Μπορεί η εμφάνισή του e-Soul να είναι ιδιαίτερη, όμως σίγουρα τα τεχνικά χαρακτηριστικά του είναι αυτά που αποτελούν το δυνατό χαρτί του μοντέλου
Μπαταρία-αυτονομία-ισχύς
Βλέπετε, οι Κορεάτες έχουν τοποθετήσει και εδώ τα ίδια υποσυστήματα με το e-Niro. Μπαταρία με χωρητικότητα 64 kWh και κινητήρα με 204 ίππους και 395 Nm ροπής. Ο παραπάνω συνδυασμός προσφέρει αυτονομία που φτάνει τα 452 χλμ. σύμφωνα με την εταιρεία. Εμείς είδαμε μέχρι και 445 χλμ. Καθόλου άσχημα.
Εναλλακτικά υπάρχει και έκδοση με μπαταρία στις 39.2 kWh και κινητήρα 136 ίππων, όμως το αυτοκίνητο που είχαμε στα χέρια μας είχε την πιο μεγάλη διαμόρφωση.
Ο κινητήρας είναι τοποθετημένος μπροστά σε κάθε περίπτωση, με το e-Soul να συμπεριφέρεται όπως κάθε άλλο προσθιοκίνητο SUV της αγοράς, απλά στη δική του περίπτωση το καύσιμο είναι το ρεύμα.
Ταξιδεύουμε την οικογένεια με το Kia e-Niro
Φόρτιση
Η φόρτιση του e–Soul μπορεί να γίνει είτε με AC (εναλλασσόμενο) ρεύμα χρησιμοποιώντας τον ενσωματωμένο στο αυτοκίνητο φορτιστή, είτε με DC (συνεχές). Στην πρώτη περίπτωση η ισχύς φόρτισης μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 7.4 kW όταν συνδεθεί σε wallbox (2.1 kW αν συνδεθεί σε απλή οικιακή πρίζα). Στην περίπτωση του εναλλασσόμενου ρεύματος η ισχύς φτάνει μέχρι και τα 100 kW. Όταν φορτίζει με αυτή την ταχύτητα αρκούν 42 λεπτά ώστε από το 20% να φτάσει μέχρι το 80%. Από εκεί και μετά ο ρυθμός φόρτισης μειώνεται προκειμένου να προστατευτεί η μπαταρία, κάτι που γίνεται σε όλα τα ηλεκτρικά.
Σχεδίαση-διαστάσεις-χώροι
Όπως αναφέραμε και πιο πάνω η σχεδίαση του e-Soul είναι σίγουρα ιδιαίτερη. Οι σχεδιαστές έχουν ακολουθήσει την “τετράγωνη” λογική που χαρακτηρίζει και την εκδοχή του μοντέλου η οποία χρησιμοποιεί συμβατικά καύσιμα, αν και εκείνες οι εκδόσεις δεν έρχονται στη χώρα μας.
Αν και το e-Soul είναι όμοιο με το e-Niro στα τεχνικά χαρακτηριστικά, είναι μια κατηγορία κάτω σε ό,τι αφορά το μέγεθος.
Συγκεκριμένα, οι διαστάσεις για μήκος/πλάτος/ύψος μετρημένες σε χιλιοστά είναι 4.195/1.800/1.605, ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2.600 χλστ.
Με πιο απλά λόγια το e-Soul είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο προσφέρει καμπίνα με χώρους που δεν πρόκειται να προβληματίσουν κανένα, είτε κάθεται μπροστά είτε πίσω, ακόμα και αν το ύψος ξεπερνά το μέσο όρο. Ο χώρος του πορτ-παγκάζ βρίσκεται στα 315 λίτρα με κιτ επισκευής.
Όλα είναι απλά
Αφήνοντας το θέμα των χώρων και εστιάζοντας στην εμπειρία χρήσης, το e-Soul είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο φροντίζει να κάνει την καθημερινότητα του οδηγού του όσο πιο εύκολη γίνεται. Σημαντικό στοιχείο είναι ότι συνολικά η λειτουργία του είναι απλή. Αν και ηλεκτρικό, οποιοσδήποτε έχει οδηγήσει κάποιο αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο δε θα χρειαστεί πάνω από λίγα δευτερόλεπτα για να εξοικειωθεί. Τα πάντα γίνονται εύκολα.
Πέραν αυτού, όμως, το e-Soul βοηθάει και κατά τη διάρκεια της κυκλοφορίας. Η ύπαρξη του adaptive cruise control το οποίο μπορεί ακόμα και να σταματάει και να εκκινεί το αυτοκίνητο στην κίνηση, σημαίνει ότι ο οδηγός έχει ένα βοηθό που του λύνει τα χέρια. Σίγουρα δεν τον αποδεσμεύει από τα καθήκοντά του, καθώς η τελική ευθύνη ανήκει σε όποιον κάθεται πίσω από το τιμόνι, αλλά κάνει το σταμάτα-ξεκίνα μία πιο εύκολη διαδικασία, ειδικά εντός των τειχών.
Επιδόσεις-συμπεριφορά στο δρόμο
Όσον αφορά τον τομέα των επιδόσεων η Kia ανακοινώνει ότι η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 7.9 δευτερόλεπτα και ότι η τελική ταχύτητα φτάνει τα 167 χλμ./ώρα. Σίγουρα δεν έχουμε κανένα λόγο να αμφισβητήσουμε τα παραπάνω όμως στην περίπτωσή μας η επιτάχυνση χρειαζόταν σαφώς παραπάνω χρόνο, καθώς τα ελαστικά της Nexen δεν μπορούμε να πούμε ότι είχαν την καλύτερη απόδοση που έχουμε συναντήσει.
Αυτού εξαιρουμένου η συμπεριφορά του αυτοκινήτου μας ικανοποίησε. Αν και ζυγίζει 1.757 κιλά μπορεί να “κρύψει” ως ένα βαθμό το βάρος του και να συμπεριφερθεί ουδέτερα. Αυτό το καταφέρνει εν πολλοίς χάρη στην ανάρτηση η οποία έχει γόνατα McPherson μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, με το συνδυασμό να προσφέρει μειωμένες κλίσεις αλλά και επαρκή απόσβεση των κραδασμών που προσπαθούν να φτάσουν στην καμπίνα.
Συμπέρασμα
Η Kia δημιούργησε ένα μοντέλο το οποίο ταιριάζει περισσότερο στον αστικό ιστό συγκριτικά με το e-Niro λόγω των πιο μαζεμένων διαστάσεων που έχει, όμως δεν έκανε καμία έκπτωση στις επιδόσεις και την αυτονομία, προικίζοντάς το με τον ίδιο κινητήρα και την ίδια μπαταρία που έχει ο μεγαλύτερος αδελφός. Σίγουρα αυτό είναι ένα από τα μεγαλύτερα, αν όχι το μεγαλύτερο ατού που έχει απέναντι σε άλλα ηλεκτρικά μοντέλα. Με τόσα χιλιόμετρα αυτονομία κάποιος μπορεί να κινηθεί ακόμα και πάνω από μία εβδομάδα χωρίς να χρειαστεί φορτιστή (όλα βέβαια εξαρτώνται από τα χλμ. που διανύει στην καθημερινότητά του). Αν από την άλλη θέλει να βγει εκτός των τειχών, είναι πολύ πιθανό να φτάσει στον προορισμό του χωρίς να απαιτηθεί καμία στάση για φόρτιση.
Στο ταμείο
Η τιμή του Kia e-Soul ξεκινά από τα 36.940 ευρώ για την έκδοση με την μπαταρία των 39.2 kWh και τον κινητήρα των 136 ίππων. Όσο για εκείνη που είχαμε στα χέρια μας με τις 64 kWh και τους 204 ίππους η τιμή ξεκινά από τα 43.990 ευρώ. Με την κρατική επιδότηση τα παραπάνω ποσά μειώνονται στα 31.399 και 37.391 ευρώ αντίστοιχα.