Tα μελλοντικά της πλάνα αποκάλυψε η Ford σχετικά με τον εξηλεκτρισμό και τη γκάμα των μοντέλων της. Αρχικά να υπενθυμίσουμε ότι η εταιρεία με το μπλε οβάλ έμβλημα έχει ανακοινώσει ότι από το 2030 ολόκληρη η γκάμα της θα απαρτίζεται από αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα.
Το μεταβατικό στάδιο προβλέπει ότι από τα μέσα του 2026 όλα τα επιβατικά της μοντέλα, που διατίθενται στην Ευρώπη ,θα προσφέρονται με plug-in υβριδική ή αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση.
Στο πλαίσιο αυτό λοιπόν η Ford αποφάσισε ότι από τα τέλη του 2022 στο εργοστάσιο της που βρίσκεται στη Βαλένθια της Ισπανίας θα παράγεται ο 2.5 λίτρων Duratec κινητήρας, τον οποίο χρησιμοποιεί το plug-in υβριδικό Kuga, καθώς επίσης τα υβριδικά Galaxy, S-Max και Κuga. Επί του παρόντος ο 2.5 Duratec κινητήρας κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Ford που βρίσκεται στην πόλη Τσιχουάχουα του Μεξικού.
Στο εργοστάσιο της Βαλένθια θα συνεχίσουν να παράγονται οι EcoBoost βενζινοκινητήρες των 2.0 και 2.3 λίτρων. Παράλληλα η Ford θα επενδύσει επιπλέον 5,2 εκατομμυρίων ευρώ για να υποστηρίξει την αύξηση παραγωγής μπαταριών στη Βαλένθια. Στόχος είναι να καλυφτεί η υφιστάμενη και μελλοντική αυξημένη ζήτηση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Σημειώνεται ότι μετά την έναρξη λειτουργίας της συγκεκριμένης μονάδας παραγωγής μπαταριών το Σεπτέμβριο του 2020 ακολούθησε μια αρχική επένδυση ύψους 24 εκατομμυρίων ευρώ τον Ιανουάριο του ίδιου έτους. Μάλιστα από το 2011 η Ford έχει επενδύσει 3 δισεκατομμύρια δολάρια για την παραγωγική της δραστηριότητα στη Βαλένθια.
Ford: Ποια μοντέλα θα κατασκευάζει στην Τουρκία;
Στη Γηραιά Ήπειρο, πέρα από τη Βαλένθια, η Ford θα επενδύσει 1 δισεκατομμύριο δολάρια στο εργοστάσιο της που βρίσκεται στην Κολωνία της Γερμανίας. Αυτό θα αναλάβει την παραγωγή εξηλεκτρισμένων οχημάτων, ενώ θα ονομαστεί “Ford Cologne Electrification Center”. Εκεί θα κατασκευάζεται από το 2023 ένα ηλεκτροκίνητο επιβατικό μοντέλο για την ευρωπαϊκή αγορά. Επιπλέον εξετάζεται ακόμα ένα ηλεκτροκίνητο όχημα για τη γραμμή παραγωγής του συγκεκριμένου εργοστασίου.
Σχετικά τώρα με τα μοντέλα της, η Ford θα καταργήσει σταδιακά το Mondeo, προς τα τέλη Μαρτίου του επόμενου έτους. Για την ιστορία να πούμε ότι το Mondeo λανσαρίστηκε το 1993. Στην Ευρώπη ήρθε για να αντικαταστήσει το Sierra, ενώ μέχρι σήμερα οι πωλήσεις του έχουν φτάσει περίπου τις 5 εκατομμύρια μονάδες. Ήταν το πρώτο της μοντέλο που χαρακτηρίστηκε «παγκόσμιο».
Η Ford διευκρινίζει ότι θα διατηρήσει την πλούσια γκάμα των crossover (Kuga, Puma και Explorer), αλλά και των πολυχρηστικών (Galaxy και S-Max) της μοντέλων που έχουν ήδη εξηλεκτριστεί.