Η Skoda ανέβηκε και επίσημα επίπεδο στον παγκόσμιο χάρτη της αυτοκίνησης και το έκανε με τον πιο αθόρυβο (λόγω ηλεκτροκίνησης) τρόπο. Ο λόγος για το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV Enyaq το οποίο έχει ολόκληρο το πακέτο καθώς:
Είναι πρακτικό, πισωκίνητο, έχει μικρότερο κύκλο στροφής από την Fabia, είναι αθόρυβο, εξαιρετικά high-tech και με «προσιτή» (αναλόγως βέβαια την οπτική του χρήματος στον καθένα) τιμή στα 29.942 ευρώ. Ας το γνωρίσουμε καλύτερα.
Σχεδίαση που θυμίζει Skoda, αλλά μοντέρνα Skoda
Όπως είναι ξεκάθαρο και από τις φωτογραφίες, το Enyaq (από το Ιρλανδικό Enya= πηγή της ζωής) έχει καθαρή σχεδίαση χωρίς ακρότητες με το μήκος του να φτάνει τα 4.649χλστ. ενώ καταφέρνει να ξεχωρίσει από την υπόλοιπη γκάμα, κυρίως με το Crystal face που διαμορφώνουν τα LED εμπρός φώτα. Σχεδίαση άκρως αεροδυναμική καθώς παρά τον όγκο και το βάρος του (2.061 κιλά), το μοντέλο έχει συντελεστή οπισθέλκουσας 0.26 προσφέροντας σε οδηγό και επιβάτες την απόλυτη ησυχία και την μέγιστη αυτονομία.
Εσωτερικό άκρως premium με 13άρα οθόνη αλλά και τεράστιους χώρους
Το άνοιγμα της πόρτας του οδηγού σε μεταφέρει στο νέο, ηλεκτρικό και άκρως premium κόσμο της Skoda. Ακριβά υλικά, αλάνθαστη συναρμογή και μία τεράστια οθόνη 13 ιντσών υψηλής ευκρίνειας σε κάνουν να κουνήσεις καταφατικά το κεφάλι. Μία οθόνη η οποία έχει τα πάντα από λειτουργίες, μέχρι και ψηφιακό βοηθό φωνητικών λειτουργιών, αλλά και ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων ο οποίος είναι επίτηδες αρκετά μικρότερος, καθώς το μέλλον βρίσκεται ήδη στο δυναμικό HUD, το οποίο προσφέρει στον οδηγό όλες τις πληροφορίες προβαλλόμενες στο παρμπρίζ. Αφού συνηθίσεις τα πολύ καλά υλικά και το μίνιμαλ σχεδιασμό με τις οθόνες, αμέσως παρατηρείς τους τεράστιους χώρους που προσφέρει το μοντέλο, καθώς όντας ηλεκτρικό και πισωκίνητο, εκμεταλλεύεται στο 100% το μέγεθος του. Μία οικογένεια θα ταξιδέψει σχεδόν σταυροπόδι, όσο ο χώρος αποσκευών είναι εντυπωσιακό στα 585 λτ. με κρυφό διαμέρισμα για καλώδια και φορτιστή.
Ποια εταιρία προσφέρει 7.5 δις. για να αγοράσει την Lamborghini;
Με 3 διαθέσιμες εκδόσεις απόδοσης 148, 180 και 204 ίππων
Το νέο Skoda Enyaq iV είναι διαθέσιμο σε 3 διαφορετικές εκδόσεις απόδοσης οι οποίες είναι όλες πισωκίνητες και αναλόγως με την μπαταρία που χρησιμοποιείται:
- Η πρώτη έκδοση των 50kWh με απόδοση 148 ίππους. 220 Nm ροπής και αυτονομία στα 362χλμ. (τιμή 29.942 ευρώ με επιδότηση)
- Η δεύτερη των 60kWh με απόδοση 180 ίππους, 310 Nm ροπής και αυτονομία στα 412 χλμ. (τιμή 34.898 ευρώ με επιδότηση)
- Η τρίτη και κορυφαία των 80kWh με απόδοση 204 ίππους, 310 Nm ροπής και αυτονομία στα 536χλμ. (τιμή 40.699 ευρώ με επιδότηση)
Οδηγώντας το νέο Enyaq iV στην μεσαία έκδοση των 60kWh με 180 ίππους και… απόλυτη ησυχία
Στο πλαίσιο της παρουσίασης του νέου μοντέλου, είχαμε την τύχη να οδηγήσουμε αρκετά χιλιόμετρα πίσω από το διάκτινο τιμόνι του, τόσο εντός, όσο και εκτός πόλης. Η αλήθεια είναι πως πρόκειται για ένα πολύ καλοφτιαγμένο μοντέλο που τα κάνει σχεδόν όλα μόνο του. Με την επιτάχυνση να είναι (όπως σε όλα τα ηλεκτρικά) τρομακτική σε 8.7 δευτ. (μη ξεχνάμε ότι μιλάμε για 2 τόνους αμάξωμα), αντί να φοβηθείς, το απολαμβάνεις, μιας και τα φρένα είναι πάρα πολύ καλά, ενώ ο χαρακτηριστικός ήχος του ηλεκτροκινητήρα σε βάζει στο κλίμα. Μεγάλο ατού του μοντέλου είναι ο τρομερά μικρός κύκλος στροφής του τιμονιού λόγω της πίσω κίνησης, κάνοντας το Enyaq καταλληλότερο για την πόλη περισσότερο από μία Fabia. Λακκούβες δεν θα νιώσεις, εκτός κι αν είναι πραγματικά χαντάκια, την στιγμή που μπορεί από τα paddles πίσω από το τιμόνι να επιλέγεις τον βαθμό της ανάκτησης ενέργειας που θα γίνεται κατά την πέδηση.
Τα 8 Highlights του Skoda Enyaq iV
- Έχει (λόγω πίσω κίνησης) εξαιρετικά μικρό κύκλο στροφής στα 9.3μ.
- Ο συντελεστής οπισθέλκουσας στα 0.26 είναι από τους κορυφαίους στον κόσμο
- Η 13άρα οθόνη στο κέντρο του ταμπλό θα προσφέρει σταδιακά και υπηρεσίες Shop
- Η μεσαία έκδοση των 60kWh μπορεί να κάνει πλήρη φόρτιση σε Wallbox 11kW σε 6 ώρες και 15 λεπτά προσφέροντας αυτονομία 507χλμ. εντός πόλης.
- Τα υλικά του σασί είναι τόσο ανθεκτικά που ακόμα και ελέφαντας να καθίσει στην μεσαία κολώνα, αυτή δεν θα λυγίσει ούτε χιλιοστό.
- Θα μπορεί να παρκάρει μόνο του σε αποθηκευμένες θέσεις στάθμευσης.
- Διαθέτει έξυπνο Cruise Control το οποίο συμμορφώνεται αυτόματα με τα όρια που θέτουν οι πινακίδες κυκλοφορίας
- Το κόστος service είναι 185 ευρώ ανά 2 έτη