Μπορεί ακόμα να μην έχουν ξεκινήσει καύσωνες στη χώρα μας, αλλά οι περισσότεροι όταν οδηγούμε ενεργοποιούμε τον κλιματισμό, αφού η εξωτερική θερμοκρασία φτάνει συχνά τους 30-31 βαθμούς Κελσίου.
Η Seat μας υπενθυμίζει ότι η «πολυτέλεια» του κλιματισμού δεν ήταν πάντα δεδομένη στα αυτοκίνητα. Για την ιστορία αξίζει να αναφέρουμε ότι το πρώτο σύστημα ψύξης σε αυτοκίνητο χρονολογείται το μακρινό 1884, αλλά δεν είχε στόχο να δροσίζει τους επιβάτες. Ήταν μια απλή πατέντα που χρησιμοποίησε πάγο για να αποτρέψει την υπερθέρμανση του κινητήρα.
Πάμε να δούμε πως αντιμετώπιζε τις ακτίνες του καυτού ήλιου το πρώτο επιβατικό μοντέλο παραγωγής της Seat, το εμβληματικό 1400, που γεννήθηκε το 1953. Όπως θα δείτε και στο παρακάτω video στα εμπρός παράθυρα υπήρχαν τριγωνικού σχήματος φινιστρίνια, τα οποία άνοιγαν και άφηναν τον αέρα να φτάνει στα χέρια του οδηγού και του συνοδηγού.
Παράλληλα με τη χρήση της παραδοσιακής μανιβέλας μπορούσες απλά να κατεβάσεις το παράθυρο. Όταν δεν ήταν ενεργοποιημένη η θέρμανση ο ανεμιστήρας της έφερνε λίγο αέρα στην περιοχή των ποδιών.
Βέβαια από τη δεκαετία του 1940 σε ορισμένα αυτοκίνητα προαιρετικά μπορούσε να εγκατασταθεί ένα σύστημα κλιματισμού, το οποίο είχε κατοχυρώσει με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας ο Αμερικανός Γουίλις Κάριερ. Το σχετικό κόστος ήταν περίπου 300 δολάρια, όμως εκείνη την εποχή θεωρούνταν μια μικρή περιουσία.
Το πρώτο μοντέλο της Seat με εργοστασιακά εγκατεστημένο σύστημα κλιματισμού ήταν το 132 του 1973, ενώ άνηκε στον προαιρετικό εξοπλισμό. Μια καινοτομία στο 132 ήταν τα αλεξήλια του που ήταν τοποθετημένα στην οροφή και κατέβαιναν προς τα κάτω από μπροστά και από το πλάι.
Βρισκόμαστε στο 1993 και το Ibiza δεύτερης γενιάς ξεχωρίζει με το προηγμένο για τα δεδομένα της εποχής σύστημα κλιματισμού του. Η ένταση του κρύου αέρα ρυθμίζονταν ανάλογα με την ταχύτητα του εσωτερικού ανεμιστήρα, την οποία ο οδηγός μπορούσε να επιλέξει. Παράλληλα το σύστημα μπορούσε να στεγνώνει τον αέρα μέσα στο αυτοκίνητο, εμποδίζοντας το παρμπρίζ να θολώσει.
Το σύγχρονο Leon με το σύστημα Climatronic προσφέρει κλιματισμό τριών ζωνών, με τον οδηγό, το συνοδηγό και τους πίσω επιβάτες να ρυθμίζουν τη ξεχωριστή για αυτούς θερμοκρασία.
Επιπλέον ο αισθητήρας ποιότητας αέρα ανιχνεύει όταν υπάρχει υπερβολική ρύπανση και τότε κλείνει αυτόματα τις εξωτερικές εισόδους αέρα και ανακυκλώνει τον εσωτερικό αέρα. Το σύστημα Air Care καθαρίζει τον αέρα και ενσωματώνει ένα αντιαλλεργικό φίλτρο. Το Climatronic μπορεί να λειτουργήσει εξ αποστάσεως στα υβριδικά Leon έτσι ώστε το αυτοκίνητο να βρίσκεται στην ιδανική θερμοκρασία μόλις εισέλθει ο οδηγός.