, τα οποία αναφέρει ότι μπορούν να είναι εξ’ ίσου καθαρά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν μπαταρίες.
Πρόκειται για έναν αρκετά εντυπωσιακό ισχυρισμό, δεδομένου ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν εκπέμπουν καθόλου ρύπους όταν κινούνται. Άρα, τι θέλει να πει η Porsche και πώς θα καταφέρει να ανταγωνιστεί την ηλεκτροκίνηση, κάνοντας τα βενζινοκίνητα να χρησιμοποιούν συνθετικά καύσιμα;
Το τοπίο ξεκαθαρίζει ο Frank Walliser, αντιπρόεδρος της Porsche με αντικείμενο το μηχανοκίνητο αθλητισμό και τα αυτοκίνητα GT. Αυτό που λέει ο Walliser είναι ότι, αν κάποιος εξετάζει συνολικά την επιβάρυνση που θα προκύπτει στο περιβάλλον από τη χρήση των συνθετικών καυσίμων, θα δει ότι πρόκειται να είναι μια πολύ πιο πράσινη τεχνολογία από όσο δείχνει αρχικά.
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Porsche, τα βενζινοκίνητα οχήματα που χρησιμοποιούν συνθετικά καύσιμα εκπέμπουν πολύ λιγότερους ρύπους, μειωμένο αριθμό σωματιδίων και μικρότερη ποσότητα οξειδίων του αζώτου.
Έτσι, ο Walliser καταλήγει λέγοντας ότι τα συνθετικά καύσιμα μπορούν να είναι το ίδιο καθαρά με την ηλεκτροκίνηση. Αυτό με την προϋπόθεση ότι τόσο για τα βενζινοκίνητα, όσο και για τα ηλεκτροκίνητα, υπολογίζουμε αθροιστικά την επιβάρυνση που προκαλείται στο περιβάλλον από την παραγωγή των ίδιων των αυτοκινήτων, αλλά και από την παραγωγή των καυσίμων τους.
Το σκεπτικό του Walliser βασίζεται στο γεγονός ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προκαλούν τεράστια επιβάρυνση στο περιβάλλον κατά τη διαδικασία κατασκευής τους. Ειδικά οι μπαταρίες, είναι ένας εξάρτημα πραγματικά δύσκολο να κατασκευαστεί. Χαρακτηριστικά, το 2020 η Polestar είχε αποκαλύψει ότι σύμφωνα με δικούς της υπολογισμούς, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητά της χρειάζονται σχεδόν 50.000 χιλιόμετρα μέχρι να αρχίσουν να είναι πιο καθαρά από τα κλασικά βενζινοκίνητα.
Η Porsche έχει ένα σημαντικό λόγο δείχνει τόσο μεγάλο ενδιαφέρον για τα συνθετικά καύσιμα. Οι ιδιοκτήτες των μοντέλων της έχουν την τάση να τα κρατάνε για πολλά χρόνια και να τα φροντίζουν ώστε να μπορούν να τα κινούν. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του διευθύνοντος συμβούλου, Oliver Blume, πάνω από το 70% όλων των Porsche που έχουν κατασκευαστεί ποτέ βρίσκεται ακόμα σε κυκλοφορία.
Έτσι, η εταιρεία πρέπει να βρει μια λύση ώστε όλα αυτά τα ιστορικά βενζινοκίνητα μοντέλα της να μπορούν να συνεχίσουν να κινούνται ακόμα και όταν η ηλεκτροκίνηση θα είναι ο κανόνας. Με αυτόν τον τρόπο δείχνει έμπρακτα ότι ενδιαφέρεται για τους πελάτες της και δεν κοιτάζει μόνο τις νέες πωλήσεις.