Η εύκαμπτη πίσω αεροτομή της Red Bull έχει προκαλέσει τις έντονες αντιδράσεις της Mercedes, η οποία σύμφωνα με τα λεγόμενα των Γερμανών είναι κατασκευασμένη έτσι ώστε να κάμπτεται περισσότερο από όσο θα έπρεπε.
Όμως μήπως και η ομάδα του Hamilton κάνει ακριβώς τα ίδια;
Όλη η ιστορία ξεκίνησε μετά τον αγώνα της Ισπανίας. Σε εκείνον ο Hamilton πέρασε αρκετούς γύρους ακολουθώντας σε μικρή απόσταση το μονοθέσιο του Verstappen. Έτσι, είχε την ευκαιρία να παρατηρήσει την RB16B καθώς κινούνταν. Όταν τελείωσε ο αγώνας ο Βρετανός ανέφερε ότι είδε την πίσω αεροτομή να κάμπτεται περισσότερο από το συνηθισμένο.
Γιατί δεν κατάφερε να βγάλει το μπουλόνι του Bottas η Mercedes;
Όντως, όταν εξετάστηκαν τα βίντεο από τις on-board κάμερες φάνηκε ότι ίσως ο Hamilton να είχε δίκιο. Αυτό που είχε καταφέρει η Red Bull ήταν να κάνει την πίσω αεροτομή τόσο εύκαμπτη ώστε στις ευθείες να κάμπτεται για να μειώνεται η αεροδυναμική αντίσταση (άρα να αυξάνεται η τελική ταχύτητα), ενώ στις στροφές διατηρούσε την αρχική μορφή της προκειμένου να προσφέρει αυξημένη κάθετη δύναμη.
Πρόκειται για ένα γνωστό εδώ πολλά χρόνια κόλπο, το οποίο οι ομάδες έχουν κατά καιρούς προσπαθήσει να εκμεταλλευτούν.
Η FIA από την άλλη θέλει να αποτρέψει κάτι τέτοιο, γι’ αυτό έχει θεσπίσει μια σειρά από δοκιμές στις οποίες υποβάλλονται οι πτέρυγες. Το πιο μεγάλο επίτευγμα της Red Bull, λοιπόν, είναι ότι έφτιαξε την πίσω αεροτομή με τέτοιο τρόπο ώστε να πετυχαίνει το παραπάνω αποτέλεσμα, αλλά να περνάει και τους ελέγχους.
Αποτέλεσμα αυτού ήταν η FIA να δημιουργήσει αυστηρότερες διαδικασίες ελέγχου, οι οποίες θα αρχίσουν να εφαρμόζονται από το Γκραν Πρι της Γαλλίας και μετά.
Ωστόσο, φαίνεται ότι η και η Mercedes κάνει κάτι παρόμοιο με τη Red Bull, παρά τις έντονες διαμαρτυρίες της γύρω από το θέμα.
Η διαφορά στη γερμανική ομάδα είναι ότι επέλεξε να κάνει εύκαμπτη την μπροστά αεροτομή.
Σε βίντεο που ανέβηκε σε διάφορα social media φαίνεται ότι τα πτερύγια της αεροτομής στην W12 κάμπτονται σημαντικά περισσότερο συγκριτικά με εκείνα στην RB16B. Το βίντεο προέρχεται από το Γκραν Πρι Πορτογαλίας.
Μάλιστα, το όφελος από την κάμψη της μπροστά αεροτομής ίσως να είναι μεγαλύτερο συγκριτικά με εκείνο που έχει η Red Bull, στην οποία κάμπτεται η πίσω αεροτομή. Ο λόγος είναι ότι η μπροστά αεροτομή είναι το πρώτο σημείο του μονοθεσίου που έρχεται σε επαφή με τον αέρα. Έτσι, διαμορφώνει τη ροή που θα περάσει από ολόκληρο το μονοθέσιο στη συνέχεια. Αντίθετα, η πίσω αεροτομή “μπαίνει στο παιχνίδι”, μόνο λίγο πριν ο αέρας αφήσει το μονοθέσιο. Όχι ότι έχει μικρή σημασία, όμως η μπροστά αεροτομή σίγουρα επηρεάζει περισσότερο.
Η Mercedes είχε δηλώσει ότι σκέφτεται στο Αζερμπαϊτζάν να διαμαρτυρηθεί αν η Red Bull αγωνιστεί με την εύκαμπτη αεροτομή, όμως είναι άγνωστο τι σκοπεύουν στα αλήθεια να κάνουν. Από την άλλη η Red Bull αναφέρει ότι αν προχωρήσει σε ανάλογη κίνηση η γερμανική ομάδ,α αυτό θα είναι η αρχή ενός μεγάλου σκανδάλου.
Όπως και να ‘χει, σίγουρα το Γκραν Πρι στο Μπακού θα έχει ενδιαφέρον και εκτός πίστας.
#RedBull #Mercedes #FlexiWing pic.twitter.com/TF6c2zy525
— hotlapmode (@hotlapmode) May 25, 2021