Όχι, η παραπάνω φωτογραφία δεν είναι από κάποιο κλεμμένο Seat Ateca που το «έλυσαν» για να πουλήσουν τα εξαρτήματα του ως ανταλλακτικά. Η ίδια η ισπανική εταιρεία αποφάσισε να «σπάσει» σε χιλιάδες κομμάτια το συγκεκριμένο Ateca.
Για ποιο λόγο έκανε κάτι τέτοιο; Για να εξετάσει λεπτομερώς κάθε εξάρτημα ξεχωριστά, ώστε να διαπιστώσει την αξιοπιστία και την αντοχή του. Φυσικά δε μιλάμε για ένα καινούργιο Ateca, καθώς είχε διανύσει-σε κάθε είδους έδαφος-100.000 χλμ. στο πλαίσιο των δοκιμών του. Συνολικά οι μηχανικοί της Seat έπρεπε να βάλουν στο «μικροσκόπιο» σχεδόν 4.000 εξαρτήματα του αποσυναρμολογημένου SUV.
Βέβαια κάθε εξάρτημα έχει τη δική του αντοχή στη φθορά, ανάλογα με το χρόνο και τη χρήση. Το ζητούμενο ήταν να μην παρατηρηθεί κάποια αδικαιολόγητη και πρόωρη καταστροφή στα εξαρτήματα. Ελέγχθηκαν πιθανές διαρροές υγρών, διείσδυση σκόνης, αεροστεγείς χώροι, μεταβολές στη δομή λόγω κρύου ή ζέστης, διαστολή και συστολή υλικών.
Με την ευκαιρία να υπενθυμίσουμε ότι πριν από μερικούς μήνες το Ateca ανανεώθηκε. Tο μήκος του μεγάλωσε (+18 χλστ.) φτάνοντας τα 4.381 χλστ., λόγω των αλλαγών που πραγματοποιήθηκαν στον εμπρός και πίσω προφυλακτήρα. Το πλάτος και το ύψος του τώρα διατηρήθηκαν στα 1.841 χλστ. και 1.615 χλστ. αντίστοιχα.
Δείτε ακόμα
Seat 1400: Όταν η οθόνη αφής ήταν επιστημονική φαντασία
Διακριτικές επεμβάσεις έγιναν επίσης στην εξάγωνη μάσκα που διαθέτει πολλές μικρές επιχρωμιωμένες πινελιές και στους full Led εμπρός προβολείς, ενώ πατάει σε ζάντες 17 έως 19 ιντσών.
Το όνομα του Ateca στην πόρτα του χώρου αποσκευών (510 λίτρα χωρητικότητα) έχει διαφορετική πλάγια ανάγλυφη γραμματοσειρά. Τα πίσω φωτιστικά σώματα είναι επίσης τεχνολογίας full Led ενσωματώνοντας «δυναμικά» φλας.
Στο εσωτερικό τοποθετήθηκε νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 10,25 ίντσες και αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων με κεντρική οθόνη αφής 8,25 ή 9,2 ιντσών.
Στη γκάμα βενζινοκινητήρων του περιλαμβάνεται ο τρικύλινδρος «χιλιάρης» TSI των 110 ή 115 ίππων (μόνο με μηχανικό κιβώτιο), ο τετρακύλινδρος 1.5 TSI των 150 ίππων (με μηχανικό ή αυτόματο 7αρι DSG κιβώτιο) και ο ισχυρότερος τετρακύλινδρος δίλιτρος ΤSI των 190 ίππων (με σύστημα τετρακίνησης 4Drive και αυτόματο DSG κιβώτιο).
Από πλευράς πετρελαιοκινητήρων υπάρχει ο τετρακύλινδρος δίλιτρος TDI με ισχύ 115 ίππων (με μηχανικό κιβώτιο) ή 150 ίππων (με μηχανικό ή αυτόματο DSG κιβώτιο και σύστημα τετρακίνησης 4Drive).