Η Superb αποτελεί το μεγαλύτερο μοντέλο στην γκάμα της Skoda και από το 2001 όταν και πρωτοπαρουσιάστηκε, έχτισε το δικό της fan club. Πλέον διανύει την τρίτη γενιά της και παρουσιάζει ένα προφίλ άκρως ολοκληρωμένο. Τεράστιοι χώροι, νέες ψηφιακές ευκολίες αλλά και plug-in σύνολα με 218 ίππους και κατανάλωση στα 1.4 λίτρα/100χλμ.,σύμφωνα με την εταιρία, στο e-mode.
Η κατάμαυρη Skoda Superb που βλέπετε στις φωτογραφίες αγγίζει τα 4.8μέτρα μήκος και πραγματικά εκπέμπει ένα δέος στο πέρασμα της. Μία limo που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα πολύ ακριβότερα μοντέλα της ίδιας κατηγορίας, καθώς πλέον ανανεώθηκε στο τεχνολογικό κομμάτι αλλά και στο κινητήριο. Σαν εικόνα, τα όμορφα «νεύρα» που καλύπτουν το αμάξωμα, η νέα αιχμηρή μάσκα μπροστά μαζί με τα full led φανάρια, και η μαύρη αναγραφή Skoda στο πίσω μέρος, σε κάνουν να κρυφοκοιτάξεις τον VIP που κάθεται στα πίσω καθίσματα.
Εσωτερικό ψηφιακό και με χώρους για… σταυροπόδι
Μπαίνοντας στο εσωτερικό της Superb, κατευθείαν αναπνέεις την premium ατμόσφαιρα. Μαλακά και ακριβά υλικά στο μεγαλύτερο μέρος, με όμορφες επενδύσεις και χρωμιωμένες επιφάνειες προσθέτουν πόντους στο ποιοτικό κομμάτι. Γρήγορα όμως τις εντυπώσεις θα κερδίσει τόσο ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10.25 ιντσών, όσο και η οθόνη αφής του συστήματος infotainment 9.2ιντσών , που διαθέτουν πληθώρα λειτουργιών, αλλά και πολύ καλή ευκρίνεια απεικόνισης (τόσο στα γραφικά όσο και στην κάμερα οπισθοπορείας).
Με διαφορά όμως το απόλυτο highlight είναι σίγουρα οι εξωπραγματικοί προσφερόμενοι χώροι για όλους τους επιβάτες. Ακόμα και δίμετροι επιβάτες δεν πρόκειται να στριμωχτούν στιγμή, ενώ οι κανονικού αναστήματος μπορούν να ταξιδέψουν σταυροπόδι, όσο θα απολαμβάνουν το δικό τους clima. Ο χώρος αποσκευών με τη σειρά του στα εντυπωσιακά 485 λίτρα. (η μη υβριδική έκδοση διαθέτει 625 λίτρα) που μπορούν να αγγίξουν και τα 1.610 λίτρα με αναδιπλωμένη τη πλάτη του πίσω καθίσματος.
218 άλογα που καίνε 1.4 λίτρα/100χλμ.
Αυτό είναι το μέλλον και μας αρέσει πάρα πολύ. Ο γνωστός 1.400άρης TSI κινητήρας συνεργάζεται με 6άρι DSG κιβώτιο και συνδυάζει τους δικούς του 156 ίππους, με τους 115 του ηλεκτροκινητήρα, παράγοντας συνολική ισχύ 218 ίππων και 400 Nm ροπής. Η μπαταρία που έχει τοποθετηθεί είναι 13kWh και μαζί με τα 50 λίτρα του ρεζερβουάρ βενζίνης (66 λίτρα στις απλές εκδόσεις) προσφέρουν συνδυαστική αυτονομία, 850 χιλιομέτρων. Με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη (διαδικασία που διαρκεί 3 ώρες και 30 λεπτά σε μία πρίζα 3.6 kW) η Superb μπορεί να διανύσει αμιγώς ηλεκτρικά και με μηδενικούς ρύπους έως και 50 χιλιόμετρα. Με πιο απλά λόγια, εάν έχετε φορτισμένες μπαταρίες θα κινηθείτε εντός πόλης με κατανάλωση κάτω από 2λίτρα/100χλμ. ενώ εάν επιλέξετε το hybrid mode, το νούμερο παραμένει στα 6.2 λίτρα/100χλμ. Εντυπωσιακή όμως παραμένει και η επιτάχυνση 0-100 στα 7.7δευτ. ενώ όσο οι εκπομπές C02 είναι κάτω από τα 40γρ./χλμ. απαλλάσσοντας από Τέλη Κυκλοφορίας.
Οδηγώντας ένα μαγικό χαλί
Η φιλοσοφία της Skoda Superb είναι ξεκάθαρα τα άνετα, μεγάλα και πολύωρα ταξίδια. Έχοντας υπερπλούσιο εξοπλισμό και εξαιρετική ποιότητα κύλισης μέσω της ρυθμιζόμενης ανάρτησης (ειδικά κινούμενη ηλεκτρικά, όντας αθόρυβη σου επιτρέπει να απολαύσεις καθαρή ποιότητα), μπορεί να καταπιεί πολλά χιλιόμετρα χωρίς να ιδρώσει στιγμή οδηγό και επιβάτες. Παρά το επιπλέον βάρος της υβριδικής έκδοσης (+250 κιλά), εκπέμπει τρομερή σιγουριά και όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα, τόσο πιο προσκολλημένος στο δρόμο νιώθεις. Διαθέτει 4 προγράμματα οδήγησης Eco,Comfort,Normal,Sport ενώ από ξεχωριστό κουμπί μπορεί ο οδηγός να επιλέξει ανάμεσα σε αμιγώς ηλεκτρική ή υβριδική κίνηση.
Εν κατακλείδι
Ναι ίσως τα 48.900 ευρώ να μην είναι ένα μικρό νούμερο, όμως αυτά που προσφέρει η υβριδική Superb τα δικαιολογούν όλα. Ουσιαστικά μιλάμε για μία λιμουζίνα με μηδενικά Τέλη, 218 άλογα , οικονομία καυσίμων, και χώρους για 5μελή οικογένεια. Από εμάς είναι ναι, για ένα μοντέλο που είναι η απάντηση σε όσους δεν γλυκοκοιτάζουν τα SUV, και αναζητούν ποιότητα, εξοπλισμό και χώρους κάτω από την παράμετρο του εξηλεκτρισμού.