Η παραπάνω φωτογραφία δεν τραβήχτηκε σε κάποιο δημόσιο δρόμο, αλλά στις εγκαταστάσεις του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού EuroNCAP. Εκεί το νέο Volkswagen ID.4 υποβλήθηκε σε δοκιμές πρόσκρουσης.
Το αποτέλεσμα ήταν το καλύτερο, αφού βραβεύτηκε με πέντε αστέρια για την ασφάλεια του. Αρχικά να υπενθυμίσουμε ότι το νέο ID.4 είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV παραγωγής της γερμανικής εταιρείας.
Ας δούμε λοιπόν πόσο ανθεκτικό αποδείχτηκε στις συγκρούσεις.
Στην μετωπική πρόσκρουση η καμπίνα παρέμεινε σταθερή, ενώ από καλή έως επαρκή προστασία είχαν όλες oι κρίσιμες περιοχές στο σώμα του οδηγού και του συνοδηγού. Στη μετωπική τώρα πρόσκρουση με κινούμενη ράμπα η ανάλυση αποκάλυψε μια μικρή περιοχή υψηλής παραμόρφωσης.
Ωστόσο σε πραγματικές συνθήκες το ID.4 δε θα ήταν «επιθετικό» με το αυτοκίνητο που θα συγκρούονταν. Υψηλό σκορ πέτυχε το ID.4 τόσο στην πλευρική πρόσκρουση με εμπόδιο, όσο και στην πιο απαιτητική πλευρική πρόσκρουση σε στύλο.
Στο στάνταρ εξοπλισμό ανήκει ο κεντρικός αερόσακος, ο οποίος προστατεύει από μια βίαιη επαφή τους εμπρός επιβάτες σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης. Σύμφωνα με τον EuroNCAP ο κεντρικός αερόσακος απέδειξε ότι παρέχει καλή προστασία για τα κεφάλια του οδηγού και του συνοδηγού. Καλή προστασία στην περιοχή του αυχένα παρέχουν τα εμπρός καθίσματα μαζί με τα προσκέφαλα τους.
Ανήλικοι επιβάτες, ηλικίας 6 και 10 ετών, προστατεύτηκαν με μεγάλη επιτυχία εντός του ID.4, τόσο στη μετωπική όσο και στην πλευρική πρόσκρουση. Ο αερόσακος του συνοδηγού μπορεί να απενεργοποιηθεί, ώστε να επιτρέπεται η τοποθέτηση παιδικού καθίσματος μπροστά.
Χωρίς γρατζουνιά βγήκαν οι επιβάτες από το διαλυμένο αυτό Skoda (video)
Το κεφάλι του πεζού πάνω στη μεγαλύτερη επιφάνεια του εμπρός καπό είχε καλή προστασία, ενώ για ακόμα μια φορά πιο επικίνδυνες χαρακτηρίστηκαν οι δύσκαμπτες κολόνες του εμπρός παρμπρίζ. Ο προφυλακτήρας με τη σειρά του παρείχε καλή προστασία στα πόδια του πεζού, ενώ η προστασία της λεκάνης αξιολογήθηκε από καλή έως επαρκής.
Το στάνταρ σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης του ID.4 μπορεί να ανιχνεύσει, εκτός από οχήματα, πεζούς και ποδηλάτες. Στις σχετικές δοκιμές του EuroNCAP φάνηκε ότι αποδίδει ικανοποιητικά, αποφεύγοντας ή μετριάζοντας τα αποτελέσματα μιας σύγκρουσης.
Σημειώνεται ακόμα ότι στα στάνταρ βοηθητικά συστήματα ασφαλείας περιλαμβάνεται επίσης υπενθύμιση για τις ζώνες ασφαλείας όλων των καθισμάτων, κάμερα που διαβάζει τα όρια ταχύτητας, ανίχνευσης κόπωσης οδηγού και υποβοήθηση παραμονής του οχήματος εντός της λωρίδας κυκλοφορίας.
Δείτε παρακάτω την αναλυτική βαθμολογία και το video από τις δοκιμές πρόσκρουσης του ID.4.
Προστασία ενηλίκων, οδηγού-συνοδηγού: 93%
Προστασία παιδιών: 89%
Προστασία πεζών: 76%
Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας: 85%