Mπορεί από την Κροατία να έφυγαν οι Ogier-Ingrassia (Τoyota Yaris WRC) με τα κύπελλα και τους βαθμούς της νίκης, πλέον το έξτρα bonus από την power-stage, αλλά η 3η και τελευταία ημέρα του αγώνας είχε δραματική εξέλιξη.
Επαφή
Όλα ξεκίνησαν πριν την πρώτη Ειδική Διαδρομή της Κυριακής, όταν αυτοκίνητο κινούμενο στη δεξιά λωρίδα επιχείρησε να προσπεράσει τους επικεφαλής του αγώνα Ogier-Ingrassia, που κινούνταν στη μεσαία λωρίδα της λεωφόρου. Ο Ogier έστριψε το τιμόνι προς τα δεξιά και το αυτοκίνητο «καρφώθηκε» στην πόρτα του συνοδηγού, προξενώντας μεγάλη ζημιά.
Τόσο μεγάλη που στράβωσαν πόρτες με αποτέλεσμα ο Ingrassia να φοράει μάσκα κολυμβητή στις Ειδικές Διαδρομές, καθώς η πόρτα δεν έκλεινε καλά και άφηνε να εισχωρήσουν στο αυτοκίνητο πέτρες, χαλίκια και χώμα.
Μετά το συμβάν οι Ogier-Ingrassia χάνουν την πρώτη θέση από τους Έvans-Martin με το άλλο Toyota Yaris WRC, ενώ το τρίτο πλήρωμα που έπαιζε τη νίκη, οι Neuville-Wydaeghe (Hyundai i20 WRC) δεν δείχνουν ότι μπορούν να μπουν σφήνα ανάμεσα στα Toyota boys.
Έτσι ο αγώνας φτάνει στην τελευταία Ειδική Διαδρομή, την power-stage, με τον Evans να προηγείται 3.9 δευτ. του Ogier και 8 δευτ. του Νeuville.
WRC: Ράλι Κροατίας: Συνάντηση Jean Todt – Λευτέρη Αυγενάκη
Υπο κανονικές συνθήκες άλλoς συνδυασμός δεν παίζει για τη νίκη, εκτός από τους βαθμούς της power-stage, καθώς ο 4ος είναι ο Tanak 1’23.6 πίσω. Διαφορά που υπο κανονικές συνθήκες δεν καλύπτεται.
Στην τελευταία Ειδική Διαδρομή, Evans και Neuville δεν αποφεύγουν τα λάθη. Ο μεν Evans στην τελευταία στροφή, ο δεν Neuville σε μια διασταύρωση, με αποτέλεσμα ο Ogier να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στην power-stage και να κερδίσει τον αγώνα για 6/10 από τον Evans και 8.1 δευτ. από τον Neuville.
Ετσι οι Ogier-Ingrassia κερδίζουν-λόγω των γεγονότων της τρίτης ημέρας- έναν αγώνα από εκεί που έδειχνε «χαμένος», άσχετα εάν και πάλι έδωσαν δείγματα γραφής κατά τις δύο πρώτες ημέρες.
Και από την άλλη οι Evans-Martin να χάνουν ένα αγώνα από μια «βόλτα» στο γρασίδι στην τελευταία στροφή στην power-stage, που όμως ήταν αρκετή για να τους στερήσει τη νίκη, τη στιγμή που ούτε και οι Neuville-Wydaeghe μπόρεσαν να εκμεταλλευτούν την κατάσταση. Μάλιστα ο Βέλγος έδωσε προς έκπληξη τα εύσημα στον συνοδηγό του (μην ξεχνάμε ότι του τα έχει ψάλλει στους δύο πρώτους αγώνες της χρονιάς).
Για την ιστορία οι 5 ταχύτεροι στην power-stage Οgier, Breen, Neuville, Evans, Tanak
Στο ρυθμό των τριών πρώτων πληρωμάτων δεν κινήθηκε κανένας άλλος συνδυασμός, με τη 10άδα να τη συμπληρώνουν Tanak-Jarveoja(Hyundai i20 WRC) πολύ μακριά από τον καλό τους εαυτό, Faurmoux-Jamoul που έδειξαν καλά δείγματα γραφής στον πρώτο τους αγώνα με Ford Fiesta WRC, Katsuta-Barritt (Toyota Yaris WRC) ταχύτεροι σε δύο Ειδικές Διαδρομές, Greensmith-Patterson(Ford Fiesta WRC), Breen-Nagle(Hyundai i20 WRC) θύματα κλαταρισμένων ελαστικών, Ostberg-Eriksen(Citroen C3 Rally2) πρώτοι στην κατηγορία WRC2, μπροστά από τους Suninen-Markkula στην πρώτη τους εμφλάνιση με Ford Fiesta rally2 και από τους Kajetanowicz-Szczepaniak (Skoda Fabia Rally2 Evo) πρώτοι στο WRC3.
Νικητές της κατηγορίας jwrc με Ford Fiesta oι Armstrong-Hall.
Μετά τον αγώνα της Κροατίας η βαθμολογία για τους οδηγούς διαμορφώθηκε ως εξής.
1 Ogier 61
2 Neuville 53
3 Evans 51
4 Tanak 40
5 Rovanpera 39
6 Breen 24
Και στους κατασκευαστές
Toyota 138
Hyundai 111
Ford M-Sport 42
Eπόμενος γύρος το ράλι Πορτογαλίας 20-23 Μαΐου, το πρώτο χωμάτινο ράλι της χρονιάς.
Θα επανέλθουμε όμως σχολιάζοντας το περιστατικό του Ogier