H ηλεκτρική εποχή της αυτοκίνησης εξελίσσεται, μεθοδικά και με ταχύτητα. Τα «μηνύματα» που μας στέλνουν οι κατασκευαστές είναι στοχευμένα και μας εισάγουν στη νέα εποχή μέσα από εικόνες και λειτουργίες που έχουν να κάνουν με τη συνδεδεμένη ενημέρωση/ψυχαγωγία εν κινήσει.
Χαρακτηριστική η περίπτωση του Honda e, που μαγνητίζει τα βλέμματα, εξ αποστάσεως, διαθέτοντας έναν αν μη τι άλλο πρωτοποριακό και μοναδικό για την κατηγορία του πίνακα οργάνων.
Από τη θέση του οδηγού νιώθεις, αρχικά κάπως περίεργα, αντικρίζοντας πέντε, συνολικά, ενσωματωμένες, έγχρωμες οθόνες υψηλής ανάλυσης.
Ναι, απαιτείται εξοικείωση, όσον αφορά ενδείξεις και χειρισμούς, πρέπει να έχεις γνώσεις και να παίζεις στα δάκτυλα τις νέες τεχνολογίες σε όλες τις εκφάνσεις της καθημερινότητας.
Οι «παλιοί» θα προβληματιστούν, οι νέοι θα χαρούν, αλλά θα πρέπει άπαντες να οργανώσουν ορθολογικά το σχέδιο πτήσης, συγγνώμη, …χρήσης, για να μην ξεχάσουν πως, πρωτίστως, οδηγούν ένα 4τροχο, ανάμεσα σε πολλά άλλα οχήματα παλιά ή καινούργια, άρα μάτια/μυαλό πρέπει να είναι στο δρόμο.
Ξενίζει
Όλα τα άλλα έπονται! Εκείνο που ξενίζει, αν και εντυπωσιακό, είναι οι οθόνες του Side Camera Mirror System εκατέρωθεν του ταμπλό.
Καθρέφτες εξωτερικά δεν υπάρχουν παρά μικροσκοπικές κάμερες. Το βλέμμα, λοιπόν, εκεί που είχε συνηθίσει να εστιάζει έξω από τα παράθυρα, πιο ψηλά και μακριά, τώρα, πρέπει να υπολογίζει τα άκρα του αμαξώματος ως προς το πλάτος, στο όριο ακριβώς, χωρίς τους προτεταμένους καθρέφτες ως «βοηθούς» και να καλύπτει, ταυτόχρονα, λίγο πιο χαμηλά και με πιο κλειστή γωνία θέασης αριστερά/δεξιά, τα οχήματα ή τα δίκυκλα που ακολουθούν σε ρέουσα ψηφιακή εικόνα, χωρίς, μάλιστα, να αποσπάται από τα λοιπά δρώμενα του ταμπλό…
Δεν είναι εύκολο, το συνηθίζεις, μετά από λίγο, όμως, πρέπει να λειτουργείς πολιτισμένα-συγκροτημένα, για να μη νιώθεις άβολα σε αστικά οδικά δίκτυα χαοτικά, όπως πχ, της Αθήνας, με κακό σχεδιασμό και σήμανση, οδηγούς απείθαρχους, που δεν σέβονται το διπλανό τους, δεν τηρούν κανόνες, δεν βγάζουν φλας στις αλλαγές πορείας, δεν παραχωρούν προτεραιότητα κλπ.
Εντυπωσιακό, αλλά τι λέει από αυτονομία και τιμή το Honda e;
Χρόνος εξοικείωσης απαιτείται και στο παρκάρισμα σε περιορισμένο χώρο, αλλά, το Centre Camera Mirror System διευρύνει, σημαντικά, την εικόνα οπισθοπορείας.
Όσο για την τιμή του ηλεκτρικού Honda, αυτές ξεκινούν από τα 35.740 ευρώ για την έκδοση με τη μικρή μπαταρία, ενώ με την κρατική επιδότηση πέφτει στα 30.379 ευρώ.
Δεν είναι και χαμηλή η τιμή για ένα city-car με μήκος 3.894 χλστ. με αυτονομία 220 χλμ.