Εάν θέλετε και εσείς ένα μοντέλο που να έχει λίγο απ’όλα, το υβριδικό Suzuki SX4 S-Cross είναι η απάντηση. Πατάει χώμα, καίει λίγο μέσα στη πόλη και θα σηκώσει με άνεση όλα τα οικογενειακά βάρη, διατηρώντας τον ασφαλή χαρακτήρα του με αρκετά προηγμένα συστήματα. Οδηγούμε την υβριδική έκδοση με τον 1.400άρη κινητήρα αλλά και την Allgrip τετρακίνηση. Ένα μοντέλο που πατάει με την ίδια άνεση άσφαλτο και χώμα με τιμή που ξεκινά από τα 22.600 ευρώ.
Εργαλείο δουλειάς και πρακτικότητας
Το Suzuki SX4 S-Cross διαθέτει τη τυπική σχεδίαση ενός crossover που θέλει να κάνει τη δουλειά του όσο πιο απαρατήρητα και ήσυχα γίνεται. Η εικόνα του είναι μοντέρνα χωρίς όμως να προκαλεί, με κυριότερο χαρακτηριστικό την μπροστινή γρίλια και τα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα με την λεπτομέρεια γύρω τους. Το χρώμα του μοντέλου των φωτογραφιών θεωρούμε πως του ταιριάζει περισσότερο από κάθε άλλο της παλέτας και αναδεικνύει, έστω και τις λίγες σχεδιαστικές λεπτομέρειες του. Ο στόχος όμως του μοντέλου είναι η πρακτικότητα και η ευκολότερη καθημερινότητα.
Τόσο hi–tech όσο χρειάζεται να είναι
Με μήκος 4.3μ., πλάτος τα 1.7μ. και πολύ σωστή αρχιτεκτονική είναι σε θέση να φέρει εις πέρας με αρκετή άνεση τις οικογενειακές προκλήσεις ακόμα και μιας 5μελούς οικογένειας. Αρκετός χώρος για τους επιβάτες, πορτπαγκάζ στα 430λτ.(με κιτ επισκευής ελαστικού) ενώ υπάρχει και η οθόνη αφής 7 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό η οποία παρέχει navi, πλήρη συνδεσιμότητα αλλά και την προβολή της πολύ καλής σε ευκρίνεια κάμερας οπισθοπορείας. Ο οδηγός έχει άριστη ορατότητα από το μεγάλο παρμπρίζ ενώ δεν θα πελαγώσει στιγμή από μπουτόν και λειτουργίες. Όλα είναι εκεί που πρέπει, τα συστήματα ενεργοποιούνται/απενεργοποιούνται με το πάτημα ενός κουμπιού αριστερά του τιμονιού και το άγχος είναι εξαφανισμένο.
Το προηγμένο σχεδιαστικά μοντέλο της Toyota, το C-HR με 2λιτρο κινητήρα
Υβριδική καρδιά που μειώνει την κατανάλωση
Κάτω από το νευρώδες καπό του S-Cross συναντάμε τον αναβαθμισμένο 1.400άρη BoosterJet κινητήρα, ο οποίος πλέον αποδίδει 129 ίππους (αντί για 140) και 235 Nm ροπής (αντί για 220 της προηγούμενη έκδοσης). Παράλληλα υπάρχει ένα 48βολτο σύστημα το οποίο τροφοδοτεί μία ηλεκτρογεννήτρια με 14 ίππους και 53 Nm ροπής, σύστημα που φορτίζει με το φρενάρισμα (ή το ρολάρισμα) και αναλαμβάνει τα περιφερειακά συστήματα όπως a/c κ.α. μειώνοντας το έργο του θερμικού κινητήρα. Όλη αυτή η τεχνολογία καταφέρνει να προσδώσει στο μοντέλο μία πραγματική κατανάλωση της τάξεως των 7.7λίτρων/100χλμ. επιτάχυνση 0-100 σε 10.2 δευ.τ και τελική που για λίγο δεν ακουμπάει τα 200χλμ./ώρα. Μην ξεχνάμε πως μιλάμε για ένα 4κίνητο μοντέλο, ενώ συνδυάζεται αποκλειστικά με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, το οποίο έχει αρκετά κοντές σχέσεις.
AllgGrip και ξεκλειδώνει όλα τα τερέν
Ο οδηγός αμέσως θα εκτιμήσει την υψηλή θέση οδήγησης αλλά και την πολύ καλή ορατότητα από το μεγάλο παρμπρίζ, ενώ αμέσως μόλις διανύσει τα πρώτα μέτρα θα καταλάβει πως πρόκειται για ένα πολύ εύκολο αυτοκίνητο. Εξάλλου αυτός είναι και ένας λόγος που το επιλέγουν και πολλές μητέρες, με την μισή δουλειά να τη κάνει ελαφρύ αλλά με καλή αίσθηση τιμόνι. Ταυτόχρονα η ιπποδύναμη έρχεται εντελώς γραμμικά χωρίς ξεσπάσματα ενώ στην επιλογή Sport από τον περιστροφικό διακόπτη, το πεντάλ του γκαζιού είναι αρκετά πιο γενναιόδωρο. Οι κλίσεις είναι υπαρκτές σε δρόμους με στροφές όμως πάντα σε λογικά πλαίσια, ενώ οι κακοτεχνίες του δρόμου θα απορροφηθούν σε ικανοποιητικό επίπεδο.
Εν κατακλείδι
Το Suzuki SX4 S-Cross αποτελεί ένα αυτοκίνητο μπαλαντέρ που θα σου λύσει τα χέρια εάν είσαι ένας δραστήριος οικογενειάρχης που δεν περιορίζεσαι στην πόλη, αλλά θα τολμήσεις και την εκδρομή.