Σταδιακά αποσύρονται στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες τα παρατεταμένα περιοριστικά μέτρα που είχαν επιβληθεί για τον περιορισμό εξάπλωσης του κορωνοϊού.
Πλέον επιτρέπονται οι μετακινήσεις σε ολόκληρη την επικράτεια, ενώ έχει μειωθεί το ωράριο απαγόρευσης κυκλοφορίας. Όπως είναι λογικό έχει αυξηθεί και πάλι σημαντικά το μποτιλιάρισμα στους δρόμους και η εξεύρεση κενής θέσης στάθμευσης είναι και πάλι μια χρονοβόρα διαδικασία.
Μετά από έναν ολόκληρο χρόνο διαδοχικών lockdown η ψυχική ηρεμία πολλών οδηγών έχει διαταραχτεί, κάτι το οποίο βγαίνει προς τα έξω όταν πιάνουν το τιμόνι. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η Seat Βρετανίας, με τη συμμετοχή 2.000 οδηγών, προέκυψε ότι το 24% αισθάνονται πιο νευρικοί όταν οδηγούν, σε σύγκριση με πριν από την έναρξη της πανδημίας.
Η νυχτερινή οδήγηση είναι η πρώτη αιτία που προκαλεί εκνευρισμό στους οδηγούς, ενώ ως δεύτερη αιτία εμφανίζεται η οδήγηση σε μεγάλα αστικά κέντρα. Παράλληλα το 42% δήλωσε ότι η κυκλοφοριακή συμφόρηση είναι ένας από τους βασικούς λόγους που μειώνει σημαντικά την υπομονή τους. Σημειώνεται ακόμα ότι το 26% αισθάνεται ότι έχει μειωθεί η ικανότητα του στο παρκάρισμα.
ΕΡΕΥΝΑ: Από ποια χρονιά τα ηλεκτρικά θα είναι φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα;
Η τηλεργασία, το κλείσιμο εστίασης, καταστημάτων και γενικότερα η απαγόρευση κυκλοφορίας εντός και εκτός του τόπου κατοικίας είχαν σαν αποτέλεσμα το 40% των οδηγών να διανύσουν συνολικά με το αυτοκίνητο τους λιγότερα από 4.000 χλμ. από την εφαρμογή του πρώτου lockdown, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό πριν το ξέσπασμα της πανδημίας ήταν 11%.
Οι νεαροί οδηγοί ηλικίας 18-24 ετών είναι η ομάδα με τις μεγαλύτερες επιπτώσεις, με το ένα τρίτο να δηλώνει ότι τώρα αισθάνονται μεγαλύτερη ανασφάλεια. Συγκεκριμένα, το 38% αισθάνεται λιγότερη σιγουριά στο παρκάρισμα σε σύγκριση με το 26% μέσο όρο στις υπόλοιπες ηλικιακές ομάδες.