Στην αποκάλυψη του μονοθεσίου που θα χρησιμοποιεί το 2021 προχώρησε η Mercedes, το οποίο ονόμασε W12. Συνέχισε έτσι τη σειρά ονοματοδοσίας που χρησιμοποιούσε μέχρι τώρα. Οι Γερμανοί έπραξαν σε αυτόν τον τομέα αντίθετα με άλλες ομάδες, οι οποίες επηρεασμένες από την καθυστέρηση στην υιοθέτηση των αλλαγών (αντί για το 2021 θα έρθουν τελικά το 2022), δημιούργησαν μία σύγχυση γύρω από τα ονόματα.
Όπως και σε όλες τις άλλες παρουσιάσεις μονοθεσίων για φέτος, το ζητούμενο είναι να δούμε σε ποιους τομείς δαπάνησε η κάθε ομάδα τα δύο tokens που έχει στη διάθεσή της. Δηλαδή τα δύο σημεία στα οποία έχει το ελεύθερο να επέμβει και να κάνει αλλαγές συγκριτικά με το μονοθέσιο του 2020.
Αυτό ακριβώς είναι το ερώτημα που η Mercedes δε σκοπεύει να απαντήσει. Ο τεχνικός διευθυντής της γερμανικής ομάδας, James Allison, είπε κατά την αποκάλυψη ότι οι μηχανικοί στο Μπράκλεϊ έχουν εξελίξει στο έπακρο την W12, ώστε να επιτευχθεί η μέγιστη απόδοση.
Αν και δεν αποκάλυψε πού χρησιμοποιήθηκαν τα δύο tokens, ο Allison είπε ότι στους τομείς που υπήρχε ελευθερία, οι άνθρωποι της ομάδας έκαναν το μέγιστο της δουλειάς που μπορούσαν.
Formula 1-Ferrari: Έτρεχε με λιγότερο καύσιμο
Αν και οι κανονισμοί για το 2021 επιβάλλουν την απαγόρευση εξέλιξης και αλλαγών σε πολλά σημεία των μονοθεσίων ανάμεσα στις δύο χρονιές, υπάρχουν ορισμένα σημεία στα οποία έχει δοθεί το ελεύθερο. Μερικά από αυτά είναι το υβριδικό κινητήριο σύνολο, τα σύστημα ψύξης, η ανάρτηση και όλες οι επιφάνειες που έχουν να κάνουν με την αεροδυναμική, όμως η αποκάλυψη της W12 δε θα συνοδευτεί από τη γνωστοποίηση των αλλαγών.
Στόχος των κανονισμών για το 2021 ήταν να κάνουν τα μονοθέσια πιο αργά, μειώνοντας την ποσότητα της κάθετης δύναμης που παράγουν αεροδυναμικά. Για το σκοπό αυτό μεγάλο τμήμα τους αφορούσε το πάτωμα, καθώς πρόκειται για το σημαντικότερο αεροδυναμικό κομμάτι σε ένα μονοθέσιο και με μικρές αλλαγές εκεί, μπορεί κάποιος να αλλάξει την αεροδυναμική όλου του αυτοκινήτου. Στόχος, λοιπόν, των ομάδων ήταν να ανακτήσουν όσο το δυνατόν περισσότερη από αυτή τη χαμένη κάθετη δύναμη.
Στοιχείο που δεν πρέπει να ξεχνάμε ειδικά σε ό,τι αφορά τη Mercedes, είναι ότι φέτος δε θα χρησιμοποιούν το σύστημα DAS. Τραβώντας το τιμόνι στις ευθείες ο οδηγός μπορούσε να αλλάξει τη γωνία toe των εμπρός τροχών, ώστε να ζεσταθούν πιο γρήγορα και να έχουν πιο ομοιόμορφη φθορά.
Η αποκάλυψη του μονοθεσίου έγινε, οπότε τώρα περιμένουμε το τριήμερο των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης στο Μπαχρέιν στις 12 – 14 Μαρτίου, ώστε να δούμε τους Hamilton και Bottas να πιέζουν για πρώτη φορά την W12.