Μετατροπή ακραία από όποια μεριά και να τη δεις είναι αυτή που οδήγησε στη δημιουργία ενός σύγχρονου μαμούθ της αυτοκίνησης.
Στην Αμερική υπάρχει το ρητό ότι “τα πάντα είναι μεγαλύτερα” όμως στην προκειμένη περίπτωση ίσως να το παράκαναν, ακόμα και με τα δικά τους δεδομένα. Δεν είναι τυχαίο ότι το ονόμασαν Mammoth (μαμούθ).
Το RAM TRX είναι ένα από εκείνα τα πολύ μεγάλα σε όγκο pick-up που κυκλοφορούν στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού και γνωρίζουν μεγάλη επιτυχία ως κατηγορία. Εκείνα που αν κάποιος προσπαθούσε να κυκλοφορήσει στην Ευρώπη δε θα χωρούσε στους μισούς δρόμους της πόλης του.
Ξενέρωτο το υδρογόνο; Για άκου αυτό και τα ξαναλέμε (video)
Με αυτό το μοντέλο αποφάσισε να ασχοληθεί η Hennessey, η γνωστή αμερικανική εταιρεία βελτιώσεων η οποία είναι γνωστό ότι εκτοξεύει την ιπποδύναμη όποιου αυτοκινήτου αποφασίζει να αναλάβει τη φροντίδα, υποβάλλοντάς το σε μια μετατροπή ακραία.
Το ίδιο συνέβη και στο pick-up της RAM όμως η Hennessey αποφάσισε να μη μείνει μόνο στις παρεμβάσεις σε μηχανικό επίπεδο. Θέλησε να παρέμβει και στο αμάξωμα, αλλάζοντάς το ριζικά. Για την ακρίβεια, ενώ το TRX είναι pick-up, το Mammoth θα είναι SUV και μάλιστα με εφτά θέσεις. Δηλαδή οι Αμερικανοί θα κλείσουν την καρότσα και εκεί θα βάλουν δύο επιπλέον, καθίσματα.
Φυσικά η μετατροπή δεν είναι τόσο απλή, καθώς πρέπει να κοπούν αλλά και να προστεθούν πολλά τμήματα στο αυτοκίνητο ώστε το pick-up να γίνει SUV.
Επιστρέφοντας στις επεμβάσεις στον κινητήρα του αυτοκινήτου, πρέπει να πούμε πρώτα ότι το TRX δεν είναι κάποιο αργό μοντέλο που δεν έχει επαρκή ισχύ. Κάτω από το καπό του βρίσκεται V8 σύνολο με κομπρέσορα το οποίο αποδίδει 712 ίππους και 880 Nm ροπής, όμως μιλάμε για τη Hennessey, οπότε αυτά τα νούμερα είναι αστεία.
Έτσι, αν και το μοτέρ δε βγήκε για να μπει κάποιο άλλο στη θέση του, δέχτηκε αρκετές παρεμβάσεις. Αυτές περιλαμβάνουν νέο κομπρέσορα, μπεκ υψηλής ροής, βελτιωμένη εισαγωγή αέρα, νέους καταλύτες υψηλής ροής και φυσικά επαναπρογραμματισμό του εγκεφάλου.
Κάπως έτσι, με αυτή τη μετατροπή έφτασε να “βγάζει” 1.026 ίππους και 1.314 Nm ροπής. Φυσικά αυτά τα νούμερα σημαίνουν ότι οι επιδόσεις είναι εξωπραγματικές. Όντως, για την επιτάχυνση 0-60 μίλια/ώρα (0-96 χλμ./ώρα), χρειάζεται 3.2 δευτερόλεπτα, όντας ταχύτερο από πολλά supercars.
Βέβαια και η τιμή είναι ανάλογη καθώς ξεκινάεςι από 375.000 δολάρια (310.000 ευρώ).