Τις τελευταίες μέρες όλοι έχουμε αγανακτήσει με τη λασποβροχή και τη γύρη που κάνει χάλια τα αυτοκίνητα μας. Εκτός από το αμάξωμα λερώνονται και τα παρμπρίζ, κάτι που μπορεί να περιορίσει σημαντικά την ορατότητα μας. Αρκεί βέβαια μια κίνηση και οι υαλοκαθαριστήρες στο εμπρός παρμπρίζ, απομακρύνουν αμέσως τη βρομιά.
Πολλά αυτοκίνητα όμως, λόγω αμαξώματος, δε διαθέτουν υαλοκαθαριστήρα στο πίσω παρμπρίζ. Σε αυτή την περίπτωση πρέπει να καθαρίσουμε με το χέρι, εκτός αν οδηγούμε το ιστορικό Citroen Ami 6.
Η σχεδιαστική καινοτομία του εν λόγω εμβληματικού μοντέλου ήταν το φαρδύ κεκλιμένο κρύσταλλο στο πίσω παρμπρίζ μαζί με τις ψηλές πίσω κολόνες και την οροφή που επεκτείνονται στο πάνω τμήμα του, με αποτέλεσμα να παραμένει καθαρό ακόμα και όταν βρέχει, καθώς δημιουργούνταν ένα στέγαστρο. Μάλιστα το ιδιαίτερο πίσω τμήμα (ονομάζονταν Z-Line) του Ami 6 μπορεί να σε μπερδέψει και να νομίζεις ότι αντικρίζεις το μπροστινό.
Νέο Citroen C5X: Όψη SUV, χώροι station wagon και συμπεριφορά sedan (video)
Το ημερολόγιο έδειχνε 24 Απριλίου του 1961 όταν η Citroen αποκάλυψε το καινοτόμο Ami 6, το οποίο φέτος γιορτάζει την 60η του επέτειο. Έφερε την υπογραφή του Flaminio Bertoni, ο οποίος είχε σχεδιάσει επίσης τα διάσημα Citroen Traction Avant, 2 CV και DS.
Οι τίτλοι τέλους στην παραγωγή του Ami 6 έπεσαν το Μάρτιο του 1969. Συνολικά κατασκευάστηκαν 1.039.384 Ami 6, εκ των οποίων τα 483.986 με sedan αμάξωμα, τα 551.880 με Estate (station wagon) και τα 3.518 με Entreprise. Σήμερα οι συλλέκτες αν βρουν ένα λειτουργικό Ami 6 σε καλή κατάσταση, είναι διατεθειμένοι να δώσουν πάνω από 5.000 ευρώ.