Τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα και plug-in υβριδικά μοντέλα της Skoda δεν ωφελούν μόνο το περιβάλλον, εκπέμποντας από μηδενικούς έως ελάχιστους ρύπους, αλλά μειώνουν και το πρόβλημα της ηχορύπανσης στις μεγαλουπόλεις.
Αυτό διότι όταν ένα όχημα κινείται αποκλειστικά με χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, χωρίς κινητήρα εσωτερικής καύσης (ή όταν αυτός είναι απενεργοποιημένος) ακούγεται μόνο ο ήχος κύλισης τους.
Όμως η διακριτική τους παρουσία στο χώρο εγκυμονεί και κινδύνους, καθώς σε χαμηλές ταχύτητες εντός της πόλης ενδέχεται να μη γίνουν άμεσα αντιληπτά από τους πεζούς, δικυκλιστές ή άλλα οχήματα.
Έτσι λοιπόν η Skoda έχει εγκαταστήσει στα συγκεκριμένα της μοντέλα ένα σύστημα που αναπαράγει έναν τεχνητό προειδοποιητικό ήχο, ονόματι “E-noise”, τον οποίο μπορείτε να ακούσετε στο παρακάτω video.
Όπως θα διαπιστώστε αυξομειώνεται ανάλογα με την επιτάχυνση και επιβράδυνση του οχήματος, ενώ θυμίζει τον ήχο κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το εν λόγω σύστημα έκανε ντεμπούτο στις νέες plug-in υβριδικές Superb iV και Octavia iV, ενώ υπενθυμίζουμε ότι είναι υποχρεωτικό από το νόμο οχήματα αυτής της τεχνολογίας να διαθέτουν σύστημα τεχνητού ήχου.
Συγκεκριμένα η Ευρωπαϊκή Ένωση επιβάλει τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα να εκπέμπουν έναν προειδοποιητικό ήχο σε ταχύτητες έως και 20 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με τη τσέχικη εταιρεία επειδή η νομοθεσία απαιτεί ο ήχος να ακούγεται από εμπρός προς τους πεζούς, αναγκαστικά η συσκευή ήχου έπρεπε να τοποθετηθεί κάτω από το εμπρός καπό.
Επειδή δεν υπήρχε αρκετός διαθέσιμος χώρος κάτι τέτοιο δεν ήταν ιδιαίτερα εύκολο. Ωστόσο οι τεχνικοί της Skoda κατάφεραν να βρουν χώρο κοντά στο δεξιό μπροστινό τροχό για τη θήκη του ηχείου.
Μετά τα 25 χλμ./ώρα ο ήχος αρχίζει να μειώνεται, ενώ μετά τα 30 χλμ./ώρα απενεργοποιείται, αφού ακούγεται ο ήχος κύλισης. Σημειώνεται ακόμα ότι όταν το αυτοκίνητο κάνει όπισθεν με ταχύτητα έως και 6 χλμ./ώρα ακούγεται ένας προειδοποιητικός ήχος.