Είδος προς εξαφάνιση αποτελούν πλέον τα roadster μοντέλα, καθώς η δημοτικότητα των SUV τα τελευταία χρόνια αυξάνεται κατακόρυφα.
Στους δύσκολους αυτούς καιρούς για τα roadster μοντέλα η Mercedes γιορτάζει τα 25α γενέθλια της SLK. Πρεμιέρα έκανε τον Απρίλιο του 1996 στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο, με την κωδική ονομασία R 170.
Αρκούσαν μόλις 25 δευτερόλεπτα για αναδιπλωθεί η μεταλλική της οροφή. Ένα αυστηρά διθέσιο σπορ cabriο που σε προκαλούσε για νυχτερινή βόλτα στην παραλία με ή χωρίς παρέα. Πήρε το όνομα SLK κατά τη διάρκεια της σχεδίασης της. Οι μηχανικοί την αποκαλούσαν “SL kurz” που στα γερμανικά σημαίνει μικρή SL. Το μήκος της περιορίζονταν στα 3.995 χλστ., ήταν δηλαδή 500 χλστ. μικρότερη από τη μεγαλύτερη SL.
Η SLK ξεχώριζε και για την ασφάλεια της, καθώς είχε λάβει υψηλή βαθμολογία στις δοκιμές ανατροπής. Στο στάνταρ εξοπλισμό της υπήρχαν δυο roll bars που προστάτευαν τους δυο επιβάτες σε περίπτωση ανατροπής, αερόσακοι, ενισχυμένες εμπρός κολόνες και προεντατήρες ζωνών ασφαλείας.
Δικαιολογείται να παρκάρει έτσι επειδή έχει καινούργια Mercedes;
Ακόμα και το χειμώνα η SLK επέτρεπε στον οδηγό της να έχει ανοιχτή την οροφή, χάρη στο προαιρετικό σύστημα AIRSCARF, το οποίο έβγαζε ζεστό αέρα στην περιοχή του αυχένα από τα προσκέφαλα των καθισμάτων.
Παράλληλα η SLK ήταν αρκετά ελαφριά, αφού το βάρος της δε ξεπερνούσε τα 1.270 κιλά. Αρχικά στη γκάμα υπήρχε η SLK 200 με ισχύ 136 ίππους και η ισχυρότερη turbo SLK 230 των 193 ίππων.
Το 2020 ανανεώθηκε και στη γκάμα προστέθηκε η εξακύλινδρη SLK 320 των 218 ίππων, καθώς και η SLK 32 AMG των 354 ίππων. Το 2004 λανσαρίστηκε η δεύτερη γενιά (R 171) της SLK και το 2010 η τρίτη της γενιά (R 172).
Συνολικά πουλήθηκαν πάνω από 710.000 SLK. Κατασκευάζονταν στο εργοστάσιο της Mercedes που βρίσκεται στη Βρέμη της Γερμανίας. Το 2016 η SLK μετονομάστηκε σε SLC, ενώ το 2020 έπεσαν οι τίτλοι τέλους στην παραγωγή της.