A521 επέλεξαν να ονομάσουν οι Γάλλοι το πρώτο μονοθέσιο με το οποίο η Alpine θα αποκτήσει παρουσία στον κόσμο της Formula 1.
Η Alpine αποτελεί τη νέα ονομασία της ομάδας που μέχρι πέρυσι ξέραμε ως Renault. Ο νέος επικεφαλής του ομίλου της Renault, Luca de Meo, αποφάσισε όλη η αγωνιστική δραστηριότητα του ομίλου να γίνεται από την Alpine. Κάπως έτσι η ομάδα της Formula 1 άλλαξε όνομα.
Πριν δούμε την A521, φέτος υπάρχουν δύο σημαντικές εξελίξεις για την ομάδα.
Η μία είναι ότι η αποχώρηση του Cyril Abiteboul μετά από πάρα πολλά χρόνια έφερε ανακατατάξεις. Ο Laurent Rossi ανέλαβε διευθύνων σύμβουλος όλης της εταιρείας, ο Laurent Rossi τη διοίκηση της ομάδας συνολικά και ο Davide Brivio την επίβλεψη των αγωνιστικών δραστηριοτήτων σε ό,τι αφορά τη Formula 1. Ο τελευταίος αποτελεί τη μεγάλη μεταγραφή των Γάλλων καθώς πρόκειται για τον άνθρωπο που έκανε τη Suzuki πρωταθλήτρια στο MotoGP.
Η δεύτερη μεγάλη εξέλιξη είναι η επιστροφή του Fernando Alonso. Ο Ισπανός αποτελεί ερωτηματικό καθώς βρίσκεται δύο χρόνια εκτός δράσης. Επιπλέον, το καλοκαίρι γίνεται 40 ετών. Οπότε σίγουρα θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τι αποτελέσματα θα πετύχει.
Περνώντας στο μονοθέσιο, το πρώτο που τραβάει το βλέμμα είναι το βαθύ, έντονα “γαλλικό” μπλε που έχει χρησιμοποιηθεί. Ο συνδυασμός του με λευκό και κόκκινο δεν αφήνει περιθώριο ότι το livery αντικατοπτρίζει τη γαλλική σημαία, θέλοντας να τονιστεί η καταγωγή της ομάδας από τη χώρα όπου ξεκίνησε ο μηχανοκίνητος αθλητισμός.
Formula 1-Ferrari: Έτρεχε με λιγότερο καύσιμο
Ως προς τις αλλαγές συγκριτικά με τη Renault του 2020, η A521 έχει πολύ μεγάλη εισαγωγή αέρα πάνω από τον οδηγό και ιδιαίτερα στενά ανοίγματα στα sidepods, ενώ βλέπουμε και το κάλυμμα του κινητήρα να στενεύει σχετικά απότομα. Αυτό ίσως να αποτελεί ένδειξη ότι έχει αλλάξει ο τρόπος τοποθέτησης των διάφορων εξαρτημάτων, με μετακίνηση ορισμένων (των πιο ελαφριών) προς τα επάνω.
Ακόμα, οι άνθρωποι της γαλλικής ομάδας ενημέρωσαν ότι η A521 θα έχει στο πίσω μέρος το νέο, αναβαθμισμένο κινητήρα της Renault.
Από φέτος η γαλλική μάρκα δεν έχει καμία πελατειακή ομάδα να προμηθεύει κινητήρες. Από τη μία αυτό συνεπάγεται μειωμένα έσοδα και δεδομένα, όμως από την άλλη σημαίνει ότι σχεδιαστές και μηχανικοί έχουν πολύ μεγαλύτερο βαθμό ελευθερίας. Αφ’ ενός δεν υπάρχει κίνδυνος διαρροής μυστικών σε άλλη ομάδα, αφ’ ετέρου σχεδίαση μονοθεσίου και κινητήρα πάνε χέρι – χέρι, με τη μία ομάδα να βοηθάει την άλλη.
Μαζί με τον Alonso, πίσω από το τιμόνι της A521 θα βρεθεί ο Esteban Ocon, ενώ ανακοινώθηκε ότι τη θέση του τρίτου οδηγού – οδηγού εξέλιξης θα πάρει ο Daniil Kvyat.
Στόχος της Alpine είναι να επαναλάβει τουλάχιστον τα επιτεύγματα της Renault από το 2020, δηλαδή την κατάκτηση τριών βάθρων (μία δεύτερη θέση και δύο τρίτες).
Θα επιτευχθεί ο στόχος;