Νέα πλατφόρμα έχει στα σκαριά ο όμιλος Volkswagen, η οποία έρχεται για να αντικαταστήσει σχεδόν όλες όσες χρησιμοποιούνται αυτή τη στιγμή, μεταξύ των οποίων οι MEB και PPE που έχουν αναπτυχθεί για χρήση σε ηλεκτρικά μοντέλα.
Η ονομασία της νέας πλατφόρμας θα είναι Scalable Systems Platform (SSP) και για πρώτη φορά θα τη δούμε στο πλαίσιο του προγράμματος Project Artemis της Audi, με πιθανότερη χρονολογία το 2024 ή το 2025.
Η νέα πλατφόρμα αναπτύσσεται στο πλαίσιο του Project Trinity της Volkswagen, το οποίο μεταξύ άλλων προβλέπει τη δημιουργία ενός ηλεκτρικού sedan, το οποίο θα παρουσιαστεί το 2026.
Σε δηλώσεις του ο Herbert Diess, διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, είπε ότι με τη νέα πλατφόρμα η εταιρεία αλλά και ο όμιλος συνολικά θα επιτύχει πολύ μεγάλη οικονομία κλίμακας, ενώ συμπλήρωσε πως η SSP όχι μόνο θα αντικαταστήσει τις MEB και PPE, αλλά θα βασίζεται στις τεχνολογίες που αυτές εισήγαγαν.
Volkswagen: Θέλει να μειώσει το κόστος των μπαταριών. Πώς;
Η αντικατάσταση των παλαιότερων πλατφορμών από τη νέα θα πάρει αρκετά χρόνια, με την αρχή της διαδικασίας να γίνεται με το πρόγραμμα Artemis. Μεταξύ των νέων χαρακτηριστικών που θα φέρει η νέα πλατφόρμα, πέρα από τη μείωση του κόστους, είναι ότι θα υπάρξουν πιο συγκεκριμένες προδιαγραφές για το μέγεθος των μπαταριών. Ταυτόχρονα, θα επιτρέψει τα μελλοντικά μοντέλα να έχουν περισσότερη τεχνολογία, καθώς θα υποστηρίζει την τοποθέτηση μεγαλύτερης υπολογιστικής ισχύος. Τελικά η SSP θα έχει γίνει η μοναδική πλατφόρμα που θα χρησιμοποιεί ο όμιλος περίπου το 2035.
Ο Diess συμπλήρωσε ότι με τη νέα πλατφόρμα θα υπάρχει μεγάλη ευελιξία ως προς το μέγεθος του αυτοκινήτου, καθώς θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ένα πολύ μεγάλο εύρος κατηγοριών, συμπληρώνοντας ότι η σημερινή κατάσταση με την ύπαρξη πολλών διαφορετικών πλατφορμών ώστε να υποστηρίζεται ένας μεγάλος αριθμός κινητήρων, είναι κάτι εκτός εποχής πλέον και δεν μπορεί να συνεχίσει να υφίσταται στο μέλλον.
Η MEB είναι η πλατφόρμα που τα επόμενα χρόνια θα χρησιμοποιηθεί περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη, καθώς ο όμιλος Volkswagen σχεδιάζει το λανσάρισμα 27 ηλεκτρικών μοντέλων μέχρι το τέλος του 2022. Η PPE, από την άλλη χρησιμοποιείται σε πιο premium προτάσεις, με την επόμενη εφαρμογή της να είναι η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση της Macan.