Εκείνο το απόγευμα το «πέπλο» της ομίχλης είχε πέσει βαρύ στην Πεντέλη, ωστόσο η σιλουέτα του νέου Hyundai i20 έγραφε «πεντακάθαρα» στο φωτογραφικό φακό.
Δε βοηθούσε μόνο το λευκό χρώμα του αμαξώματος που δημιουργούσε αντίθεση στο «γκρίζο» τοπίο, αλλά και οι σαφώς πιο έντονες γραμμές που διαθέτει το κορεάτικο μοντέλο στην τρίτη πλέον γενιά του.
Ας αφήσουμε όμως προς το παρόν την εξωτερική εικόνα του νέου i20. Άλλωστε την έχουμε ήδη αναλύσει στην πρώτη μας γνωριμία μαζί του, η οποία αφορούσε το βασικό ατμοσφαιρικό 1.2 λίτρων βενζινοκινητήρα των 84 ίππων. Τη σχετική δοκιμή μπορείτε να τη διαβάσετε πατώντας εδώ.
Αυτή τη φορά είχαμε στη διάθεση μας την ενδιάμεση βενζινοκίνητη έκδοση του νέου i20. Ο λόγος για τον turbo «χιλιάρη» κινητήρα των 100 ίππων (διατίθεται και με 120 ίππους). Στην προκειμένη περίπτωση το i20 έχει στη φαρέτρα του δυο προαιρετικά «όπλα». Αναφερόμαστε στο ήπιο υβριδικό σύστημα των 48V που αυξάνει την απόδοση και στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων, το οποίο μεγιστοποιεί την άνεση, ειδικά εντός της πόλης.
Σύμφωνα με τη Hyundai στόχος του ήπιου υβριδικού συστήματος είναι να υποβοηθά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στο έργο του, με έξτρα ροπή κατά την επιτάχυνση (επιπλέον ισχύ 4-10 kW). Αυτό βέβαια εξαρτάται από το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και το βαθμό επιτάχυνσης.
Παράλληλα συμβάλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου (σε πραγματικές συνθήκες καταγράψαμε από 7,8-8 λίτρα/100 χλμ.) και στον περιορισμό των εκπομπών C02 (104 γρ./χλμ.) Μια μίζα-γεννήτρια MHSG (Mild Hybrid Starter Generator) ανακτά την κινητική ενέργεια κατά τη διάρκεια της πέδησης, μετατρέποντάς την σε ηλεκτρική και την αποθηκεύει στη μπαταρία 48V για μετέπειτα χρήση. Αυτό ο οδηγός το αντιλαμβάνεται από την προοδευτικότητα που εμφανίζει το πεντάλ του φρένου σε κάθε πίεση που δέχεται.
Η μπαταρία βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ. Αυτό βέβαια έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχει κιτ επισκευής ελαστικού αντί για ρεζέρβα. Επίσης η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ μειώνεται από 352 στα 262 λίτρα.
Ο βενζινοκινητήρας τώρα, παρότι τρικύλινδρος, αγνοεί τις λέξεις κραδασμοί, τραχιά λειτουργία και επιπλέον θόρυβος. Είναι αρκετά πολιτισμένος με γραμμική λειτουργία. Όπως προαναφέραμε αποδίδει 100 ίππους (4.500-6.000 σ.α.λ).
Η ροπή των 172 Nm εμφανίζεται αρκετά νωρίς από τις 1.750-4.000 σ.α.λ. Με επιλεγμένο όμως το πρόγραμμα οδήγησης Eco η απόκριση του γκαζιού μειώνεται αισθητά, ενώ στο Sport το τράβηγμα είναι πιο ζωηρό από χαμηλά και το αυτόματο κιβώτιο εκτελεί αρκετά ψηλότερα τις αλλαγές, ακόμα και όταν δεν είναι απαραίτητο. Γενικότερα πάντως το 7αρι αυτόματο κιβώτιο έχει άρτια και ομαλή λειτουργία. Η μέση «λύση» επιτυγχάνεται στο πρόγραμμα οδήγησης Comfort.
Σχετικά τώρα με τις επιδόσεις, θα τις χαρακτηρίζαμε ικανοποιητικές, με την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα να διαρκεί 11,4 δευτ. και την τελική ταχύτητα να διαμορφώνεται στα 185 χλμ./ώρα.
Για ακόμα μια φορά διαπιστώσαμε ότι το νέο i20 έχει ανέβει επίπεδο σε ότι αφορά την οδική του συμπεριφορά. Η ανάρτηση (ΜακΦέρσον εμπρός/ημιάκαμπτος άξονας πίσω) είναι λίγο πιο σφιχτή, χωρίς αυτό να επιφέρει τραντάγματα όταν οι τροχοί περνούν πάνω από λακκούβες. Αυτό θα συμβεί μόνο σε έντονες κακοτεχνίες του οδοστρώματος, ενώ η ρύθμιση της ανάρτησης αποτρέπει το αμάξωμα να μην πάρει έντονες κλίσεις στις στροφές. Το φρενάρισμα είναι λίγο προοδευτικό, όπως είπαμε λόγω ανάκτησης ενέργειας, αλλά οι αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και οι δίσκοι πίσω, δεν αγχώνουν τον οδηγό.
Πιο μεστό σε πληροφόρηση είναι το τιμόνι, το οποίο έχει ζυγίζει σωστά το βάρος του. Στον αυτοκινητόδρομο το νέο i20 ξεδιπλώνει την ποιοτική του κύλιση, είναι σταθερό διατηρώντας την πρόσφυση ακόμα και σε υψηλότερες ταχύτητες, ενώ διαπιστώνεις την καλύτερη ηχομόνωση της καμπίνας.
Υπενθυμίζουμε ότι το νέο i20 εγκαινίασε σχεδιαστική γλώσσα “Sensus Sportiness” της Hyundai. Οι αναλογίες του σε μήκος, πλάτος και ύψος του να διαμορφώνονται στα 4.040 χλστ. (+5 χλστ.), 1.775 χλστ. (+30 χλστ.) και 1.450 χλστ. (-24 χλστ.) αντίστοιχα. Οι γραμμές του είναι ξεκάθαρα πιο αιχμηρές και δυναμικές. Η χαρακτηριστική εξάγωνη μάσκα είναι πλατύτερη, τα πίσω φωτιστικά σώματα δημιουργούν ένα μοτίβο “Z” όπως επεκτείνονται στα φτερά, ενώ επικοινωνούν μεταξύ τους μια κόκκινη λωρίδα στην πόρτα του πορτμπαγκάζ.
Εντελώς φρέσκο είναι το σκηνικό στα ενδότερα. Το ταμπλό είναι αρκετά χαμηλότερο και πιο επίπεδο, ενώ σημείο αναφοράς αποτελούν οι οριζόντιες ανάγλυφες γραμμές απέναντι από το συνοδηγό.
Στο κέντρο τώρα του ταμπλό στέκει μια οθόνη αφής 8 ιντσών (ή προαιρετικά 10,25 ιντσών), ενώ το αριστερό της τμήμα «αγκαλιάζει» το ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 10,25 ιντσών (με τέσσερα διαφορετικά προγράμματα προβολών). Όλα τα πλαστικά είναι σκληρά, ωστόσο πείθουν χάρη στη στιβαρή συναρμογή τους.
Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν περισσότερο χώρο για τα πόδια τους, χάρη στο μεγαλύτερο κατά 10 χλστ. μεταξόνιο (2.580 χλστ.), ενώ ο «αέρας» ανάμεσα στα κεφάλια τους και στην οροφή είναι απλά επαρκής. Μεσαίος πίσω επιβάτης πίσω επιβάτης θα εκτιμήσει την άνεση που προσφέρει στα πόδια του το κεντρικό-σχεδόν επίπεδο-δάπεδο.
Η τιμή του νέου i20 στην εξοπλιστική έκδοση Exclusive, με το βενζινοκινητήρα του 1.0 λίτρου στους 100 ίππους, σε συνδυασμό με το 7αρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και το ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης, διαμορφώνεται στα 18.090 ευρώ (με τρέχουσα έκπτωση στα 17.090 ευρώ).