Στο Μπαχρέιν η πίστα υποδέχτηκε τα μονοθέσια της Formula 1 για τον πρώτο αγώνα της χρονιάς, στον οποίο είδαμε πραγματική μάχη για την κορυφή η οποία είχε ένταση και διάρκεια, κάτι που είχε λείψει από το άθλημα τα τελευταία χρόνια.
Πριν τα κόκκινα φώτα
Η δράση στο Μπαχρέιν ξεκίνησε πριν καν σβήσουν τα πέντε κόκκινα φώτα, καθώς ο Perez αναγκάστηκε να σταματήσει το μονοθέσιό του στην άκρη της αγωνιστικής διαδρομής, με την πιθανότερη αιτία για το πρόβλημα να είναι στα ηλεκτρονικά. Τελικά ο Μεξικανός κατάφερε να επανεκκινήσει τη Red Bull του και μετά τον δεύτερο γύρο σχηματισμού ο αγώνας εκκινησε κανονικά, όμως ο Perez πήρε θέση στο pit lane, αντί για το grid.
Εκκίνηση
Όταν δόθηκε τελικά η εκκίνηση ο Verstappen έφυγε καλά όπως και οι υπόλοιποι οδηγοί των πρώτων τεσσάρων θέσεων, έτσι όλοι διατήρησαν τη θέση τους. Ωστόσο, μετά από μόλις τρεεις γύρους είχαμε το πρώτο συμβάν, καθώς ο Mazepin έχασε τον έλεγχο της Haas και βρέθηκε στον τοίχο, προκαλώντας την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Έτσι, ο πρώτος αγώνας του Ρώσου έληξε σχεδόν πριν αρχίσει. Ταυτόχρονα, στο διάστημα μεταξύ του ατυχήματος του Mazepin και της επιβολής του καθεστώτος αυτοκινήτου ασφαλείας, ο Leclerc κατάφερε να προσπεράσει τον Bottas για την τρίτη θέση.
Το safety car έγινε Aston Martin
Η είσοδος του αυτοκινήτου ασφαλείας ήταν διαφορετική από τις προηγούμενες φορές, καθώς για πρώτη φορά μετά από πάρα πολλά χρόνια ο οδηγός του δεν κράταγε στα χέρια του μια Mercedes αλλά μια Aston Martin.
Επανεκκίνηση
Στην επανεκκίνηση ο Verstappen περίμενε μέχρι την τελευταία στιγμή για να πατήσει το γκάζι, ώστε να μη δώσει slipstream στον Hamilton. Με αυτόν τον τρόπο κατάφερε να διατηρήσει την πρωτοπορία, παρά την πίεση του Βρετανού.
Αν και η επανεκκίνηση έγινε καθαρά, λίγες στροφές αργότερα είχαμε την επιβολή εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, επειδή έσπασε η μπροστά αεροτομή του Gasly μετά από μια μικρή επαφή που είχε με το πίσω μέρος του μονοθεσίου του Ricciardo και βρέθηκαν κομμάτια ανθρακονήματος στην πίστα. Παράλληλα, πιο πίσω η μοναδική Haas που συνέχιζε τον αγώνα, εκείνη του Schumacher έκανε τετ α κε, όμως ο νεαρός Γερμανός δεν είχε περαιτέρω επιπτώσεις.
Ζαλάδα: Αυτοί είναι οι μισθοί των οδηγών της Formula 1 για το 2021
Μάχες
Στον έκτο γύρο ο Bottas προσπέρασε τον Leclerc παίρνοντας ξανά την τρίτη θέση, όμως τα προβλήματα για τον Μονεγάσκο δεν τελείωσαν εκεί. Στον 8ο γύρο δέχτηκε την επίθεση του Norris και κατάφερε με δυσκολία να κρατηθεί μπροστά όμως για λίγο ακόμα. Τελικά η προσπέραση της McLaren στη Ferrari ολοκληρώθηκε στην πρώτη στροφή του γύρου 9.
Στο πίσω μέρος του grid ο Perez έκανε πολύ δυνατό αγώνα, καθώς παρά τις ιδιαιτερότητες των πρώτων γύρων είχε καταφέρει στον 10ο να φτάσει στη θέση 12. Όσο για την κορυφή, ο Verstappen δεν απομακρυνόταν ιδιαίτερα από τον Hamilton, με τη διαφορά ανάμεσά τους σε εκείνο το σημείο να είναι 1.8 δευτερόλεπτα.
Ο χορός των pits
Ο Leclerc φαινόταν ότι θα δεχτεί και την επίθεση του Ricciardo, όμως τελικά ο Μονεγάσκος μπήκε στα pits, ακολουθώντας το παράδειγμα του Norris. Σε αυτό το σημείο του αγώνα άρχισαν και άλλοι οδηγοί να μπαίνουν στα pits, έτσι ο Perez ανέβηκε στην τρίτη θέση. Στον γύρο 14 του αγώνα στο Μπαχρέιν ο Hamilton μπήκε για τη δική του αλλαγή ελαστικών βάζοντας τη σκληρή γόμα, σε μια προσπάθεια να κάνει το undercut και να περάσει μπροστά. Στον 15ο αναμενόταν ότι ο Verstappen θα κάνει το ίδιο, όμως ο Ολλανδός έμεινε έξω, δείχνοντας ότι θα ακολουθήσει διαφορετική στρατηγική.
Τελικά η Red Bull κάλεσε τον πρωτοπόρο του αγώνα για αλλαγή ελαστικών στον γύρο 18, βάζοντάς του τη μεσαία γόμα. Λίγο αργότερα ο Bottas προσπέρασε τον Perez για την τρίτη θέση, ενώ ακούσαμε στο team radio τον Verstappen για πολλοστή φορά να αναφέρει ότι αντιμετωπίζει προβλήματα με το διαφορικό του. Τελικά στα pits μπήκε και ο Perez στον γύρο 19, κίνηση που τον έφερε πίσω στη θέση 12.
Μάχες από τα παλιά
Στον 20ο γύρο είχαμε μια μάχη που μας θύμισε άλλες εποχές, καθώς ο Alonso επιτέθηκε στον Vettel για τη θέση 8. Οι δύο πρωταθλητές είχαν πίσω τους τον Sainz. Η τρίαδα έδωσε απλόχερα θέαμα. Στην πρώτη στροφή οι Alonso και Sainz προσπέρασαν, στην τέταρτη ο Ισπανός της Ferrari πέρασε και τον οδηγό από το Οβιέδο, ενώ το ίδιο έκανε και ο Vettel.
Ακόμα μία μάχη από τα παλιά είχαμε λίγο αργότερα, όταν ο Raikkonen επιτέθηκε και προσπέρασε τον Alonso για τη δέκατη θέση.
Κίνηση-ματ από τη Mercedes
Στην κορυφή αν και ο Hamilton φαινόταν ότι θα μπορέσει να κρατήσει τη θέση του, ο Verstappen σταδιακά άρχισε να μειώνει την απόσταση που τους χώριζε, ρίχνοντάς τη στα 1.7 δευτερόλεπτα. Αυτό έκανε τη Mercedes να καλέσει τον Βρετανό στα pits και να αλλάξει στρατηγική προκειμένου να τον προστατεύσει από ενδεχόμενο undercut. Την ίδια στιγμή δόθηκε η ανάλογη εντολή στον Bottas που ήταν δεύτερος, προκειμένου ο τελευταίος να βοηθήσει τον team mate του. Ωστόσο, λίγο αργότερα στα pits μπήκε και ο Bottas, όμως ο μπροστά δεξιά τροχός δεν έβγαινε και αντί για 2-3 δευτερόλεπτα, η στάση είχε διάρκεια περίπου 10 δευτερόλεπτα. Αυτό έριξε τον Bottas στην πέμπτη θέση, πίσω από τους Norris και Leclerc. Ακόμα, η καθυστέρηση είχε αποτέλεσμα η Mercedes να χάσει σε κάποιο βαθμό το πλεονέκτημα που είχε συγκριτικά με τη Red Bull όσον αφορά τη διαμόρφωση της στρατηγικής.
Εγκατάλειψη και δεύτερα pit stops
Όταν ολοκληρώθηκαν 33 γύροι στο Μπαχρέιν είδαμε και την πρώτη εγκατάλειψη λόγω τεχνικού προβλήματος. Ο οδηγός που έφυγε από τον αγώνα ήταν ο Alonso και η αιτία ήταν πρόβλημα στα φρένα.
Μετά τις διάφορες ανακατατάξεις η πρώτη δεκάδα ήταν Verstappen, Hamilton, Bottas, Perez, Sainz, Norris, Leclerc, Ricciardo, Stroll και Russell.
Ο Perez κλήθηκε να αλλάξει ελαστικά στον γύρο 39, ενώ στον 40 μπήκε και ο Verstappen, με τη Red Bull να ολοκληρώνει το pit stop σε 1.9 δευτερόλεπτα. Αυτό έφερε τον Ολλανδό στη δεύτερη θέση με 8 δευτερόλεπτα διαφορά, όμως έδειχνε ότι μπορεί να τη μειώσει.
Ακόμα ένα ρεκόρ για τον Hamilton
Λίγο αργότερα, ολοκληρώνοντας τον γύρο 42 στην πίστα του Μπαχρέιν, ο Hamilton έσπασε ακόμα ένα ρεκόρ. Έγινε ο οδηγός που έχει ηγηθεί τους περισσότερους γύρους στην ιστορία της Formula 1, ξεπερνώντας και σε αυτό το στατιστικό τον Michael Schumacher ο οποίος βρέθηκε στην κορυφή σε 5.111 γύρους στην καριέρα του.
Ξεκινάει η επίθεση του Verstappen
Επιστρέφοντας στη ροή του αγώνα, στον γύρο 44 η διαφορά Hamilton – Verstappen είχε μειωθεί στα 4.8 δευτερόλεπτα, με τον αγώνα να ολοκληρώνεται στους 56.
Η επαφή του Vettel
Ένα γύρο αργότερα είχαμε επαφή η οποία όμως δεν επηρέασε τη ροή του αγώνα. Ο Vettel θέλησε να προσπεράσει τον Ocon στην πρώτη στροφή χρησιμοποιώντας το DRS, όμως δεν υπολόγισε καλά το φρενάρισμα και έπεσε πάνω στην Alpine του Γάλλου. Τελικά και οι δύο κατάφεραν να συνεχίσουν, όμως ο Γερμανός έπρεπε να μπει στα pits για αλλαγή αεροτομής.
Γύρος 48 στο Μπαχρέιν και η διαφορά Hamilton – Verstappen είχε πέσει στα 2.8 δευτερόλεπτα, δείχνοντας ότι ο οδηγός της Red Bull πλησιάζει ταχύτατα. Σύμφωνα με το σχετικό γραφικό που εμφάνισε η Formula 1, θα μπορούσε να βρεθεί σε θέση να απειλήσει στον γύρο 52.
Η πρόβλεψη επιβεβαιώθηκε με τη βοήθεια ενός λάθους από τον Hamilton, ο οποίος είχε ελαφρύ μπλοκάρισμα στη στροφή 10 στον 51ο γύρο.
Μάχη-προσπέραση-ανατροπή
Τελικά η μάχη και η προσπέραση για την πρώτη θέση δόθηκε στην τέταρτη στροφή του 53ου γύρου. Ωστόσο ο Ολλανδός έκανε την προσπέραση βρισκόμενος έξω από τα όρια της πίστας, οπότε αναγκάστηκε να αφήσει τον Hamilton να περάσει και πάλι μπροστά.
Τελικά αυτή η εναλλαγή θέσεων φαίνεται ότι χάλασε το ρυθμό και την αυτοσυγκέντρωση του Verstappen, καθώς μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας δεν κατάφερε να απειλήσει σοβαρά τον Hamilton ξανά.
Καρό σημαία
Με αυτόν τον τρόπο ο Βρετανός εφτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ξεκίνησε με το δεξί τη χρονιά, ενώ στην τρίτη θέση του βάθρου βρέθηκε ο Bottas, ο οποίος έκανε και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα.
Οι υπόλοιποι βαθμοί
Πολύ καλή συγκομιδή βαθμών έκανε η McLaren, με τον Norris να τερματίζει τέταρτος και τον Ricciardo έβδομος. Πέμπτος στο Μπαχρέιν είδε τη σημαία του τερματισμού ο Perez, παρά το γεγονός ότι ξεκίνησε από το pit lane, ενώ ο Leclerc έφερε τη Ferrari στην έκτη θέση. Ο Sainz τερμάτισε όγδοος στον πρώτο του αγώνα με τη Scuderia, ο Tsunoda πήρε τους δύο βαθμούς της ένατης θέσης στο ντεμπούτο του στη Formula 1 και ο Stroll ήταν εκείνος που έκλεισε τη βαθμολογούμενη δεκάδα, στην πρώτη εμφάνιση της ομάδας ως Aston Martin. Οριακά εκτός βαθμών έμειναν οι δύο Alfa Romeo των Raikkonen και Giovinazzi.
Επιτέλους έχουμε ανταγωνισμό
Ο αγώνας στο Μπαχρέιν ήταν συναρπαστικός στο μεγαλύτερο μέρος. Κατά την εξέλιξή του οι στιγμές χωρίς δράση ήταν πολύ λίγες, ενώ είχαμε μετά από καιρό μία πραγματική μάχη για την κορυφή, με ένταση και διάρκεια. Άσχετα από το πώς εξελίχθηκε αυτή η μάχη, ο μεγαλύτερος κερδισμένος είναι όλοι οι πραγματικοί φίλοι της Formula 1, που έβλεπαν συνεχή ανταγωνισμό σε όες τις θέσεις του grid, καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα.
Ελπίζουμε αυτή η εικόνα να αποτελεί τον κανόνα στους επόμενους 22 αγώνες του πρωταθλήματος και όχι η εξαίρεση.