Οι πρώτες αλλά και οι τελευταίες δοκιμές πριν την έναρξη του πρωταθλήματος στις 28 Μαρτίου στην ίδια πίστα, στο Σακχίρ του Μπαχρέιν, πέρασαν στην ιστορία, με πολλές εκπλήξεις, άφησαν όμως μηνύματα…
Η μεγαλύτερη του Tsunoda, του κοντόσωμου Ιάπωνα, που βρίσκεται στην πρώτη του χρονιά στη Formula 1 και με την Alpha Tauri να σημειώνει τον 2ο ταχύτερο χρόνο στις 3ήμερες επίσημες δοκιμές, πίσω από τον Verstappen με τη Red Bull, και οι δύο με κινητήρες Honda, στην τελευταία χρονιά της ιαπωνικής εταιρίας στη Formula 1 ως προμηθευτής κινητήρων.
Formula 1-Χειμερινές δοκιμές: Ταχύτερος όλων ο Verstappen
Aυτό γέμισε χαρά τους ανθρώπους της Red Bull με τον Christian Horner, αγωνιστικό διευθυντή να δηλώνει με ενθουσιασμό ότι «η ομάδα του είναι το πρώτο φαβορί για τον τίτλο».
Η Mercedes που δεν ήταν η ταχύτερη δεν μας κάνει καμία έκπληξη. Εάν γυρίσουμε πίσω τις σελίδες του ημερολογίου θα δούμε ότι η Mercedes «έπαιζε» στις δοκιμές, αλλά στους αγώνες «έπαιρνε» κεφάλια. Ο Χάμιλτον μάλιστα δήλωσε ότι «ποτέ δεν υπήρξε φανατικός των δοκιμών, αλλά στην παρούσα φάση, θα ήθελε περισσότερες δοκιμές επειδή η ομάδα έχει ακόμα πολύ δουλειά να κάνει».
Άκρως απογοητευτική η Aston Martin, με τον Vettel να δηλώνει ότι «το 3ήμερο των δοκιμών δεν πήγε σύμφωνα με το πρόγραμμα, καθώς έπρεπε το σημειωθούν περισσότεροι γύροι και να γραφτούν πιο πολλά χλμ. Δεν γνωρίζω τι πήγε στραβά που το απόγευμα της Κυριακής το μονοθέσιο ήταν στα πιτς. Ο κάθε γύρος ήταν σημαντικός ενώ την Κυριακή ο καιρός ήταν πολύ καλύτερος από τη σκόνη της Παρασκευής και τον αέρα του Σαββάτου. Σε ποιο στάδιο βρισκόμαστε θα το δούμε κατά τη διάρκεια του πρώτου Γκραν Πρι, ενώ τις ημέρες που υπολείπονται θα πρέπει να αναλύσουμε , και να δουλέψουμε πολύ ώστε να φτάσουμε σε ανταγωνιστικό επίπεδο».
O Alonso που επέστρεψε στην ομάδα (Alpine, ex-Renault)με την οποία κατέκτησε δύο τίτλους τόνισε ότι «η αίσθηση από το μονοθέσιο είναι καλή. Σημαντικό είναι να κατανοήσουμε τα χαρακτηριστικά του αεροδυναμικού πακέτου, ακολουθώντας πιστά το πρόγραμμα δοκιμών, ενώ ο πρώτος προκριματικός γύρος θα είναι το τελευταίο σαββατοκύριακο του Μαρτίου, όχι το 3ήμερο των δοκιμών».
Από τις εκπλήξεις η Alfa Romeo που με Raikkonen και Giovinazzi συμπλήρωσαν τους περισσότερους γύρους χωρίς κανένα απολύτως μηχανικό πρόβλημα.
Μάλιστα ο Giovinazzi δήλωσε ότι «το φετινό μονοθέσιο είναι καλύτερο από αυτό της περσινής χρονιάς. Θα πρέπει να αναλύσουμε τα δεδομένα προετοιμαζόμενοι για το πρώτο Γκραν Πρι της χρονιάς για να δούμε που βρισκόμαστε σαν ομάδα»
Στη Ferrari δεν άναψαν αλαρμ. Ο Laurent Mekies μίλησε για αξιοπιστία, αλλά και διαχείριση ελαστικών Pirelli σε μεγάλες αποστάσεις, συλλέγοντας ένα σημαντικό αριθμό δεδομένων που θα πρέπει τώρα να αναλυθούν προσεκτικά ενόψει της πρεμιέρας.
Στους πίνακες οι τρείς μέρες των επίσημων δοκιμών με αριθμούς.
Περισσότεροι γύροι
- Pierre Gasly (AlphaTauri) – 234
- Kimi Raikkonen (Alfa Romeo) – 229
- Charles Leclerc (Ferrari) – 212
- Fernando Alonso (Alpine) – 206
- Max Verstappen (Red Bull)- 202
- Lance Stroll (Aston Martin) – 197
- Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) – 193
- Carlos Sainz (Ferrari) – 191
- Esteban Ocon (Alpine) – 189
10.Yuki Tsunoda (AlphaTauri) – 185
- Mick Schumacher (Haas) – 179
- Daniel Ricciardo (McLaren) – 173
- Sergio Perez (Red Bull) – 164
- George Russell (Williams) – 158
- Lewis Hamilton (Mercedes) – 154
- Lando Norris (McLaren) – 153
- Valtteri Bottas (Mercedes) – 144
- Nikita Mazepin (Haas) – 144
- Nicholas Latifi (Williams) – 132
- Sebastian Vettel (Aston Martin) – 116
21.Roy Nissany (Williams) – 83
Περισσότεροι γύροι σαν ομάδα
- Alfa Romeo – 422
- AlphaTauri – 419
- Ferrari – 403
- Alpine – 395
- Williams – 373
- Red Bull – 366
- McLaren – 326
- Haas – 323
- Aston Martin – 313
- Mercedes – 298
Περισσότεροι γύροι με ίδιο κινητήρα
- Mercedes – 1310 giri (4 ομάδες, Mercedes, Aston Martin, McLaren, Williams)
- Ferrari – 1148 giri (3 ομάδες, Ferrari, Haas, Alfa Romeo))
- Honda – 785 (2 ομάδες, Alpha Tauri, Red Bull)
- Renault – 395 (1 ομάδα, Αlpine)