Το νέο 308 παρουσίασε η Peugeot λίγες μέρες νωρίτερα, με την γκάμα των κινητήρων να περιλαμβάνει σύνολα βενζίνης, πετρελαίου, αλλά και plug-in υβριδικά. Το ερώτημα όμως είναι το εξής, θα δούμε κάποια έκδοση υψηλών επιδόσεων για το γαλλικό μοντέλο;
Οι διαθέσιμοι κινητήρες του νέου 308 είναι τέσσερις. Ο πρώτος χρησιμοποιεί αποκλειστικά βενζίνη. Πρόκειται για τον γνώριμο τρικύλινδρο PureTech των 1.2 λίτρων της πρώην PSA, ο οποίος αποδίδει 130 ίππους. Ο δεύτερος καταναλώνει πετρέλαιο και είναι επίσης γνωστός από άλλα μοντέλα του ομίλου. Είναι ο BlueHDi στα 1.5 λίτρα και αποδίδει επίσης 130 ίππους.
Όσον αφορά τα plug-in υβριδικά σύνολα έχουμε δύο επιλογές. Στη μία έχουμε βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων που αποδίδει 150 ίππους, με τη συνδυαστική ισχύ να φτάνει τους 180 ίππους. Στην άλλη έχουμε και πάλι βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων, όμως πλέον η ισχύς είναι 180 ίπποι, με το συνδυαστικό αποτέλεσμα να δείχνει 225 ίππους.
Κοιτώντας τα παραπάνω βλέπουμε ότι δεν υπάρχει κάποια επιλογή που να εστιάζει στις υψηλές επιδόσεις, όπως ήταν το 308 GTi στην προηγούμενη γενιά, το οποίο απέδιδε 270 ίππους από κινητήρα 1.6 λίτρων.
Όμως μήπως οι Γάλλοι ετοιμάζουν κάτι για αργότερα;
Peugeot 308: Εξηλεκτρισμένο, πιο δυναμικό, με νέο λογότυπο
Στο ερώτημα απάντησε ο Jerome Micheron, διευθυντής προϊόντων της Peugeot, λέγοντας ότι δεν πρέπει να περιμένουμε κάποια τέτοια έκδοση στο μέλλον. Μάλιστα, η απόφαση δεν αφορά μόνο το 308 αλλά όλα τα μοντέλα των Γάλλων. Ο λόγος σύμφωνα με τον Micheron είναι αυτός που θα περιμέναμε, δηλαδή οι αυστηρές προδιαγραφές ρύπων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Για να βγάλει περισσότερη ισχύ ένας κινητήρας πρέπει να καταναλώσει περισσότερο καύσιμο, το οποίο συνεπάγεται ότι θα εκπέμψει περισσότερους ρύπους.
Αυτή είναι η αιτία που γενικότερα πλέον βλέπουμε πολλά μοντέλα της κατηγορίας να μην αποκτούν ισχυρή έκδοση.
Για μια περίοδο στην Peugeot εξέταζαν να βρουν μια εναλλακτική μέσω των plug-in υβριδικών συνόλων, δημιουργώντας μια έκδοση αντίστοιχη του 508 PSE (Peugeot Sport Engineered). Ωστόσο και αυτή η ιδέα τελικά δεν υλοποιήθηκε, καθώς η εταιρεία έκρινε ότι δεν υπάρχει επαρκές κοινό για κάτι τέτοιο και ότι είναι πολύ μεγάλο το επιπλέον βάρος.
Η σωτηρία του περιβάλλοντος απαιτεί θυσίες και μία από αυτές είναι η στέρηση των GTi και άλλων παρόμοιων προτάσεων για ισχυρά μοντέλα. Αξίζει;