Η Hyundai ανανέωσε πλήρως τη γκάμα της και φυσικά το compact SUV δεν θα μπορούσε να λείπει. Ο λόγος για το Kona το οποίο ανανέωσε την ει(Kona) του και εκτός από νέα εμφάνιση, απέκτησε πλουσιότερο εξοπλισμό αλλά και μία γκάμα κινητήρων, ενισχυμένη με 48Vοltο σύστημα.
Νέα φωτιστικά σώματα, το απόλυτο highlight
Το Kona ποτέ δεν έμοιαζε με κανένα άλλο SUV της αγοράς, με ιδιαίτερη σχεδιαστική φιλοσοφία αλλά και τολμηρά χρώματα που τραβούσαν το μάτι. Το facelift που δέχθηκε κράτησε τον πυρήνα της σχεδίασης, όμως έφερε αλλαγές που το έκαναν ομορφότερο και πιο σύγχρονο σχεδιαστικά. Μεγαλύτερη αλλαγή αποτελούν τα στενά και σφηνοειδή φωτιστικά σώματα που προσθέτουν αρκετή αγριάδα αλλά και νεανικότητα. Έντονες ακμές, ομορφότερος προφυλακτήρας, ζάντες 18 ιντσών και φυσικά το θαλασσί χρώμα, έκαναν αρκετά κεφάλια να γυρίσουν και να εγκρίνουν. Μάλιστα αποτελεί ίσως το SUV με τη μεγαλύτερη δυνατότητα customization με δεκάδες χρώματα, δυνατότητα διχρωμίας και επιλογές ανάλογα με τα γούστα του οδηγού.
Απέκτησε ψηφιακό πίνακα οργάνων και άλλαξε ριζικά
Αμέσως μόλις μπεις στην καμπίνα του νέου Kona θα νιώσεις πως είσαι σε ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο, το οποίο όμως δεν θα σε πανικοβάλλει με τα δεκάδες κουμπιά και συστήματα χαοτικά. Νιώθεις άνετα και πως ελέγχεις το σύνολο, το οποίο αποκτά επιτέλους ψηφιακό πίνακα οργάνων 10.25 ιντσών, ο οποίος μεταμορφώνεται με 3 διαφορετικά οδηγικά προφίλ. Παράλληλα, κέντρο ελέγχου όλων είναι η επίσης 10.25 ιντσών οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό, η οποία έχει πλέον περισσότερες δυνατότητες. Τα πλαστικά είναι σκληρά, όπως σχεδόν επιτάσσει η κατηγορία, όμως η ποιότητα τους σε πείθει αμέσως, με μηδέν τριγμούς και καλή συναρμογή. Δίπλα στο λεβιέ του αυτόματου κιβωτίου υπάρχουν μπουτόν που αλλάζουν το οδηγικό προφίλ, ενώ η υπόλοιπη καμπίνα παραμένει αυτούσια με το προ-facelift μοντέλο.
Χώροι για οικογένεια με πορτ-παγκάζ αυξημένο στα 374 λίτρα
Οι χώροι του μοντέλου παραμένουν ικανοί να καλύψουν τις ανάγκες μίας 4μελούς οικογένειας. Παράλληλα, ο χώρος αποσκευών αυξήθηκε και από τα 361 έφτασε τα 374 λίτρα, ενώ το μοντέλο δοκιμής εξοπλιζόταν με κιτ επισκευής ελαστικού και όχι ρεζέρβα.
Απίθανος κινητήρας για μεγάλα πράγματα
Καλή και η εμφάνιση, ακόμα καλύτερα και τα ψηφιακά highlights της καμπίνας, μα η μεγάλη αλλαγή ήρθε κάτω από το καπό. Έχοντας στα χέρια μας την κορυφαία έκδοση με τον 1.600άρη turbo κινητήρα, ο οποίος κάνει το σύνολο να… πετά! Συνολική απόδοση 198 ίππων, ροπή στα 265 Nm από τις 1.600 σ.α.λ. για ένα σύνολο που ζυγίζει 1.320 κιλά και κάνει το 0-100 σε μόλις 7.7 δευτ. Η αλήθεια είναι πως το αυτοκίνητο μεταμορφώνεται πλήρως ανάλογα με το οδηγικό προφίλ. Στην επιλογή Eco θυσιάζεται η επιτάχυνση, όμως η κατανάλωση πέφτει ακόμα και στα 7.8λίτρα/100χλμ. Στην επιλογή Sport όμως, το αυτοκίνητο γίνεται αγρίμι. Η απόκριση του γκαζιού είναι απίθανη και το σύνολο γίνεται πολεμικό, με φυσικά μία αύξηση στην κατανάλωση. Παράλληλα, στην συγκεκριμένη έκδοση υπάρχει και σύστημα επιλογής εδάφους ανάμεσα σε πάγο, χιόνι, άμμο και λάσπη για μέγιστη πρόσφυση.
Στον δρόμο απαντά ανάλογα με τις ανάγκες σου
Το Kona είναι ξεκάθαρα ένα πολυτάλαντο SUV. Διαθέτοντας πολύ καλή ηχομόνωση από το περιβάλλον, προσφέρει άριστη ποιότητα κύλισης και θα διαχειριστεί άριστα τις κακοτεχνίες των κάκιστων ελληνικών δρόμων. Φυσικά στην επιλογή Sport η έκρηξη του είναι το Α και το Ω για μία ασφαλή προσπέραση, ενώ μέσω του συστήματος επιλογής εδάφους θα πατήσει και light χωμάτινες διαδρομές. Το μόνο που περιορίζει ελάχιστα τις απροσδόκητα πολλές σπορ ικανότητες τους, είναι η μερικώς ελαφριά πληροφόρηση του τιμονιού. Όμως παραμένει ένα σύνολο που θα κινηθεί με την ίδια ευκολία στα στενά της πόλης και σε ανοικτό δρόμο. Κερασάκι στη τούρτα το αναβαθμισμένο σύνολο συστημάτων ασφαλείας SmartSense που πραγματικά κάνει τα πάντα, πλέον σε ενημερώνει ακόμα και αν ο μπροστινός έχει ξεκινήσει και εσύ… χαζεύεις!
Το κορυφαίο μοντέλο της δοκιμής μας κοστίζει 23.990 ευρώ, ενώ να αναφέρουμε πως διατίθεται και σε 4κίνητη εκδοχή από 25.890 ευρώ.