Δύο λέξεις χαρακτηρίζουν σύντομα το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, την Mercedes EQC 400 4MATIC.
Πόλος έλξης! Δεν υπήρχε κεφάλι που να μη γύρισε να κοιτάξει την EQC τις μέρες που συμβιώσαμε μαζί της, είτε κινούμασταν σε λεωφόρους, είτε εντός της πόλης. Η σιλουέτα της χαρακτηρίζεται άκρως εντυπωσιακή, φουτουριστική και πληθωρική, με το μήκος της να πλησιάζει τα 5 μέτρα (4.761 χλστ. για την ακρίβεια), ενώ το πλάτος και το ύψος της διαμορφώνονται στα 2.096 χλστ. και 1.622 χλστ. αντίστοιχα.
Με ένα της «βλέμμα» σε καθηλώνει, προτάσσοντας τη φαρδιά μάσκα της, η οποία πλαισιώνεται από ένα μαύρο γυαλιστερό μαύρο ένθετο. Tα MULTIBEAM Led εμπρός φώτα ενσωματώνουν μπλε πινελιές που υποδηλώνουν τον οικολογικό της χαρακτήρα, ενώ μια στενόμακρη φωτεινή λωρίδα στο πάνω τμήμα της μάσκας δίνει άλλη «διάσταση» στις νυχτερινές διαδρομές.
Παρατηρήστε ακόμα τους μεγάλους τροχούς των 20 ιντσών (235/50 για μπροστά, 255/45 για πίσω), τα φαρδιά σκαλοπάτια στα πλευρικά μαρσπιέ και τις καμπύλες του αμαξώματος, που γίνονται εντονότερες στο πίσω τμήμα. Εκεί συναντάμε ακόμα μια λεπτή φωτεινή λωρίδα κατά μήκος του πορτμπαγκάζ, η οποία ενώνει τα Led πίσω φωτιστικά σώματα και τονίζει ακόμα περισσότερο το πλάτος του οχήματος.
Ένας άλλος κόσμος
Αν ακόμα δεν έχει βγει από το στόμα σας κάποιος επιφώνημα θαυμασμού για την EQC, αυτό θα συμβεί μπαίνοντας στο «παλάτι» της, δηλαδή στο εσωτερικό της. Η Mercedes χάραξε νέα σχεδιαστική ρότα στα ενδότερα της EQC υποδηλώντας ότι ακολουθεί το δικό της «ρεύμα».
Στο ταμπλό σχηματίζεται μια κούρμπα, εντός της οποίας βρίσκονται δυο εφαπτόμενες οθόνες, μια για το ψηφιακό πίνακα οργάνων και μια για το σύστημα πολυμέσων MBUX. Το τμήμα αυτό πλαισιώνεται από ατμοσφαιρικό κρυφό φωτισμό, ο οποίος επεκτείνεται πλευρικά στη βάση της κεντρικής κονσόλας. Η ποιότητα και η συναρμογή των υλικών είναι κορυφαία με μαλακά πλαστικά και δερμάτινες επιφάνειες να καλύπτουν τα περισσότερα σημεία, ακόμα και το ταμπλό.
Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες δεν είναι άπλετοι, αλλά ικανοποιούν, με το κενό που υπάρχει για τα πόδια, ενώ μικρή σχετικά είναι η απόσταση ανάμεσα στα κεφάλια και στην οροφή (παίζει το ρόλο της και η ηλιοροφή). Το κεντρικό υπερυψωμένο δάπεδο δε θα βολέψει ιδιαίτερα τα πόδια του μεσαίου πίσω επιβάτη, ενώ το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 500 λίτρων.
Έτος ορόσημο
Αναρωτιέστε τι σημαίνει ο αριθμός 1886 που εμφανίζεται στα εμπρός φτερά, στη βάση της κεντρικής κονσόλας και στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων. Μπροστά σας έχετε την ομώνυμη συλλεκτική έκδοση της EQC, η οποία τιμά τον Καρλ Μπεντς που εφηύρε το πρώτο αυτοκίνητο (με τη σύγχρονη έννοια του) που λειτουργούσε με κινητήρα εσωτερικής καύσης, το μακρινό έτος 1886. Είναι οξύμωρο πάντως το γεγονός ότι η EQC 400 4MATIC δε διαθέτει κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά δυο ηλεκτροκινητήρες, έναν τοποθετημένο σε κάθε άξονα, εξού και η τετρακίνηση 4MATIC.
Οι αριθμοί που ακολουθούν προκαλούν «ηλεκτροσόκ». Συνδυαστική ισχύ 408 ίπποι, καταρρακτώδης ροπή 760 Nm και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα εντός μόλις 5,1 δευτ. Η ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα των 180 χλμ./ώρα προφανώς δεν είναι το ίδιο εντυπωσιακή, ωστόσο επιβάλλεται για λόγους εξοικονόμησης ενέργειας.
Φόρτιση και υπομονή
Η μπαταρία της EQC ζυγίζει 652 κιλά με συνολική χωρητικότητα τα 80 kW. Η θεωρητική αυτονομία αναφέρει 417 χλμ., σε ρεαλιστικές συνθήκες όμως υπολογίστε, ανάλογα με τις συνθήκες και το στυλ οδήγησης 375 χλμ. μετά από μια πλήρη φόρτιση. Η επίσημη μέτρηση κατανάλωση ενέργειας αναφέρει 22,3 kWh/100 χλμ., ενώ εκεί κοντά κυμαίνεται και η πραγματική.
Η μεγάλη χωρητικότητα της όμως απαιτεί και μεγάλη διάρκεια φόρτισης καθώς σε wallbox (11 kWh) χρειάζονται 11 ώρες, σε οικιακή πρίζα αφήστε το καλύτερα (σχεδόν 45 ώρες), ενώ σε ταχυφορτιστή μπορεί να φτάσει από το 10% έως το 80% σε 40 λεπτά. Στη φόρτιση της μπαταρίας συμβάλει και η ανάκτηση ενέργειας κατά τη διαδικασία της πέδησης, το επίπεδο της οποίας ρυθμίζεται χειροκίνητα με paddles πίσω από το τιμόνι.
Πετάει αλλά πατάει γερά
Η στιγμή όμως που πραγματικά θαμπώνεσαι από την EQC είναι όταν την οδηγήσεις. Κινείται πάνω στην άσφαλτο με απαράμιλλη αυτοπεποίθηση, άνεση και αρχοντιά, ενώ χωρίς ίχνος υπερβολής η ποιότητα κύλισης να λαμβάνει δέκα με τόνο. Η ανάρτηση είναι ένα πραγματικό κομψοτέχνημα, ισιώνοντας με ένα μαγικό τρόπο και το πιο κατσαρό οδόστρωμα. Όταν κλείνεις την πόρτα είναι λες και σφραγίζει πόρτα σε θησαυροφυλάκιο, καθώς η ηχομόνωση που προσφέρει είναι ιδανική για να κάνεις γιόγκα. Όσο για αεροδυναμικούς θορύβους ακόμα και τα πιο ευήκοα ώτα δε θα αντιληφθούν το παραμικρό.
Με επιλεγμένο το πρόγραμμα Sport πατήσαμε δυνατά το γκάζι μόλις άναψε πράσινο το φανάρι και κυριολεκτικά η πλάτη μας κόλλησε στο κάθισμα από την αστραπιαία της εκκίνηση. Αν αναλογιστεί κανείς ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο σχεδόν 2,5 τόνων (2.495 κιλά) τότε το δέος μεγαλώνει. Τετρακίνηση, στιβαρό πλαίσιο και ανάρτηση με μαεστρία δεν επιτρέπουν στην EQS να «εκτεθεί» σε καμία περίπτωση, με σύμμαχο το τιμόνι.
Συμπέρασμα
Με αρχική τιμή τα 76.630 ευρώ η EQS 400 4MATIC σίγουρα δεν κάνει προσιτή την ηλεκτροκίνηση. Άλλωστε δεν είναι αυτός ο στόχος της, αλλά να αποδείξει ότι η συγκεκριμένη εναλλακτική μορφή ενέργειας μπορεί να συνδυαστεί με αστείρευτη δύναμη, τρανταχτή πολυτέλεια, κύρος και υψηλή τεχνολογία.