Ενδιαφέρουσα χρονιά αναμένεται να έχουμε στη Formula 1, αν κρίνουμε από τον πρώτο αγώνα, σε μια σεζόν που έμελλε να ξεκινήσει από το Μπαχρέιν και όχι από την Αυστραλία, όπως ήταν αρχικά προγραμματισμένο.
Πρώτα δείγματα καλά
Στο αραβικό κρατίδιο που έγιναν οι δύο από τους τρεις τελευταίους αγώνες του 2020 έσβησαν για πρώτη φορά φέτος τα πέντε κόκκινα φώτα, με το πρώτο δείγμα του νέου πρωταθλήματος να είναι άκρως ενθαρρυντικό.
Ταύροι απέναντι σε αστέρια
Μετά από μια εφταετία που η Mercedes έκανε περίπατο (με εξαίρεση το μισό 2018), φαίνεται ότι ίσως για πρώτη φορά θα δούμε ένα ανταγωνιστικό πρωτάθλημα. Ωστόσο, αυτή τη φορά δε θα είναι η Ferrari η ομάδα που θα βάλει δύσκολα στους πρωταθλητές, αλλά η Red Bull, κυρίως με τον Max Verstappen.
Οι λόγοι της ανόδου
Υπάρχουν αρκετές αιτίες για την άνοδο των “ταύρων”, όμως οι κυριότερες είναι δύο. Η μία εντοπίζεται στον κινητήρα της Honda. Οι Ιάπωνες αποχωρούν ως προμηθευτές κινητήρων στο τέλος της χρονιάς, οπότε ό,τι σχέδια είχαν για το 2022 τα επίσπευσαν. Το αποτέλεσμα δείχνει ότι το υβριδικό σύνολο που δημιούργησαν είναι πολύ ικανό, αν όχι ισάξιο εκείνου της Mercedes.
Η άλλη είναι οι αλλαγές που έφεραν οι κανονισμοί στην αεροδυναμική των μονοθεσίων. Με τη μείωση του πλάτους του πατώματος μπροστά από τους πίσω τροχούς, το μικρότερο μέγεθος που έχουν οι αεραγωγοί των φρένων και την έλλειψη κάποιων πολύπλοκων διαμορφωτών ροής, μεταξύ άλλων, ίσως η ισορροπία δυνάμεων να άλλαξε. Μάλιστα, τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι οι ομάδες των οποίων τα μονοθέσια έχουν μεγάλο rake ευνοήθηκαν σημαντικά για αυτή τη χρονιά.
Formula 1-Γκραν Πρι Μπαχρέιν: Κέρδισε, αλλά δυσκολεύτηκε ο Hamilton
Το rake είναι η διαφορά της απόστασης από το έδαφος που έχει το μπροστά μέρος του πατώματος από το πίσω. Για να το πούμε κάπως απλοϊκά, ορισμένα μονοθέσια αν τα κοιτάξει κάποιος από το πλάι φαίνονται αρκετά οριζόντια (όπως εκείνο της Mercedes), ενώ κάποια άλλα φαίνεται σα να “γέρνουν” προς τα μπροστά (όπως εκείνο της Red Bull).
Ρόδα με ρόδα
Τα παραπάνω οδήγησαν σε κάτι που είχαμε πολύ καιρό να δούμε. Μάχη με ένταση και διάρκεια για την πρώτη θέση. Μπορεί ο Verstappen να απείλησε τον Hamilton μόνο στους τελευταίους γύρους, όμως η μάχη είχε ξεκινήσει πολύ νωρίτερα, απλά στην πρώτη φάση της αφορούσε περισσότερο τις ομάδες και τη διαμόρφωση στρατηγικής.
Εκτός από τη μάχη στην κορυφή, όμως, υπάρχουν και άλλα στοιχεία που κάνουν ενδιαφέρον το φετινό πρωτάθλημα.
Ferrari
Ένα από αυτά είναι η άνοδος της Ferrari. Η Formula 1 είναι συνδεδεμένη με την ιταλική ομάδα, καθώς και το αντίστροφο, ενώ οι οπαδοί της (οι tifosi) είναι οι πλυπληθέστεροι. Έτσι, κάθε χρόνο έχει ιδιαίτερη σημασία να κοιτάξουμε τη δυναμική της Scuderia. Φέτος δείχνουν να έχουν βρει κάποιο ποσοστό της δύναμης και της απόδοσης που είχαν χάσει το 2020. Σίγουρα δε θα είναι σε θέση να παλεύουν για την πρωτιά, τουλάχιστον όχι σε τακτική βάση, όμως σε καμία περίπτωση δεν έχουμε την πολύ κακή εικόνα της τελευταίας σεζόν.
McLaren
Ακόμα μία ομάδα με μεγάλη ιστορία είναι η McLaren, η οποία ήταν και το μεγαλύτερο ερωτηματικό προτού ξεκινήσει η χρονιά. Οι Βρετανοί άλλαξαν κινητήρα και από Renault πήγαν σε Mercedes, όμως το μονοθέσιο είχε σχεδιαστεί για το γαλλικό μοτέρ και λόγω των αλλαγών που έφερε η πανδημία έμεινε ίδιο σε σημαντικό βαθμό. Τελικά οι μηχανικοί φαίνεται ότι τα κατάφεραν πολύ καλά.
Παραμένοντας στη McLaren, ο Ricciardo που πήγε στη θέση του Sainz (ο Ισπανός πήγε στη Ferrari στη θέση του Vettel, ο οποίος πήγε στην Aston Martin αντί του Perez, ο οποίος πήγε στη Red Bull αντί του Albon, ο οποίος αποχώρησε και πήγε στο DTM) δείχνει να έχει προσαρμοστεί γρήγορα και καλά στη νέα του ομάδα. Ο Αυστραλός έδειξε ότι οδηγεί με αρκετή σιγουριά την MCL35M και τον είδαμε να προσπαθεί να πετύχει το καθυστερημένο φρενάρισμα, μία τακτική που τον διακρίνει, ειδικά όταν επιχειρεί προσπέραση. Στη Renault δεν κατάφερε ποτέ να εμπιστευτεί το μονοθέσιο αρκετά.
Williams
Κλείνοντας με τις ιστορικές ομάδες, θετικά δείγματα έδειξε και η Williams. Φυσικά δεν περιμένουμε την έκπληξη, όμως ίσως σε κάποιους αγώνες μπορέσει να κυνηγήσει τη βαθμολόγηση.
Renault
Ένα ακόμα βαρύ όνομα είναι εκείνο της Renault. Μπορεί να έγινε Alpine, όμως εκτός από την ιστορία της ίδιας της ομάδας, σημασία έχει και η επιστροφή του Alonso. Ο Ισπανός δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής έλειπε για δύο χρόνια. Ωστόσο, παρά την απουσία και το γεγονός ότι είναι σχεδόν 40 ετών, ήδη από τον πρώτο αγώνα ήταν πολύ γρήγορος. Στάθηκε άτυχος και εγκατέλειψε, αλλά υπάρχουν ακόμα 22 αγώνες.
Aston Martin
Μία ακόμα ομάδα που άλλαξε το όνομά της τη φετινή χρονιά είναι η Aston Martin (Racing Point μέχρι πέρυσι). Η ενσωμάτωση του Vettel στις τάξεις της θα αποτελέσει μεγάλο ερωτηματικό. Ο Γερμανός είχε πολύ κακά αποτελέσματα το 2020, όμως αυτό αποδόθηκε σε μεγάλο βαθμό στη Ferrari. Πάντως στον πρώτο αγώνα υπέπεσε σε λάθος και χτύπησε τον Ocon. Ήταν η εξαίρεση ή θα δούμε τα λάθη του Γερμανού τετράκις πρωταθλητή να συνεχίζονται;
AlphaTauri
Πιο γρήγορη σε σχέση με το 2020 δείχνει η μικρή ομάδα της Red Bull. Επιπλέον, έχει τον Gasly που είναι αποδεδειγμένα γρήγορος και τον Tsunoda που έδωσε καλά πρώτα δείγματα.
Alfa Romeo
Βελτίωση είδαμε και για την Alfa Romeo. Η βασική αιτία είναι ο πιο ισχυρός κινητήρας της Ferrari, όμως η διαφορά στην προκειμένη περίπτωση δεν είναι τόσο μεγάλη. Φυσικά και αυτή τη χρονιά η προσοχή πέφτει στον Raikkonen.
Haas
Η αμερικανική ομάδα αναμένεται να είναι ουραγός, καθώς έχει δηλώσει ότι δε θα ασχοληθεί καθόλου με το φετινό μονοθέσιο, επικεντρώνοντας από τώρα όλη την προσοχή της σε εκείνο του 2022.
Οι rookies
Εκτός από τις ομάδες, είχαμε και το ντεμπούτο τριών οδηγών. Πρόκειται για τους Mazepin, Schumacher και Tsunoda.
Ο Ρώσος έκανε δύο γύρους προθέρμανσης και κανέναν μέσα στον αγώνα, χάρη στην έξοδο που είχε στην τρίτη στροφή. Έτσι, δεν προλάβαμε να δούμε τίποτα.
Ο Schumacher είχε ένα αναμενόμενο ντεμπούτο. Αντιμετώπισε κάποιες δυσκολίες με τον έλεγχο του μονοθεσίου, όμως σε γενικές γραμμές στάθηκε καλά, δεδομένων των δυνατοτήτων της Haas.
Ο τρίτος rookie ήταν και εκείνος που εντυπωσίασε περισσότερο. Ο Ιάπωνας Yuki Tsunoda έδειξε ταχύτητα και μαχητικότητα, κάνοντας προσπεράσεις αλλά κάνοντας και πολύ καλή άμυνα, όποτε χρειάστηκε. Είναι ωραίο να έχουμε και πάλι έναν Ιάπωνα στη Formula 1. Αν αποδειχθεί γρήγορος, ακόμα καλύτερα.
Οι πραγματικές ικανότητες των rookies θα φανούν κατά τη διάρκεια των επόμενων αγώνων μέσα στη χρονιά.
Μάχες παντού
Εκτός από τις Mercedes και Red Bull που έχουν τη δική τους μάχη στην κορυφή, πολλές ομάδες στο μεσαίο κομμάτι του grid βρίσκονται κοντά σε απόδοση. Ο συνδυασμός των δύο είχε ως αποτέλεσμα στο Μπαχρέιν να βλέπουμε μάχες για όλες τις θέσεις και σχεδόν σε όλη τη διάρκεια του αγώνα.
Αυτό είναι το ιδανικό σενάριο για κάθε υγιή φίλο της Formula 1 και αυτός είναι ο διαρκής στόχος των εκάστοτε αλλαγών.