Το 2022 το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι γυρίζει σελίδα και εισέρχεται στην υβριδική τεχνολογία, που σημαίνει ότι τα αγωνιστικά αυτοκίνητα τα οποία θα πρωταγωνιστήσουν στην κορυφαία κατηγορία (σημερινά WRC) θα φέρουν δύο πηγές ενέργειας.
Κανονικό θερμικό κινητήρα turbo, 1.6 λίτρων καθώς και μια ηλεκτρογεννήτρια, ίδια για όλους τους κατασκευαστές.
Στο πλαίσιο αυτό οι τρείς εργοστασιακές συμμετοχές, Ford M-Sport, Hyundai Motorsport, Toyota Gazoo Racing υπέγραψαν δέσμευση με τη FIA ότι θα συμμετέχουν στη νέα εποχή του WRC για την 3ετία 2022-2024.
Η FIA στο πλαίσιο αυτό θα παίξει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της νέα τεχνολογίας σε ο,τι αφορά τη διαχείριση του κόστους.
Συμμετοχές
Το 2022 έρχονται οι νέοι κανονισμοί στα ράλι, νέα αυτοκίνητα που θα βασίζονται στα αυτοκίνητα παραγωγής, ενώ ο στόχος της FIA είναι η συμμετοχή και άλλων εργοστασίων στην κορυφαία κατηγορία.
Ταυτόχρονα η FIA εξετάζει τις προσφορές εταιριών καυσίμων που θα προμηθεύουν με καύσιμα τόσο τα υβριδικά αυτοκίνητα όσο και τα αυτοκίνητα των άλλων κατηγοριών.
Να σημειωθεί ότι ο η φιλοσοφία πίσω από την υβριδική τεχνολογία είναι τα αγωνιστικά αυτοκίνητα να κινούνται με την ηλεκτρική ενέργεια όταν διασχίζουν κατοικημένες περιοχές, όπως από την εκκίνηση προς τις Ειδικές Διαδρομές, στο service park καθώς και προς τον τερματισμό.
ΕΠΙΣΗΜΟ: Το Ράλι Ακρόπολις επιστρέφει στα σαλόνια του WRC
Ένα άλλο ερώτημα που προκύπτει είναι εάν τα αυτοκίνητα θα αλλάξουν.
Δηλαδή τα Ford Fiesta WRC, Hyundai i20 WRC, Toyota Yaris WRC θα αντικατασταθούν με μεγαλύτερα λόγω των μπαταριών και της ηλεκτρογεννήτριας.
Η Ford M-Sport πάντως έκανε μια σειρά από δοκιμές με το υπάρχον Fiesta WRC που ήταν μια δοκιμή σε ο,τι αφορά τη λειτουργία του υβριδικού συνδυασμού.
Και κάνοντας αναφορά στη Ford, έχει διαρρεύσει στο διαδίκτυο φωτογραφίες του Puma ως αγωνιστικού.
Η M-Sport δεν έχει ακόμα τοποθετηθεί επισήμως εν όντως το Puma θα είναι το επόμενο αγωνιστικό της Ford στη μεγάλη κατηγορία του WRC.
Για τις άλλες δύο εταιρίες, Hyundai και Toyota, δεν υπάρχουν κάποιες τοποθετήσεις/ανακοινώσεις αν και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι «εργάζονται» πυρετωδώς στο νέο project με άκρα μυστικότητα.
Στη φωτογραφία μια πρώτη άποψη από τα νέα αγωνιστικά, προσέξτε τα νέα roll-cage προστασίας, που θα δούμε από το 2022 ακολουθώντας την υβριδική τεχνολογία και θα ονομάζονται Rally1.