Πριν από λίγες μέρες η Hyundai αποκάλυψε το νέο IONIQ 5, ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο γεμάτο καινοτομίες.
Μια από αυτές τις καινοτομίες είναι η δυνατότητα του να χρησιμοποιεί την αποθηκευμένη στη μπαταρία του (800V) ενέργεια όχι μόνο για να κινηθεί. Μπορεί επίσης να την παρέχει σε εξωτερικές ηλεκτρικές συσκευές.
Ο λόγος για τη λειτουργία V2L (vehicle-to-load). Η κορεάτικη εταιρεία χαρακτηρίζει το IONIQ 5 ένα κινούμενο φορτιστή με ρόδες. Μέσω των πριζών (110/220V) που βρίσκονται στην καμπίνα του μπορεί να προσφέρει ενέργεια, για παράδειγμα, σε εξοπλισμό κάμπινγκ σε ηλεκτρικά ποδήλατα ή σκούτερ.
Με τη λειτουργία V2L το νέο IONIQ 5 συμμετείχε σε προπόνηση της Τσέλσι. Με ποιο τρόπο; Όπως θα δείτε στο παρακάτω video παρείχε ενέργεια σε αρκετά μηχανήματα τα οποία εκτόξευαν αυτόματα μπάλες ποδοσφαίρου.
Τις πάσες του ΙONIQ 5 δέχτηκε ο τερματοφύλακας της Τσέλσι Εντουάρ Μεντί, ο αμυντικός Μπεν Τσίλγουελ, ο επιθετικός Ολιβιέ Ζιρού και ο αρχηγός των «Μπλε», Θέσαρ Αθπιλικουέτα. Με φορτιστή 350 kW, το IONIQ 5 μπορεί να φορτίσει από 10% σε 80% σε μόλις 18 λεπτά. Με φόρτιση 5 μόλις λεπτών εξασφαλίζεται αυτονομία 100 χλμ.
Προσφέρεται με μπαταρία χωρητικότητας 58 kWh ή 72.6 kWh. H μέγιστη αυτονομία κυμαίνεται από 470-480 χλμ. Ο ηλεκτροκινητήρας του βρίσκεται πίσω τοποθετημένος, αλλά προαιρετικά μπορεί να τοποθετηθεί ακόμα ένας εμπρός. Έτσι μιλάμε για δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις. Σε κάθε περίπτωση πάντως η μέγιστη ταχύτητα ορίζεται στα 185 χλμ./ώρα.
Με τη μπαταρία των 58 kWh και έναν ηλεκτροκινητήρα το δικίνητο IONIQ 5 παράγει 170 ίππους και 350 Nm ροπής, ενώ μπορεί να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 8,5 δευτ. Με την ίδια μπαταρία, αλλά με δυο ηλεκτροκινητήρες το τετρακίνητο IONIQ 5 παράγει συνδυαστικά 235 ίππους και 605 Nm ροπής, ενώ επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 6,1 δευτ.
Με τη μεγαλύτερη μπαταρία των 72.6 kWh και έναν ηλεκτροκινητήρα το δικίνητο IONIQ 5 έχει ισχύ 217 ίππους, ροπή 350 Nm και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,4 δευτ. Το ισχυρότερο και τετρακίνητο ΙΟΝΙQ 5 χρησιμοποιεί δυο ηλεκτροκινητήρες και τη μπαταρία των 72.6 kWh. Παράγει συνδυαστικά 306 ίππους και 605 Nm ροπής, ενώ του αρκούν 5,2 δευτ. για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα.
Δείτε ακόμα:
Hyundai Tucson: Ρυμουλκεί σκιέρ πάνω στα χιόνια (video)
https://youtu.be/dpfV6DKNPFc