Μπορεί τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα ID να είναι το επόμενο μεγάλο κεφάλαιο στην ιστορία της Volkswagen, ωστόσο το Golf παραμένει το μοντέλο που κινεί το γρανάζι της γερμανικής εταιρίας.
Μάλιστα στην όγδοη γενιά του ακολουθεί το δρόμο του εξηλεκτρισμού. Στη γκάμα του υπάρχουν plug-in υβριδικές (eHybrid), αλλά και ήπιες υβριδικές (eTSI) εκδόσεις. Είναι όμως απρόσιτο το σύγχρονο Golf με τις σύγχρονες αυτές τεχνολογίες;
Σύνθεση
Η απάντηση έρχεται μέσα από τη βασική του ήπια υβριδική έκδοση (διατίθεται επίσης με 1.5 eTSi 130 ή 150 ίππων), η οποία απαρτίζεται από τρικύλινδρο «χιλιάρη» turbo άμεσου ψεκασμού βενζινοκινητήρα, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, μπαταρία ιόντων λιθίου 48V τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού, μίζα-γεννήτρια (για το σύστημα stop/start) και ιμάντα που συνδέει το ηλεκτρικό μοτέρ με τον στροφαλοφόρο άξονα.
Θεωρητικά, στόχος κάθε ήπιου υβριδικού συστήματος είναι να μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων, να υποβοηθά γενικότερα τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στο έργο του και στις εκκινήσεις.
Μη μπερδεύσετε όμως, δεν υπάρχουν καλώδια, καθώς η μπαταρία φορτίζει με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά τη διαδικασία της πέδησης και όχι από την πρίζα, ενώ το ήπιο υβριδικό σύστημα, δεν αυξάνει την ισχύ.
Αποδίδει 110 ίππους (5.000 σ.α.λ.) και 200 Nm ροπής (2.000-3.000 σ.α.λ.), ενώ οι επιδόσεις αναφέρουν επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα εντός 10,2 δευτ. και τελική ταχύτητα 202 χλμ./ώρα. Ικανοποιητικοί αριθμοί για τα δεδομένα.
Είναι σχεδόν αδύνατο να αντιληφθείς την τρικύλινδρη φύση του μοτέρ, καθώς απουσιάζει κάθε κραδασμός ή θόρυβος, ενώ διακρίνεται για την ιδιαίτερα πολιτισμένη και γραμμική του λειτουργία.
Τρικ απόδοσης
Η μέση κατανάλωση καύσιμου που καταγράψαμε ήταν 7,5 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 5,2 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 98 γρ./χλμ.). Όταν δεν ασκείται πίεση στο πεντάλ του γκαζιού ή του φρένου, δηλαδή όταν το αυτοκίνητο «ρολάρει», απενεργοποιείται ο κινητήρας για λόγους απόδοσης και «ξυπνάει» πάλι ακαριαία, χωρίς ο οδηγός να αντιλαμβάνεται το παραμικρό από τη συγκεκριμένη διαδικασία.
Χωρίς καθυστερήσεις και με ομαλότητα, το αυτόματο κιβώτιο εκτελεί τις αλλαγές των σχέσεων, ενώ υπάρχουν και paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές, αλλά και λειτουργία Sport.
Παραδοσιακά οδηγοκεντρικό
Με την ποιότητα κύλισης να ξεχωρίζει, η ανάρτηση είναι ο φίλος του οδηγού στην άσφαλτο ισορροπώντας ανάμεσα στην άνεση, το κράτημα, την ασφάλεια και τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, με ουδέτερη κατά κύριο λόγο συμπεριφορά.
Η ηχομόνωση της καμπίνας, τα αποτελεσματικά φρένα, το στιβαρό πάτημα, το «κοφτερό» τιμόνι με την πλούσια πληροφόρηση και η απουσία αεροδυναμικών θορύβων ολοκληρώνουν το οδηγικό ταπεραμέντο του Golf που παραμένει αναλλοίωτο και στην ήπια υβριδική του έκδοση.
Γνώριμη εικόνα
Σχεδιαστικά τώρα, δεν υπάρχει κάποια αλλαγή που να υποδηλώνει την ταυτότητα του, εκτός από το λογότυπο eTSI στο πίσω τμήμα. Αναγνωρίζεις όμως αμέσως ότι απέναντι σου έχεις ένα Golf, καθώς η Volkswagen ακολουθεί παραδοσιακά την εξελικτική και όχι τη ριζοσπαστική οδό στη μετάβαση από γενιά σε γενιά. Ναι, μπορεί να μοιάζει συντηρητικό με την πρώτη ματιά, όμως με τη δεύτερη θα διαπιστώσεις ότι οι γραμμές του δεν είναι ξεπερασμένες αλλά διαχρονικές.
Ο εσωτερικός κόσμος
Χωρίς αλλαγές και το εσωτερικό, με μινιμαλιστική και μοντέρνα εικόνα. Hi-tech στοιχεία ο ψηφιακός-διαμορφώσιμος πίνακας οργάνων με οθόνη 10 ιντσών, η κεντρική οθόνη αφής των 8,5 ιντσών με λίγο περίπλοκο μενού και επιφάνεια αφής στη βάση της, ο ατμοσφαιρικός κρυφός φωτισμός καμπίνας και ο μικρός διακόπτης του αυτόματου κιβωτίου.
Η ποιότητα και η συναρμογή των υλικών δεν αφήνουν κανένα απολύτως παράπονο, με αφρώδες πλαστικό να σκεπάζει το επάνω τμήμα του ταμπλό. Το πορτμπαγκάζ προσφέρει 381 λίτρα και φτάνει τα 1.237 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.
Τελικά συμφέρει;
Ξεκινήσαμε με ένα ερώτημα. Πόσο προσιτό είναι το Golf με τη συγκεκριμένη πρόσθετη τεχνολογία του ήπιου υβριδικού συστήματος. Με δεδομένη την υψηλή ποιότητα κατασκευής, το οδηγικό ταλέντο, τους ικανοποιητικούς χώρους, την απόδοση, την άνεση του αυτόματου κιβωτίου, την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας, με τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, τα 21.710 ευρώ στη βασική έκδοση, είναι μια τιμή που σε βάζει στη σκέψη.