Θα μας πείτε πως σας φαίνεται η ιδέα να ταξιδέψεις από την Πράγα της Τσεχίας στην Καλκούτα της Ινδίας, όταν η πανδημία όχι μόνο δεν σε «αφήνει» να ταξιδέψεις, αλλά ούτε καν σαν σκέψη δεν περνάει από το μυαλό σου.
Όμως για τους φίλους της περιπέτειας η πρόκληση του ταξιδιού παραμένει πάντα πρόκληση, περιμένοντας τις κατάλληλες συνθήκες για να γράψουν και να αποτυπώσουν ένα ακόμα οδοιπορικό.
όπως να αναβιώσουν αυτό το μοναδικό ταξίδι που πραγματοποιήθηκε το 1934.
Skoda Kushaq: Το νέο μικρό SUV με επάρκεια χώρων
Σκεφτείτε, πριν πόσες 10ετίες, με τι μέσα, με τι διαδικασίες στα σύνορα, στην προμήθεια καυσίμων, στην επιδιόρθωση ζημιών στο αυτοκίνητο και ενδεχομένως και στα ελαστικά.
Και φυσικά πάνω από όλα η χάραξη της διαδρομής. Γιατί, τι χάρτες να υπήρχαν τότε, το 1930…
Και όμως θέλει τόλμη η κάθε σκέψη, γιατί μόνο έτσι γράφεται η ιστορία.
Τα ταξίδια δεν ήταν όπως σήμερα. Βάζεις μπροστά τον κινητήρα και φεύγεις, γιατί έχεις μαζί σου GPS, smartphone, και ένα δίκτυο επισκευής αυτοκινήτου που ειδικά στην Ευρώπη, η όλη διαδικασία είναι ένα τηλεφώνημα σε περίπτωση βλάβης.
Τότε όμως, το 1934…
Και όμως το ταξίδι μήκους 10. 780 χλμ. έγινε ξεκινώντας από την Πράγα της Τσεχοσλοβακίας (τότε) διασχίζοντας Ουγγαρία, την τότε Γιουγκοσλαβία, Βουλγαρία, Τουρκία, Λίβανο, Περσία (σήμερα Ιράν) με τελικό προορισμό την Ινδία και την πόλη Καλκούτα στο δέλτα του ποταμού Γάγγη.
Η Διαδρομή
Αναλυτικά τα χλμ. ήταν ως εξής.
Πράγα, Βουδαπέστη, Βελιγράδι, Σόφια, Κωνσταντινούπολη 2.200 χλμ.
Από την Κωνσταντινούπολη μέσω Άγκυρας στην πρωτεύουσα του Λιβάνου τη Βηρυτό, 1.500 χλμ. συνολικά 3.700 χλμ. και η απόσταση δεν έχει καλυφθεί στο μισό.
Από τη Βηρυτό στην Τεχεράνη όπου στην πρωτεύουσα του Ιράν ήταν η μισή απόσταση της διαδρομής, 5.570 χλμ.
Επόμενη «στάση» ήταν η Γκουέτα της Ινδίας στα 2.370 χλμ. με το κοντέρ να δείχνει συνολικά 7.940 χλμ.
Και από εκεί «γραμμή» για Καλκούτα 2.840 χλμ. όπου στον τελικό προορισμό το κοντέρ είχε γράψει 10.780 χλμ.
Υπήρχε όμως και η επιστροφή.
Η επιστροφή ήταν διαφορετική.
Οι ταξιδιώτες επιβιβάστηκαν σε ατμόπλοιο στη Βομβάη (σήμερα Μουμπάι) με προορισμό την Τεργέστη, και από εκεί μέσω Ιταλίας, Γιουγκοσλαβίας και Αυστρίας στην Πράγα, ολοκληρώνοντας έτσι ένα ταξίδι 15.000 χλμ.
Με τι αυτοκίνητο όμως οι τολμηροί ταξιδιώτες «έγραψαν» αυτήν την περιπέτεια.
Με Skoda Popular με 4κύλινδρο μοτέρ 903 κ.εκ. απόδοσης 18 ίππων με κατανάλωση 7 λίτρα /100 χλμ.
Το Popular γνώρισε τρομερή εμπορική επιτυχία ενώ το 1935 το μοντέλο κυκλοφόρησε και στην Κίνα.