Το πιθανότερο είναι να βλέπετε πρώτη φορά το άγνωστο Volkswagen ESVW I, ενώ η εικόνα του μάλλον δε σας ενθουσιάζει.
Η ομορφιά άλλωστε ήταν το τελευταίο πράγμα που απασχολούσε το ESVW I, το οποίο στόχευε στην ασφάλεια. Πάμε λοιπόν να μάθουμε πότε και γιατί κατασκεύασε η Volkswagen το ESVW I.
Στα τέλη της δεκαετίας του 1960 κάθε χρόνο έχαναν τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα περίπου 60.000 Αμερικάνοι. Για το λόγο αυτό το Υπουργείο Μεταφορών των Η.Π.Α ζήτησε από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και από άλλες εταιρείες να αναπτύξουν οχήματα που θα είχαν ως προτεραιότητα την ασφάλεια.
Αυτό θα ήταν το βασικό ζητούμενο και όχι η εισαγωγή τους στη γραμμή παραγωγής. Χάρη σε αυτά τα πρωτότυπα οχήματα που δημιουργήθηκαν το Υπουργείο Μεταφορών των Η.Π.Α θέσπισε πολλές προδιαγραφές ασφαλείας, τις οποίες θα έπρεπε να πληρούν τα νέα αυτοκίνητα.
Με βάση αυτές τις προδιαγραφές στα τέλη του 1970 η Volkswagen άρχισε να εργάζεται πάνω σε ένα πρωτότυπο μοντέλο, το οποίο ονόμασε ESVW I. Ήταν ειδικά σχεδιασμένο ώστε να προστατεύει τους επιβάτες του από θανατηφόρους τραυματισμούς, ενώ ενσωμάτωνε αρκετά χαρακτηριστικά ασφαλείας, όπως το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών κατά τη διαδικασία φρεναρίσματος.
Παράλληλα το πλαίσιο του ήταν τριών επιπέδων και μπορούσε να απομακρύνει την ενέργεια μιας σύγκρουσης από τους επιβάτες. Ακόμα και οι υαλοκαθαριστήρες του στόχευαν στην ασφάλεια, καθώς στόχος ήταν να παρέχουν τη μέγιστη ορατότητα, ενώ ένα δεύτερο σετ μίνι υαλοκαθαριστήρων τοποθετήθηκε στους εμπρός στρογγυλούς προβολείς.
Ορειβάτες, αυτό Volkswagen σκαρφαλώνει παντού και έχει πυξίδα στον καθρέπτη!
Παρότι αρκετά αυτοκίνητα τη δεκαετία του 1970 είχαν ζώνες ασφαλείας οι επιβάτες δεν τις χρησιμοποιούσαν, ενώ η τεχνολογία των αερόσακων ήταν ακόμα σε πρώιμο στάδιο. Στο ESVW I όταν ο οδηγός άνοιγε την πόρτα ενεργοποιούνταν το σύστημα της ζώνης ασφαλείας, ενώ ένας οριζόντιος ιμάντας τύλιγε αυτόματα το σώμα του για προστασία και έσφιγγε σε περίπτωση σύγκρουσης.
Ένα ακόμα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του ESVW I ήταν ότι στο κάθισμα ρυθμίζονταν μόνο το έδρανο καθ’ ύψος, ενώ το κόκπιτ και τα πεντάλ μπορούσαν να μετακινηθούν πιο κοντά ή πιο μακριά στον οδηγό. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 100 ίππων βρίσκονταν τοποθετημένος στο πίσω τμήμα, ωστόσο το πορτμπαγκάζ δεν καταργούνταν, ενώ αποθηκευτικός χώρος υπήρχε και κάτω από το εμπρός καπό.
Το ESVW I έκανε ντεμπούτο σε ένα παγκόσμιο συνέδριο ασφάλειας αυτοκινήτων το 1972, ενώ άνοιξε το δρόμο για πολλές καινοτομίες ασφάλειας που μπήκαν στην παραγωγή.