Κάτω από την «ομπρέλα» του ίδιου Ομίλου είναι λογικό η Volkswagen, η Porsche και η Audi να χρησιμοποιούν αρκετές κοινές τεχνολογίες.
Μια από αυτές προέρχεται από τη νεοφυή αυστριακή εταιρεία Prewave και στόχο έχει τη διασφάλιση της αειφορίας στην αλυσίδα εφοδιασμού. Ο λόγος για ένα σύστημα παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο όλων των προμηθευτών σε παγκόσμιο επίπεδο με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης και έναν έξυπνο αλγόριθμο.
Πιο αναλυτικά, η τεχνολογία είναι ικανή να εντοπίζει και να αναλύει ειδήσεις σχετικά με τον προμηθευτή από τα μέσα ενημέρωσης και κοινωνικής δικτύωσης σε περισσότερες από 50 γλώσσες και πάνω από 150 χώρες.
Για παράδειγμα εντοπίζονται αναφορές για ρύπανση του περιβάλλοντος, παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και φαινόμενα διαφθοράς. Εάν εντοπιστεί οποιαδήποτε ένδειξη κινδύνου βιωσιμότητας και διαφάνειας στην αλυσίδα εφοδιασμού, οι γερμανικές εταιρείες ενημερώνονται. Στη συνέχεια εξετάζονται τα γεγονότα και αν πρέπει να ληφθούν αντίμετρα για την κατάσταση. Σε περίπτωση κλιμάκωσης όμως ο τερματισμός των επιχειρηματικών σχέσεων είναι μια λύση που βρίσκεται πάνω στο τραπέζι. Βασικός στόχος όμως είναι να βρίσκεται πάντα λύση σε συνεργασία με τον εκάστοτε προμηθευτή.
Δείτε ακόμα:
Volkswagen: Ποιο θα είναι το πρώτο της αυτόνομο όχημα;
Η τεχνητή νοημοσύνη απλοποιεί την πολύπλοκη ανάλυση των δεδομένων, επιτρέποντας την άμεση επικοινωνία με τους προμηθευτές, ώστε να ζητηθούν οι σχετικές βελτιώσεις. Ταυτόχρονα μπορεί να εντοπίζει σχετικές ειδήσεις στο διαδίκτυο με αρκετά μεγάλη ταχύτητα.
Η τεχνολογία της Prewave άρχισε να χρησιμοποιείται πιλοτικά τον Οκτώβριο του 2020. Μέχρι τώρα έχουν αναλυθεί περισσότερες από 5.000 λέξεις-κλειδιά και παρακολουθούνται πάνω από 4.000 προμηθευτές. Παράλληλα η τεχνολογία αυτή λειτουργεί συμπληρωματικά στα παραδοσιακά μέσα καταγγελιών (αλληλογραφία/διαμεσολαβητές) για τους προμηθευτές.
Τέλος, να πούμε ότι από το 2019 εισήχθη σταδιακά στις εταιρείες του Ομίλου Volkswagen, η S-Rating, μια βαθμολογία βιωσιμότητας των προμηθευτών, ως υποχρεωτικό κριτήριο ανάθεσης παραγγελιών.