Στην Ίμολα οι κατατακτήριες έγιναν με ελαφρώς αυξημένη θερμοκρασία σε σχέση με τις τρεις περιόδους ελεύθερων δοκιμών, με τον Hamilton να είναι εκείνος που κυριάρχησε.
Το χορό των χρονομετρημένων γύρων για τις κατατακτήριες δοκιμές άνοιξαν οι Schumacher και Mazepin, με τον Γερμανό να είναι ακριβώς 1 δευτερόλεπτο μπροστά από τον team mate του.
Ενώ είχαν αρχίσει και άλλοι οδηγοί να κάνουν τους πρώτους τους χρόνους, η διαδικασία διακόπηκε με 12 λεπτά να απομένουν. Αιτία ήταν η έξοδος του Tsunoda στην οποία ο Ιάπωνας rookie κατέστρεψε εντελώς το πίσω μέρος της AlphaTauri, σκορπώντας πλήθος από θραύσματα στην αγωνιστική διαδρομή.
Formula 1-Γκραν Πρι Ίμολα-FP3: Η ώρα του Verstappen
Μετά τη διακοπή ήταν πολλοί οι οδηγοί που βγήκαν στην πίστα ώστε να καλύψουν το χαμένο έδαφος, καθώς την ώρα της διακοπής ήταν αρκετοί που είχαν αρχίσει να κάνουν τη δική τους προσπάθεια, όμως αναγκάστηκαν να την εγκαταλείψουν.
Με την ολοκλήρωση του Q1 η πεντάδα που δεν κατάφερε να συνεχίσει αποτελούνταν από τους Raikkonen, Giovinazzi, Schumacher, Mazepin και τον Tsunoda ο οποίος δεν πρόλαβε να κάνει χρόνο.
Άκρως εντυπωσιακή ήταν η επίδοση της Williams η οποία έβαλε και τους δύο οδηγούς στο Q2, με τον Latifi στη 12η θέση και τον Russell στη 14η. Αυτή ήταν η πρώτη φορά που ο Russell βρίσκεται πίσω από τον team mate του στις κατατακτήριες, με εξαίρεση την εμφάνιση με τη Mercedes στο Γκραν Πρι του Σακχίρ, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά το Q1.
Στο Q2 αρκετοί οδηγοί δεν περίμεναν και αποφάσισαν να βγουν στην πίστα αμέσως μόλις άναψε το πράσινο φως στο pit lane.
Τέσσερα λεπτά πριν το τέλος του Q2 ο Norris ήταν εκείνος που είχε καταφέρει να είναι στην κορυφή, κάνοντας την απόλυτη έκπληξη καθώς ο Ricciardo βρισκόταν στην ενδέκατη. Τελικά ο Norris έμεινε στη δεύτερη θέση, μόλις 0.002 δευτερόλεπτα πίσω από τον Perez.
Όσο για τους πέντε που δε συνέχισαν, αυτοί ήταν οι Sainz, Russell, Vettel, Latifi και Alonso.
Αυτό σημαίνει ότι τελικά ο Russell συνέχισε το σερί που τρέχει στη Williams, έχοντας κερδίσει τον team mate του σε όλους τους αγώνες με τη βρετανική ομάδα. Αντίθετα, ο Alonso χάλασε το αντίστοιχο σερί που είχε από τη Μαλαισία το 2017, καθώς ο Ocon πέρασε στο Q3 όντας ένατος. Εντυπωσιακός ήταν και ο Leclerc ο οποίος έφερε τη Ferrari στην τρίτη θέση του Q2, εν τούτοις, το Q3 είναι η περίοδος που έχει πραγματική σημασία, αφού εκεί καθορίζεται η τελική σειρά εκκίνησης για τους 10 πρώτους.
Ο Stroll έγραψε τον πρώτο χρόνο στο Q3 όμως λίγο μετά ακυρώθηκε για υπέρβαση των ορίων της πίστας.
Η ολοκλήρωση των πρώτων προσπαθειών βρήκε τον Hamilton στην πρώτη θέση, με τις δύο Red Bull των Verstappen και Perez να ακολουθούν.
Όταν έπεσε η καρό σημαία μπορεί η pole position να μην άλλαξε χέρια και να κατέληξε στον Hamilton, όμως έσπασαν καρδιές. Ο Norris έκανε έναν ταχύτατο γύρο ο οποίος ήταν ικανός να του δώσει τη δεύτερη θέση με τη Mclaren να πανηγυρίζει, λίγα δευτερόλεπτα αργότερα όμως οι αγωνοδίκες διέγραψαν το χρόνο του επειδή ξεπέρασε τα όρια της πίστας στη στροφή 9. Οι εκπλήξεις δεν έλειψαν όμως, με τον Perez να παίρνει τη δεύτερη θέση, αφήνοντας τον Verstappen στην τρίτη, μόλις στον δεύτερο αγώνα με τη νέα του ομάδα.
Όσον αφορά τα ρεκόρ, αυτή ήταν η pole με τον αριθμό 99 για τον Hamilton, ενώ ο Βρετανός πλέον έχει καταφέρει να εκκινήσει από την πρώτη θέση σε 30 διαφορετικές πίστες, κάτι που δεν έχει καταφέρει κανένας άλλος στην ιστορία της Formula 1. Ρεκόρ έκανε και ο Perez, ο οποίος δεν έχει εκκινήσει ποτέ από την πρώτη σειρά της εκκίνησης στα προηγούμενα 138 Γκραν Πρι που έχει αγωνιστεί. Τελικά τα κατάφερε στο 139ο.
Πίσω από τους Hamilton, Perez και Verstappen βρέθηκε ο Leclerc, αν και με σημαντική διαφορά από την πρώτη τριάδα. Ο Gasly έκανε μία εκπληκτική εμφάνιση φέρνοντας την AlphaTauri στην πέμπτη θέση, μπροστά από τις δύο Mclaren των Ricciardo και Norris. Bottas και Ocon θα εκκινήσουν από τις θέσεις 8 και 9 ενώ ο Stroll τελικά δεν έκανε χρόνο οπότε θα εκκινήσει δέκατος.